Sivu 26/28
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 26.03.19 20:58
Kirjoittaja Viekas
On kyllä hienon näköinen talo ja myös sivustoon panostettu. Ei ihan perus bulkki tuotantoa.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 26.03.19 22:11
Kirjoittaja Juha
Ei ihan perus bulkki neliöhintakaan...

Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 27.03.19 17:58
Kirjoittaja pakolaishallitus
Kantti kirjoitti: ↑26.03.19 20:12
Turkkarin etusivulla oli tänään iso mainos As Oy Turun Clipperistä. Pitää varmaan kipasta katsomassa miltä siellä näyttää nyt. Louhiminen Kuopan päässä on ollut menossa jo pitkään. Noin puolitoista kuukautta sitten.


Rakennukseen on tulossa kahdessa kerroksessa oleva kattohuoneisto, hintaa noin 1,9€ milj.
https://turunclipper.fi
https://old.etuovi.com/kohde/9643613
Turhaan sä sinne nyt menet. Ei siellä tänään ainakaan ollut mitään nähtävää. Soraa ja kalliota kai siivoavat. Mitä nyt pikaisesti katsoin, niin ainoa ero kuviisi nyt on että lumet ovat sulaneet.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 29.03.19 00:42
Kirjoittaja Kantti
Kävin nyt kuitenkin keskiviikkona katsomassa. Eipä mitään vielä ole nousussa.
Aikamoinen massa kalliosta on leikattu isoa kivimäärää katsoessa, se ei kuitenkaan näytä erityisen paljolta. Korppolaismäkeen ei kovin syvälle ole menty.
Erikoista on parin kontin jättäminen kivilouhosmassa alle!? Toiseen pääsee sisälle, toisesta näkyy vain autonrenkailla suojattu kulma kivien alta.
Omaperäinen ja ilmeisen edullinen on naapurin valmiiin seinämän suojaaminen konttiseinämällä! Paine on kuitenkin ankara päätellen alimman kontin ovien kanttaamisesta. Edustalla olevat kivijässikät ovat massiivisia.
Telakan entinen Kuoppa oli edelleen jäässä vaikka Aurajoki on vapautunut noin viikko sitten.
Uutta tukimuurilaudoitusta seinämän yläreunassa

Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 31.03.19 18:35
Kirjoittaja pioneeri
Tuossa kohtaa missä kaivuutuki on jätetty louhoksen alle, niin sillä on suojattu siinä kohtaa olevaa jätevesipumppaamoa.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 16.05.19 22:56
Kirjoittaja Kantti
Korppolaismäki viheriöi keväässä, alapuolella kauhotaan kivimurskaa edelleen.
Kallionharjalla pengerrys on valmistumassa. Rakentaminen alkanee lähiaikoina lähellä valmista rakennusta Kuopan reunalla? Tähän viistoon kulmaan tulee kolme taloa, 7 kerrosta.
http://ympto.turku.fi/ympakaavi/sivut/K ... niste=Di11
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 28.07.19 19:43
Kirjoittaja kilonet
Tono kirjoitti: ↑30.11.18 16:15
Tunnelmia alueesta kun tullut tuossa käveltyä pari kertaa Korppolaismäen ympäri hämärään/pimeään aikaan. Onpas todellakin harmillista että tuo fiilis, joka siitä jää, on niin ankea.
Fiilikset oli ihan ok vielä vanhan Wärtsilän hallin kohdilla jokirannassa ja vielä vanhojen nosturien kohdilla ihan ok. Siinä kuitenkin jo uusin Telakkarannan punatiilikerrostalo ikävällä tavalla sulkee rannan/aukion avoimuuden. On esimerkki siitä miten jopa jokirannan aukio saadaan ahdistavaksi paikaksi rakentamalla monotonista ja massiivista, eli liikaa. Toisin sanoen jokiranta on tuossa aika lailla pilalla (paitsi tietysti asukkaille, mutta julkista priimaa kaupunkitilaahan tuossa pitäisi olla, jos kaupunki haluaa jokirannasta ylpeillä).
Siitä eteenpäin alajuoksulle on kalliolouhintaa, mutta siinä jokihan (vielä) näyttää hyvältä.
Romahdus kuitenkin tapahtuu kun päästää Viimeiselle Rovolle. Voiko enää rantakävelyreittiä ankeammaksi saada kuin se joka kulkee korkeiden kerrostalojen alla. Massiviset kivimuurit, räikeä, epäyhtenäinen valaistus, tympeä arkkitehtuuri. Ankea vesiallas. Miten on mahdollista että näin ainutlaatuiselle paikalle on rakennettu näin tusinaa ja hengetöntä?! Eikä veden äärelle osata kaupunkitilaa Turussa rakentaa?
Ainoa hyvä pointti tilanteessa on että nyt Korrpolaismäen voi kiertää, mutta vika on siinä että eihän sitä enää halua tehdä! Niin, ja nyt en siis ota kantaa siihen millaisia ovat alueen asuntojen ikkunanäkymät, vaan siis se tila joka pitäisi olla avoin kaikille Turkulaisille (yms.). On kumma että Länsirannalla suunnitelu vielä onnistui, ja julkista tilaa osattiin tehdä.
Mun mielestä noi uudet talot on erityisen hienoja just siellä Rovon ja kuopan huudeilla, kaikki hieman erilaisia ja hienoa paikallaan muurattua julkkaria ja kuparia käytetty etc. Samoin se musta rivari on tosi tyylikas. Tietty sitä ois voinu parantaa jättämättä rakoja asuntojen väliin, mutta kaikkea ei voi saada
Lisää istutuksia kyllä vielä kaipaa ja missä on mokattu, niin missä kahvilat ja liiketilat? Muutama olisi pitänyt laittaa. Asukkaita kuitenkin alueelle tulossa satoja.
Onneksi nyt tuo Vulcano kylpylä ravintoloineen tulossa. Parantaa alueen viihtyvyyttä entisestään.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 02.08.19 00:10
Kirjoittaja Kantti
Ajotunnelin teko on ehkä puolivälissä. Jokohan kortteli 47 kohta alkaa rakentua Kuopan päätyyn?

Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 12.09.19 19:02
Kirjoittaja Kantti
Kolmisen vuotta sitten oli lehdessä juttu, jossa kerrottiin aikeista rakentaa Wärtsilän entisen koneistamon, L-tehtaan edustalla olevaan entiseen WC rakennukseen ravintola. Itse WC-kerros on ollut purettuna telakan lähtemisen jälkeen. Miksi koko höskää ei ole purettu, johtuu sen kivijalassa olevasta pumppaamosta. Tänään länsirantaa kävellessäni huomasin töiden olevan käynnissä ja ravintolarakennusta oltavan toteuttamasa telakkanosturin jalkojen välissä. Avaus tapahtuisi ensi vuoden puolella, 2020.
TS:n juttu vuodelta 2016.
http://ruoka.ts.fi/uutiset/wartsilan-va ... avintolaa/
Ajotunneli Korppolaismäen louhitun seinämän juuressa pihakannen alle tuleville parkkihalleille etenee.
Kuopan päähän on jo ennakkomarkkinoinnissa kolmen talon kokonaisuudesta As Oy Kutteri.
https://kodit.skanska.fi/asuntohaku/turun-kutteri
Turun Telakkaranta on muuten saanut Kestävä kivitalo -palkinnon 2018 ja alueesta on tehty dronevideo.
https://www.youtube.com/watch?v=VMgWB7X ... e=youtu.be
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 13.09.19 10:04
Kirjoittaja Nalle
Tykkään tuosta kaarevasta katosta. Sopii tuolle alueelle täydellisesti. Toivottavasti rakennus sopii maisemaan paremmin kuin vastapuolella oleva Nooa, joka paistaa mustana möykkynä irti kaikesta muusta.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 01.11.19 18:43
Kirjoittaja TurkuCubed
Alkuun havainnekuva nosturin alle rakentuvasta ravintolasta.
Turkulaisen juttu
PB010235 by
TurkuCubed, on Flickr
PB010237 by
TurkuCubed, on Flickr
PB010238 by
TurkuCubed, on Flickr
Ajotunneli
PB010240 by
TurkuCubed, on Flickr
PB010249 by
TurkuCubed, on Flickr
PB010245 by
TurkuCubed, on Flickr
PB010246 by
TurkuCubed, on Flickr
Tietääkö joku mikä tämän tunnelin tarkoitus on aikoinaan ollut?
PB010251 by
TurkuCubed, on Flickr
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 12.01.20 22:45
Kirjoittaja Kantti
Kävin tänään katsastamassa pitkästä aikaa Telakkarannan meininkiä.
Olisikohan ajateltu ravintolan avausta vapuksi? Tekemistä on vielä.
Rakennus on tehty kraanan jalkojen väliin eikä näytä lähtevän siitä mihinkään, vaikka tarkoitus aluksi oli siirtää kraana rakennuksen sataman puoleeiseen päähän.
Mainoslakanan mukaan As Oy Turun Kutteri valmistuu tämän vuoden loppupuolella. Ei taida kuitenkaan valmistua? Kovasti paljon on tekemistä vielä.

Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 14.01.20 06:47
Kirjoittaja ptjuhis
Arkkitehtitoimistolta kysyin tuosta ravintolasta. Sanoivat, että ehkä joskus kesän aikana aukeaa. Tarkemmin eivät sanoneet.
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 09.03.20 11:36
Kirjoittaja Kantti
Re: Turun Telakkaranta
Lähetetty: 22.03.20 23:53
Kirjoittaja Kantti