Sivu 3/3

Re: Chicago

Lähetetty: 31.05.14 23:53
Kirjoittaja sw
Huhh, muistuipa mieleeni, että onhan siellä Chicagossa tullut tosiaan käytyä. Kaupunki on ihan kiva ja uskoisin, että suhteellisen samannäköinen kuin näiden kuvien ottamisen aikaan kaksi vuotta sitten. Kuvat otettu kännykällä ja ilman sen kummempaa selvitystä - näkymiä, näkymiä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Re: Chicago

Lähetetty: 12.08.14 16:54
Kirjoittaja Klazu
Redditissä tuli vastaan hieno siluettikuva.

Kuva

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 10:54
Kirjoittaja Klazu
Tasan kaksi vuotta sitten vietin jouluaattoa nipistävässä pakkasessa Chicagossa.

Suuresta hotellistamme käytössä olivat vain kaksi kerrosta. Hotellihuone maksoikin vain joitain kymppejä. :)
Kuva

Trumpin torni ei ole kaunis, mutta se näkyy kauas.
Kuva

Luistinrata Millennium Parkissa oli kovassa käytössä.
Kuva

The Bean (oikeammin Cloud Gate) on turisteja kiehtova kiiltävä papu.
Kuva

Pilvenpiirtäjien lomassa on varsinkin talvella hämärää.
Kuva

Jokaiseen Chicagon matkaan kuuluu tietenkin vierailu Willis Towerissa. Maisema ei ollut muuttunut paljoa parissa vuodessa.
Kuva

Keli oli pakkasen johdosta hyvin kuulas ja näkymä siksi utuinen.
Kuva

John Hancock Centerissä ei tullut tällä kertaa käytyä kuin juurella.
Kuva

Joululounas syötiin Bubba Gumpissa.
Kuva

Tuulinen joulukaupunki.
Kuva

Kymmenet lisäkuvat löytyvät täältä.

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 12:15
Kirjoittaja hmikko
Klazu kirjoitti: Trumpin torni ei ole kaunis, mutta se näkyy kauas.
On se kauniimpi kuin Trump itse, joka näkyy vielä kauemmas.

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 12:19
Kirjoittaja Klazu
Minusta Chicagon Trumpin muodossa tai korkeudessa ei ole mitään vikaa, mutta harmittaa tuo halvalta näyttävä lasitus. Olisivat laittaneet yhtenäisen peililasipinnan, niin rakennus näyttäisi paljon hienommalta.

Hieman ankeaa on myös pysäköintikerrosten sijoittaminen maan ylle, mutta Chicago Riverin varressa ei liene vaihtoehtoa.

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 15:49
Kirjoittaja Krio
On se silti hienompi kuin Helsingissä rakenteilla olevat copypastet.

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 16:42
Kirjoittaja MindW
Olenko ainut, jonka mielestä peililasi vasta olisi halvan ja ankean näköinen? Rasterijulkisivu tuo hyvällä tavalla mieleen 50-luvun ikonit vaikka rakennuksen massa onkin eri muotoinen.

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 18:09
Kirjoittaja pallo
MindW kirjoitti:Olenko ainut, jonka mielestä peililasi vasta olisi halvan ja ankean näköinen? Rasterijulkisivu tuo hyvällä tavalla mieleen 50-luvun ikonit vaikka rakennuksen massa onkin eri muotoinen.
Nyt kun kauhistellaan noita DDR-blokkeja niin vahva veikkaus että hohtavat peililasiset pilvenpiirtäjät saattaa olla kyllä seuraava tällainen "trendi". :smt117

Re: Chicago

Lähetetty: 22.12.15 23:40
Kirjoittaja Klazu
Taidatte puhua peililasia tarkoittaessanne jostain tällaisesta? Tuollainen kultainen/punainen/musta peililasi oli tosiaan yleistä 80-luvun toimistotaloissa, mutta itse ajattelen mielessäni ennemminkin tällaista korkealuokkaista sinistä/kirkasta peililasia. Tärkeää on, että ikkunat jatkuvat yhtenäisinä lattiasta kattoon, jolloin ei synny näkyviä kerroksia ja peilin vuoksi asuntojen sekavat verhot eivät näy ulkopuolelle. Rakennuksesta tulee paljon yhteneväisemmän näköinen, jolloin huomio kiinnittyy sen muotoon ja muihin yksityiskohtiin.

Trumpin kohdalla toivoisi paljon enemmän sillä yli 350 metrin korkeus ei ole Chicagossa vielä tarpeeksi että pelkkä korkeus tekisi rakennuksesta erikoisen. Trumpin suurin ongelma on, että Chicagossa on kolme muutakin saman korkuista ja korkeampaakin pilvenpiirtäjää, joista jokaista pidetään yleisesti arkkitehtuurin klassikkona. Trump on siis niin kovassa seurassa, että ei vaan omasta mielestäni millään pärjää muiden rinnalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Harmi ettei edellisellä sivulla esitelty Chicago Spire toteudu. Siinä olisi voinut olla moderni klassikko Chicagon maamerkiksi.

Re: Chicago

Lähetetty: 24.12.15 10:04
Kirjoittaja Klazu
Chicagon parhaita paloja ovat ehdottomasti sen lukuisat historialliset tornitalot, jotka tekevät kaupunkikuvasta niin kiehtovan monipuolisen. :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva