Sivu 4/11

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 07.09.08 16:23
Kirjoittaja Janne_H
Taco kirjoitti:Keskustorni alas ja Fenix tilalle!
Meinaat varmaan tuota Espoontorin tornia. (Tuo keltainen mustalla nauhaikkunalla.)

Espoon keskuksen arkkitehtuurikilpailu koski vain virastokeskusta ja kaupungintaloa, jotka sijaitsevat radan pohjois-puolella. Espoontori on radan etelä-puolella, joten sille ei olla mitään tekemistä tuon kilpailun ideoitten suhteen.
Espoontori on tosin saamassa myös kohennusta, sillä sitä aijotaan laajentaa ja rempata vanha osa, joka muuten on Suomen ensimmäinen ostoskeskus, jossa kaikki kaupat ovat saman katon alla. Tuohon autotielle Espoontorin ja Entressen väliin tehdään myös torimainen katu. Torin työt näkyvät tuossa alemmassa panoramassa.

Tässä yks havainnekuva myös
Kuva

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 10.09.08 19:03
Kirjoittaja Taco
Janne_H kirjoitti:
Taco kirjoitti:Keskustorni alas ja Fenix tilalle!
Meinaat varmaan tuota Espoontorin tornia. (Tuo keltainen mustalla nauhaikkunalla.)

Espoon keskuksen arkkitehtuurikilpailu koski vain virastokeskusta ja kaupungintaloa, jotka sijaitsevat radan pohjois-puolella. Espoontori on radan etelä-puolella, joten sille ei olla mitään tekemistä tuon kilpailun ideoitten suhteen.
Espoontori on tosin saamassa myös kohennusta, sillä sitä aijotaan laajentaa ja rempata vanha osa, joka muuten on Suomen ensimmäinen ostoskeskus, jossa kaikki kaupat ovat saman katon alla. Tuohon autotielle Espoontorin ja Entressen väliin tehdään myös torimainen katu. Torin työt näkyvät tuossa alemmassa panoramassa.
Näinhän se menee. Mutta en näkisi esteitä miksei Espoontorin tornia voitaisi purkaa. Ruma kuin mikä.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 10.09.08 19:10
Kirjoittaja Janne_H
Taco kirjoitti: Näinhän se menee. Mutta en näkisi esteitä miksei Espoontorin tornia voitaisi purkaa. Ruma kuin mikä.
No jaa, onhan sitä paljon rumempiakin. Voi kyllä olla, että mulla on erityinen suhde tuohon rakennukseen, kun sen lähiympäristössä oon asunu vauvasta asti. :D

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 25.11.08 21:20
Kirjoittaja zeizei
Entresse on nyt sitten vissiin valmis, kun Länsiväylässä oli avajaismainois.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 25.11.08 22:19
Kirjoittaja Janne_H
zeizei kirjoitti:Entresse on nyt sitten vissiin valmis, kun Länsiväylässä oli avajaismainois.
Joo on valmis. Kävin pikavisiitillä kiertämässä keskuksen ennen kuin piti kiiruhtaa ajotunnille.
Kaikenkaikkiaan ihan hieno kokonaisuus. Tosin kyllä jostain kohin huomaa että rakennuttaja on YIT. Lattia esim semmoista halvan tuntuista hiottua ja lakattua(?) betonia, samanlaista kuin Ideaparkissa. Ja sitten ihmettelen arkkitehtejä, joiden mielestä on hienoa jättää yksittäisiä betoniseiniä täysin paljaiksi.
Isoa plussaa saa julkisivu, joka poikkeaa piristävästi massasta vinoine lasiseinineen. Mutta joo, käyn varmaan viikonloppuna näpsimässä jotain kuvia.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 07.12.08 12:26
Kirjoittaja zeizei
Espoon keskuksen Tango edistyy. Huomenna(8.12) hankkeesta on asukastilaisuus, jossa suunnitelmat ovat esillä. Toivottavasti joku jaksaisi käydä kuvaamassa. :)

Kuva

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 07.12.08 21:52
Kirjoittaja Janne_H
zeizei kirjoitti:Espoon keskuksen Tango edistyy. Huomenna(8.12) hankkeesta on asukastilaisuus, jossa suunnitelmat ovat esillä. Toivottavasti joku jaksaisi käydä kuvaamassa. :)
Kaipa sitä voisi mennä tuonne, ellei töissä ja sen jälkeen tule mitään ihmeempää..

ps. Tangolle on ihan omakin ketju. :)

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 10.01.09 22:11
Kirjoittaja Janne_H
zeizei kirjoitti: Eikös muuten suviniitty oo melko huonomaineista aluetta, vai sekoitanko Suvelaan?
Suviniitty on nimensä mukaisesti niitty. Se sijaitsee Suvelan ja Espoon keskuksen välissä. Tässä kuvassa tuo iso vihreä pläntti melkein kuvan keskellä. Asema on ylhäällä vasemmalla ja Suvelan kerrostaloja näkyy alhaalla oikealla.
Kuva

Hyvä että tuo joutomaa saadaan rakennuskäyttöön. Tässä on havainnekuva. Oranssit siis suunnitteilla olevia rakennuksia, paitsi tuo vasemmassa reunassa oleva kauppakeskus Entresse, joka on jo kirjastotiloja lukuunottamatta valmistunut.
Kuva

Tässä vielä yksi projekti tuosta Entressen toiselta puolelta. Opiskelja-asunto ja terveyskeskus Samarian ihan mielenkiintoisen muotoinen lisärakennus, josta tulee ns. perheiden talo.
Kuva

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 11.01.09 00:52
Kirjoittaja zeizei
^Harmi että toi niittyalue katoaa. Olisi ollut hienoa kun sen ympärille olisi tehty muutama korkeampi talo.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 11.01.09 01:01
Kirjoittaja Janne_H
zeizei kirjoitti:^Harmi että toi niittyalue katoaa. Olisi ollut hienoa kun sen ympärille olisi tehty muutama korkeampi talo.
No onhan sinne ne Tangon kaksoistornit tulossa. Niity on ehkä liian kaunis sana kuvaamaan tuota aukeaa, vaikka se näyttää kesäisen vihreältä tuossa kuvassa. Ei tuolla kukaan koskaan vietä aikaa, paitsi koiran kusettajat. Suurimman osan vuodesta tuo on mutatunkiota. Hyvä vaan että saadaan tuommoinen kaupunkikehityksen irvikuva pois rakennusten tieltä! :D

Noi Suviniityn talot tulee muuten olemaan harjakattoisia, ja muutenkin niitä on tiedotteissa kuvailtu laadukkaiksi kaupunkimaisiksi rakennuksiksi.
Kuva

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 20.02.09 22:17
Kirjoittaja Janne_H
Espoon keskuksen asemasilta on nyt remontoinissa. Espoon kaupunki osti sen viime vuonna VR:ltä, koska aseman kunnotus haluttiin käyntiin. Nyt onkin korkea aika saada asemasilta kuosiin. Sillalla oli kiinalainen ravintola, joka paloi 6 vuotta sitten. Sen jälkeen ravintolan tiloja on peittänyt vanerit. Hyvä kun itse muistan miltä paikka näytti, kun ravintola siinä sijaitsi. Aseman hissit haisevat ihanan lämpimältä kuselta, niiden tilalle on nyt tulossa läpinäkyvät lasiset hissit, joten hissien käyttäminen vessoina pitäisi vähentyä rempan jälkeen.


Kuva

Tässä kuvassa näkyy osittain purettu polkupyöräramppi. Vähän tulee haikea fiilis. Tuosta rampista tuli niin monet kerrat vedettyä täysiä fillarilla. :cry:
Kuva

Kuva


Tältä sen sitte pitäs näyttää tulevaisuudessa
Kuva

Kuva

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 21.02.09 18:48
Kirjoittaja jukki
Janne_H kirjoitti:Tältä sen sitte pitäs näyttää tulevaisuudessa
On noi Espoolaiset eri sakkia. Asemalla eksynyt perhe on jo shortseissa, kun naisella on vielä villakangastakki.. Joo, ehkä hyödyllisin kommentti ikinä.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 22.02.09 00:25
Kirjoittaja prepo
Jukki kirjoitti:
Janne_H kirjoitti:Tältä sen sitte pitäs näyttää tulevaisuudessa
On noi Espoolaiset eri sakkia. Asemalla eksynyt perhe on jo shortseissa, kun naisella on vielä villakangastakki.. Joo, ehkä hyödyllisin kommentti ikinä.
Photosopdisaster.. samat hahmot vielä molemmissa kuvissa.
Mutta ihan kivalta vaikuttaa tuo suunniteltu uudisrakentamisen korttelimaisuus.. kaipa jäävät nuo viheralueet on oikeaa puistoa eikä mitään pusikkoa.

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 18.11.09 13:27
Kirjoittaja lazy_ferret
mikäs täällä on tilanne tällä hetkellä, onko lama pysäyttänyt työt täällä ?

Re: Espoon keskuksen kehitys

Lähetetty: 27.11.09 11:42
Kirjoittaja zeizei
^ Eipä ole, sillä nyt alkaa neljän vuokratalon rakentaminen:
VVO kirjoitti:VVO ja YIT ovat allekirjoittaneet 26.11.2009 urakkasopimuksen 166 vuokra-asunnon rakentamisesta Espoon keskukseen osoitteeseen Asemakuja 1. Kohde toteutetaan ns. välimallilla ja se koostuu neljästä seitsemänkerroksisesta talosta ja asuntojen keskipinta-ala on hieman alle 50 asm². Autopaikat toteutetaan pihakannen alle. Kohteen hankinta-arvo on noin 25 000 000 euroa.

YIT:n liiketoimintaryhmän johtaja Harri Isoviidan mukaan alueen kaavallinen kehittäminen on ollut YIT:lle pitkällinen prosessi, joka saadaan nyt päätökseen. Rakennustyöt alkavat välittömästi ja asunnot valmistuvat keväällä 2011.

http://www.vvo.fi/ajankohtaista/3540.aspx
Tulevat tässä kuvassa tuohon radan alittavan tien vasemmalla puolella olevaan kortteliin parkkipaikkojen tilalle. Radan eteläpuolella siis.