Turussa valmistetut Mein Shiff -alukset (4 kpl), tai ainakin jotkut niistä, käyvät kesällä Pernon telakan edessä kääntymässä, töräyttämässä sumutorvea ja purjehtivat saaristomeren läpi takaisin avarammille vesille.
Olin syyskuun lopussa 2020 tulossa Brännskäristä kotiinpäin, kun Airistolla oli kyntämässä joku Mein Shiffin paateista ulos saaristosta. Oli niin kaukana etten erottanut kunnolla numeroa. Näytti vähän vitoselta.
Re: Urbaani videoketju
Lähetetty: 31.05.26 23:20
Kirjoittaja Kantti
Lagend of The Seas Pernon telakan varustelulaiturissa 4 päivää sitten. Laiva lähtee telakalta kesäkuun puolivälin aikana. Ehkä.
Neitsytmatkan on tarkoitus alkaa 4. heinäkuuta Roomasta.
Re: Urbaani videoketju
Lähetetty: 05.06.26 19:54
Kirjoittaja Janne_H
Kantti kirjoitti: ↑31.05.26 23:20
Laiva lähtee telakalta kesäkuun puolivälin aikana. Ehkä.
Tuleeko telakalta lähdön ajankohdasta jossakin vaiheessa tarkempaa infoa? Tätä melkein voisi tulla kuvaamaan sinne.
Tunnelmat Kauppatorilta ja Kultajuhlista viime maanantaina.
Re: Urbaani videoketju
Lähetetty: 05.06.26 21:58
Kirjoittaja Kantti
Janne_H kirjoitti: ↑05.06.26 19:54
Tuleeko telakalta lähdön ajankohdasta jossakin vaiheessa tarkempaa infoa? Tätä melkein voisi tulla kuvaamaan sinne.
Tällainen tieto:
17.06.26 15:00
Turku, Suomi / Åbo, Finland
IMO 9888560 MMSI 311001716.
on tuolla →https://www.viastar.fi/Merenkulku/Satamakaynnit/Turku/
Ajankohta voi muuttua, kannattaa seurata pysyykö aika samana. Lähdön seuraajia on perinteisesti paljon sekä rannoilla että veneillä. Voisin itse harkita lähdön seurantaa vaihteeksi veneellä. Ei ole pitkään aikaan tullut näitä lähtöjä taas seurattuakaan. Riippuu kyllä paljon keleistä.
Re: Urbaani videoketju
Lähetetty: 06.06.26 10:44
Kirjoittaja Janne_H
Jos kalenterissa vapaata sitten kun tapahtuu, niin varaan paikan veneestä!