Sivu 3/6

Re: Kiina

Lähetetty: 27.03.11 19:33
Kirjoittaja jusa-masa
^Ihan mieletön toi Baibu. Hieman Grendyn kanssa samoilla linjoilla. Tuli itselle hirveä himo palata tietokone pelien juurille ja
kaivaa naftaliinista Transport Tycoon ja alkaa kehittää liikennettä...
Koskakohan tulee uusittu versio kyseisestä pelistä??? :)

Re: Kiina

Lähetetty: 27.03.11 20:21
Kirjoittaja grendy
jusa-masa kirjoitti:^Ihan mieletön toi Baibu. Hieman Grendyn kanssa samoilla linjoilla. Tuli itselle hirveä himo palata tietokone pelien juurille ja
kaivaa naftaliinista Transport Tycoon ja alkaa kehittää liikennettä...
Koskakohan tulee uusittu versio kyseisestä pelistä??? :)
Edelleen suosittelen sitä cities in motionia (http://www.peliplaneetta.net/arvostelut ... in-Motion/)! Kyllä mää oon sitä jaksanut julkasusta lähtien pelata, lähinnä sandboxia :D.. nyt alkaa kartat vaan loppuun kesken, eli pitäis saada uutta pelattavaa.

Re: Kiina

Lähetetty: 27.03.11 21:05
Kirjoittaja Klazu
Itselleni tuo tuli vastaan kuukausi sitten ja on todellakin kuin pelistä! Melkoisia keskusta-alueita ovat vieläpä jaksaneet piirtää ja millä tarkkuudella. Noh, Kiinassa sitä työvoimaa tosiaankin riittää, kuten grendy sanoikin....

Re: Kiina

Lähetetty: 24.03.12 07:55
Kirjoittaja Klazu
Muistaakseni tämä (tai vastaava) video on ollut jossain yhteydessä täällä aiemminkin, mutta kun tuli tuo nyt katsottua niin pakko laittaa kiintoisana uudelleen. Jutun mukaan Kiinassa on yli 64 miljoonaa tyhjää asuntoa ja lisää nousee vauhdilla. Päätöntä meininkiä.

Re: Kiina

Lähetetty: 02.06.12 18:53
Kirjoittaja Klazu
Kiintoisa kirjoitus Kiinan rakennusbuumista ja siitä miksi siellä nousee näitä käyttämättömänä seisovia suurprojekteja.

Seeking Alpha: China's Addiction To Construction

Re: Kiina

Lähetetty: 23.07.12 03:55
Kirjoittaja Klazu
Lisää kuvia Kiinan älyttömyydestä viime vuodelta. Kiintoisa parhaaksi rankattu kommentti.

Daily Mail: New satellite pictures show massive skyscraper cities which are STILL completely empty

Re: Kiina

Lähetetty: 25.02.13 18:00
Kirjoittaja hmikko
ArchDailyssa pari videota Steven Hollin Chengduun suunnittelemasta tornitalokorttelista. Jälkimmäisessä videossa arkkitehti itse selittää aivoituksiaan. Kovasti itämaiseen tyyliin on ladattu symboliikkaa joka suihkulähteeseen.

http://www.archdaily.com/334536/two-sho ... ity-block/

Re: Kiina

Lähetetty: 07.04.13 03:32
Kirjoittaja Klazu
Kiina yöllä avaruudesta nähtynä vuosina 1992 ja 2010. Kaupungit levinneet kaikkialle, mutta naapurissa Pohjois-Koreassa ei mitään eroa 18 vuodessa. :roll:

BusinessInsider: China From Space At Night: 1992 Vs. 2010

Re: Kiina

Lähetetty: 07.04.13 11:33
Kirjoittaja Kantti
Näyttää Mongolia pysyneen Pohjois-Korean kanssa samassa asennossa. Kiinan länsi-osa näyttää myös autiomaalta.

Kiina

Lähetetty: 27.04.13 21:59
Kirjoittaja eskimo
Polkupyörät suurkaupungissa
Vielä vuonna 2008 kiinalaista katukuvaa sävyttivät mustien polkupyörien armaadat. Pyöriä poljettiin selkä suorana ja polvet koukussa.
Nyt pyörät ruostuvat sivukatujen varsilla.
Kuva

Toki monipuoliset hyötyajoneuvot kuuluvat vielä katukuvaan.
Kuva

Kiinalainen pyöräilee vähemmän eikä enää juuri polje. Hiljaiset sähköpyörät ovat nousseet suosioon ja niiden määrästä kilpailevat vain autot.
Kuva

Autoistumisen ongelmaan Peking´in kaupunki on kehittänyt ratkaisun - vuokrattavan sähköpyörän. Sen saa ottaa bussilipun hinnalla kadun varren latauspilttuista
ja palauttaa vastaaviin paikkoihin määränpäässä.

Kuva
kuvat eskimo huhtik 2013

Re: Kiina

Lähetetty: 21.05.13 11:52
Kirjoittaja hmikko
Treehuggerin juttu Changshan Sky City -elementtipilvenpiirtäjästä, josta pitäisi tulla maailman korkein ja jonka rakentamisen pitäisi alkaman ensi kuussa. Ikkunattomaan sisätilaan on tarkoitus rakentaa mm. käveltävä ramppi katutasosta 170. kerrokseen. Tuossa tönössä varmaan tosiaan voi kohottaa kuntoa välttämällä hissejä (joita on oleva 92 kpl). Asukkaita Sky Cityyn on tulossa 30 000.

http://www.treehugger.com/modular-desig ... -june.html

Re: Kiina

Lähetetty: 22.05.13 01:36
Kirjoittaja RV
Tuo sähköpolkupyöräjuttu on aivan loistava! Samaa Suomeen, kiitos! Siis jos, jos asiaa koskeva byrokratia ja "byrokratian" ehkä myöntyessään pelkästään asiassa, että määritellään mikä "ajoneuvoasema" tuolla on lainsäädännöllisesti, kuinka vanhana näitä saa käyttää, jne, siinä menisi vuosia.

Re: Kiina

Lähetetty: 22.05.13 09:39
Kirjoittaja Clepe
RV kirjoitti:Tuo sähköpolkupyöräjuttu on aivan loistava! Samaa Suomeen, kiitos! Siis jos, jos asiaa koskeva byrokratia ja "byrokratian" ehkä myöntyessään pelkästään asiassa, että määritellään mikä "ajoneuvoasema" tuolla on lainsäädännöllisesti, kuinka vanhana näitä saa käyttää, jne, siinä menisi vuosia.
19 §
Moottorittomat ajoneuvot

Polkupyörällä tarkoitetaan yhden tai useamman henkilön tai tavaran kuljettamiseen valmistettua, vähintään kaksipyöräistä, polkimin tai käsikammin varustettua moottoritonta ajoneuvoa. Polkupyöräksi katsotaan myös sellainen enintään 250 W:n tehoisella sähkömoottorilla varustettu ajoneuvo, jonka moottori toimii vain poljettaessa ja kytkeytyy toiminnasta viimeistään nopeuden saavuttaessa 25 kilometriä tunnissa.
Ei huolta RV, asia on jo huomioitu laissa.

Re: Kiina

Lähetetty: 02.07.13 23:46
Kirjoittaja hmikko
Kyl nyt täytyy ainakin RV:n muuttaa Chengduun. Siellä tehdään moottoriteistä superruutukaava keskelle kaupunkia, ja kaikki on suurta, suurempaa, maailmanluokkaa ja on Zaha Hadid. Paraatiaukiollakin mittaa sen verran, että sen halkikävelylle tarvitaan eväät. Kiinankieliset superlatiivit on ilmeisesti käännetty mainosvideoon englanniksi laimentamattomina, ja ähky kyllä tulee katsojalle. Oma suosikkini on "the office space appears comfortable and pompous" ajan hetkellä n. 13 min 30 s.

http://www.youtube.com/watch?v=eob7Ki0Vhww

Re: Kiina

Lähetetty: 03.07.13 01:24
Kirjoittaja Klazu
Samalla voisi ihmetellä juuri avautunutta maailman suurinta rakennusta: http://travel.cnn.com/china-eyes-april- ... ing-952831

"At 500 meters long, 400 meters wide and 100 meters high, Chinese officials are calling the 1.7-million-square-meter mega-structure the largest freestanding building in the world, capable of housing 20 Sydney Opera houses and almost three times the size of the Pentagon in Washington, D.C."

Kuva