Sivu 3/9

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 31.01.12 19:50
Kirjoittaja henkka
K-P kirjoitti:Kysyn muuten taas kun on ollut hiljaiseloa jonkin aika asiaan liittyen että onko kellään sisäpiirin tietoa Ilveksen mahdolliseen lisärakennukseen/siipeen liittyen tai aikanaan suunniteltuun Ipan korotukseen? :smt017

Itse hieman kautta rantain kuulin hiljattain joitain tuoreempia tiedonjyviä asiaan liittyen mutta onko kellään muulla mitään haisua (parempaa tietoa) asioiden laidasta...?
Fransmanni, Amarillo ja Ukko-Nooa ovat olleet remontissa muttei ainakaan mitään kaavoituksellista ole tullut vastaan laajennuksista.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 19.11.12 17:41
Kirjoittaja albertobroccoli
.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 19.11.12 17:44
Kirjoittaja Klazu
Hyvä visualisointi! Kyllä Tampere on Suomen virallinen tornitalokaupunki! Muualla vaan nysvätään yksittäisiä lähiötorneja. :smt023

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 19.11.12 19:16
Kirjoittaja 16valve
K-P kirjoitti:Taas päivitetty hieman projektistatuksia ja tässä lisäksi päivitettynä projektien karttasijainnit erityisesti huonommin Tampereen keskusta-aluetta tunteville:
Tästä kuvasta taitaa puuttua vielä Linja-autoaseman torni, niin ja tietty Toasin 16krs vieressä oleva Espankulma 13krs ;)

Edit. Ja tietty Mikontalo / Herwood

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 19.11.12 19:57
Kirjoittaja Janne_H
Klazu kirjoitti:Hyvä visualisointi! Kyllä Tampere on Suomen virallinen tornitalokaupunki! Muualla vaan nysvätään yksittäisiä lähiötorneja. :smt023
Tosiaan jos kaikki nuo keskustan suunnitelmat toteutuvat, Tampere tulee erottumaan sillä, että tornit sijaitsevat kaupungin keskellä.
Jottei nyt kuitenkaan lähdetä keulimaan mahdollisella tulevaisuuden kaupunkikuvalla, niin muistutetaan että täältä löytyy suurten kaupunkien olemassa olevat tornit: http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=5&t=969

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 20.11.12 23:25
Kirjoittaja Sasu K
K-P kirjoitti:Taas päivitetty hieman projektistatuksia ja tässä lisäksi päivitettynä projektien karttasijainnit erityisesti huonommin Tampereen keskusta-aluetta tunteville:
Informatiivinen kartta.

Tämä menee jo assburgerin puolelle, mutta Opiskelijankatu 3:ssa taitaa olla kerroksia 13 ja Tampellan vielä rakentamattomassa tornissa 15 (eikä torni tule TOAS:lle).

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 21.11.12 00:18
Kirjoittaja Luukie
Ilves projektina vähän ihmetytti. Ja muutenkin Hervannan pari tornia on jo pystyssä, ei ole projekteja. Siltikin, vaikka noista ei puoliakaan toteutuisi niin Manse kyllä vetää kotiin.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 21.11.12 10:45
Kirjoittaja albertobroccoli
Sasu Karjalainen kirjoitti: Tämä menee jo assburgerin puolelle, mutta Opiskelijankatu 3:ssa taitaa olla kerroksia 13 ja Tampellan vielä rakentamattomassa tornissa 15 (eikä torni tule TOAS:lle).
I shall fix.
Paitsi että Op.katu3 kyllä melko varmasti on 12. ;)
Ainakin asuntomyynti-ilmoituksissa useasti on ollut x/12 krs kun on ollut jotain sieltä kaupan.
Tietysti taas palaamme siihen onko katutaso kerros vai ei. Ainakaan asuinkerros se ei tuossa talossa muistaakseni ole...

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 21.11.12 13:28
Kirjoittaja Sasu K
K-P kirjoitti:Ainakin asuntomyynti-ilmoituksissa useasti on ollut x/12 krs kun on ollut jotain sieltä kaupan. Tietysti taas palaamme siihen onko katutaso kerros vai ei. Ainakaan asuinkerros se ei tuossa talossa muistaakseni ole...
13 kerrosta, jos lasketaan mukaan katutason sisäänkäyntikerros. Opiskelijankatu 5 ja monet muut talot olivat kartassa samalla periaatteella. Esimerkiksi Opiskelijankatu 5:ssä on 15 kerrosta, kun lasketaan katutaso, asuinkerrokset ja vielä ylimmässä kerroksessa oleva saunatila - tai mitä siellä sitten onkaan.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 21.11.12 13:59
Kirjoittaja grendy
Sasu Karjalainen kirjoitti:
K-P kirjoitti:Ainakin asuntomyynti-ilmoituksissa useasti on ollut x/12 krs kun on ollut jotain sieltä kaupan. Tietysti taas palaamme siihen onko katutaso kerros vai ei. Ainakaan asuinkerros se ei tuossa talossa muistaakseni ole...
13. kerrosta, jos lasketaan mukaan katutason sisäänkäyntikerros. Opiskelijankatu 5 ja monet muut talot olivat kartassa samalla periaatteella. Esimerkiksi Opiskelijankatu 5:ssä on 15 kerrosta, kun lasketaan katutaso, asuinkerrokset ja vielä ylimmässä kerroksessa oleva saunatila - tai mitä siellä sitten onkaan.
Saunatila siellä ylhäällä on joo :).. Maantaso oli P-kerros, sitten tuli kellarikerros ja sitten vasta 1.kerros, eli ainakin nykyisen kotitalon laskentatavalla ensimmäinen asuinkerros oli siis 3. kerroksen korkeudella vaikka hissin nappeja olikin 12 asti. 15 total anyway.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 11.01.13 13:32
Kirjoittaja albertobroccoli
Tammikuun 2013 status-päivityksiä topikin ekaan viestiin...

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 15.01.13 16:38
Kirjoittaja albertobroccoli
Junttaan tänne ton huutoikkunassakin pyörineen linkin eli Ilveksen katolta webbikamera.
Tästä hyvä seurata tornihotellin ja muidenkin hankkeiden etenemistä:

http://tampere.skyviewlive.fi/

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 15.01.13 17:31
Kirjoittaja Kantti
Ompas siisti ja laadukas webbikamera, näin pimeälläkin.

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 18.01.13 12:23
Kirjoittaja Jussi
K-P kirjoitti:Junttaan tänne ton huutoikkunassakin pyörineen linkin eli Ilveksen katolta webbikamera.
Tästä hyvä seurata tornihotellin ja muidenkin hankkeiden etenemistä:

http://tampere.skyviewlive.fi/
OT: Tuo kamerahan on aivan huippujuttu. Kiva seurailla nosturien lisäksi myös liikenteen kulkua. :lol: Esim. eilen (17.1 klo 14:20) Hatanpään VT:n ja Hämeenkadun risteyksessä tungeksi samaan aikaan 10 bussia.. mahtavan näköistä! Täysin samaan kellonaikaan maanantaina (14.1) on keskellä Sorin aukiota keltainen helikopteri..

Re: Tampere / Tornitalokohteet (12+)

Lähetetty: 04.03.13 22:49
Kirjoittaja albertobroccoli
Ladies & Gentlemen,
valtikka on vaihtanut omistajaa.

I give you:

Kuva
http://skyscraperpage.com/diagrams/?searchID=58385506

Tampere kickin' ass!
:D