Re: Kiina
Lähetetty: 03.07.13 02:17
Klazu kirjoitti:Samalla voisi ihmetellä juuri avautunutta maailman suurinta rakennustaEikös tuo hmikon linkittämä video juuri sitä esittele?
Klazu kirjoitti:Samalla voisi ihmetellä juuri avautunutta maailman suurinta rakennustaEikös tuo hmikon linkittämä video juuri sitä esittele?
Arska kirjoitti: Eikös tuo hmikon linkittämä video juuri sitä esittele?Mainosvideossa on rendereitä, mutta kuten Klazu totesi, rakennus on juuri avattu. Yritin löytää Juutuubista kuvaa valmiista talosta, mutta silmiin ei osunut kuin kiinalaisia uutisia rakentamisesta, joissa näytettiin julkisivua jostain kaukaa.
Arska kirjoitti:Kas, en avannut työpaikalla Youtuben linkkiä ja tulkitsin hmikon kommentin perusteella sen liittyvän jonkinlaiseen keskustan moottoritiehen. Noh, päällekkäisyydestä huolimatta tuo YLE:n kaaviokuva on silti havainnollistava miten jumalattoman massiivinen loota on kyseessä.Klazu kirjoitti:Samalla voisi ihmetellä juuri avautunutta maailman suurinta rakennustaEikös tuo hmikon linkittämä video juuri sitä esittele?
Alle vuodessa rakennettava ennätyspilvenpiirtäjä huolestuttaa Kiinassahttp://www.hs.fi/ulkomaat/Alle+vuodessa ... 5407202535
Maailman korkeimmaksi tähtäävän pilvenpiirtäjän rakentaminen herättää epäilyksiä Kiinassa.
Arkkitehtitoimisto Broad Sustainable Buildingin (BSB) suunnittelema yli 200-kerroksinen Sky City -torni olisi valmistuessaan 838 metriä korkea – siis kymmenen metriä korkeampi kuin nykyinen ennätyksen haltija Burj Kahlifa Dubaissa.
Rakennuksen on määrä olla omavarainen pikkukaupunki, jonka uumenista löytyy muun muassa asuntoja 30 000 hengelle, koulu, sairaala ja vanhainkoti.
Kunnianhimoisinta projektissa on kuitenkin aikataulu. Perustusten rakentaminen aloitettiin Changshassa Hunanin maakunnassa heinäkuussa ja BSB:n mukaan pilvenpiirtäjä on valmis kymmenen kuukautta myöhemmin huhtikuussa 2014 ja otetaan käyttöön kesäkuuhun mennessä.
Arkkitehtitoimiston mukaan talon osat valmistetaan mahdollisimman pitkälle tehtaissa ja kasataan yhteen paikan päällä kuin legopalikat, mikä mahdollistaa ennätyksellisen nopean rakennustahdin.
Tehtailla elementtejä valmistaa 20 000 työntekijää ja niiden kasaamisesta teräsrungon ympärille vastaa 3 000 rakentajaa, kertoi Broad Groupin johtaja Zhang Yue uutistoimisto Xinhualle.
"Broad Groupin käyttämät rakennustekniikat ovat ennenäkemättömiä. Joko se on tehnyt ällistyttävän läpimurron arkkitehtuuriteknologiassa, tai se huijaa", sanoi Tsinghua-yliopiston kaupunkisuunnittelulaitoksen johtaja Yin Zhi South China Morning Postin mukaan.
Suunnitelma onkin nostanut huolta asiantuntijoissa ja viranomaisissa.
Xinhuan mukaan paikallishallitus ei ole vielä antanut lopullista rakennuslupaa ja projektin turvallisuus- ja ympäristövaikutuksia arvioidaan yhä. BSB väittää kaikkien lupien olevan kunnossa.
Perjantaina kerrottiin myös Kiinan terästeollisuuden kääntyneen Sky City -projektia vastaan.
Zhang Yuen mukaan turvallisuussyistä teräs rakennuksen runkoon tuodaan "maailman teknologisesti edistyksellisimmästä maasta, Luxemburgista", South China Morning Post kertoi. Kiinan terästeollisuuden mukaan kotimainen teräs olisi kyllin laadukasta rakennusmateriaaliksi.
Projekti nielaisee satojatuhansia tonneja terästä, jonka toimittamisesta vaikeuksissa olevat kiinalaiset teräksentuottajat olisivat kiinnostuneita.
Ylituotannosta kärsivä terästeollisuus teki kesäkuussa lähes sata miljoonaa euroa tappiota, Xinhua kertoi torstaina.
Ozie kirjoitti:Ihan aihetta sivuten tuo 100M€ Kiinan terästeollisuudessa ei varmaan tunnu missään.Alle vuodessa rakennettava ennätyspilvenpiirtäjä huolestuttaa Kiinassahttp://www.hs.fi/ulkomaat/Alle+vuodessa ... 5407202535
Ylituotannosta kärsivä terästeollisuus teki kesäkuussa lähes sata miljoonaa euroa tappiota, Xinhua kertoi torstaina.

YLE: Kiinaan yritettiin rakentaa romanttinen kopio-Pariisi - tulikin aavekaupunki
Kiinan itäosaan nousi muutama vuosi sitten kaupunki, joka pyrkii olemaan mahdollisimman tarkka kopio Pariisin keskustasta. Hangzhoun kaupungissa, Tianduchengin erikoisalueella on mm. maailman suurin, 108 metriä korkea kopio Eiffelin tornista.
50 hehtaarin laajuisella alueella on suihkulähteitä, patsaita ja omanlaisensa versio Riemukaaresta.
Tianduchengin rakentaminen alkoi vuonna 2001 ja se saatiin valmiiksi 2004. Alueen rakentaminen jatkuu muilta osin edelleen ja kaupunkiin on määrä tulla 100 000 asukasta.
Pariisin imitoiminen ei kuitenkaan ole osoittautunut vetäväksi ideaksi. Suuri osa kauppaliikkeistä on kiinni, eikä asukkaita näy juuri missään. Kauppiaiden mukaan liikkeet eivät kannata, koska asiakkaita ei ole.
Hankkeen vetäjät uskovat kuitenkin, että Tianduchengin kaltainen alue alkaa ennemmin tai myöhemmin kannattaa Hangzhoun turistikaupungin kyljessä.
- Ranskalaiset tavoittelevat romansseja ja rentoutumista ja heille matkustaminen on jokapäiväistä. Uskon, että Hangzhoulla on yhtäläisyyksiä, sanoo aluetta kehittävn yhtiön varatoimitusjohtaja Chen Zhengwei uutistoimisto Reutersille.

sw kirjoitti:Tuo on nyt se Kiinalainen whatcamacallit kaupunki, oli juuri uutisissakin.Kiinalaiset osaavat yllättää