-Gentleman82- kirjoitti:...Mitäköhän Antonissa kokoontuva loosi on mieltä?
En ole koskaan kuullut Antonin loosista, missä on tämä Anton?
-Gentleman82- kirjoitti:Ja tosiaan kannattaa lukea se gradu. Siinä kerrotaan muun muassa, että vuoden 1955 suojelulistan taloista suurin osa purettu.
Voisit postata tästä Kivistön gradusta väitteidesi tueksi muutakin kuiin vain nimen, sanapari "Kivistön gradu" ei kerro kenellekään mitään
-Gentleman82- kirjoitti:Ja eipähän siinä Natsussa mitään arvokasta ollut, mitä nyt vanha arvokas kivitalo.
Mikä tekee talosta arvokkaan? Natsu ei ollut sinänsä arvokas, vanha ja huonohkossa kunnossa mutta kyllä kunnostettavissa jos on rahaa. Katukuvallisesti olisin suonut Natsun ja muidenkin rakennusten kadunvarressa säilyvän, mutta elämä ei ole reilua eikä tasapuolista, eikä asian vuoksi kannata ainakaan jälkeenpäin repäistä pelihousuja.
-Gentleman82- kirjoitti:Ja tosiaan sitä museoitumista on turha pelätä, esimerkiksi Itäinen Pitkäkatu Kupittaan asemalle asti on hyvin jo tuhottu kaikesta vanhasta. Ei vain Turussa ole pokkaa myöntää näitä asioita ja sitten pitää vääristellä.
Kuka on vääristellyt asioita, täällä en mielestäni ole sellaista havainnut? Tähän asti täällä kirjoittaneet ja kuvia postanneet turkulaiset eivät muuta ole tehneetkään kuin tuominneet Turusta tuhottuja vanhoja arvorakennuksia ja katukuvan muutosta, siis mistä myöntämättömyydestä kirjoitat, ja onko se ehkä osoitettu jollekin meistä turkulaisista jäsenistä? Voisitko tarkentaa?
Alla muutama otos Itäisestä Pitkästäkadusta jonka ilmoitit totaalisesti tuhotuksi!

Itäisenkadun alkupäätä.

Kaivokadun ja Itäisenkadun risteys, takana kohoaa Biocityn rakennus kadun alussa.

Itäisenkadun ja Uudenmaankadun risteys.

Edessa vanha peruspuutalo jollaisia Itäisenkadun varrella pääosin oli. Kauempana oleva talo on vanhan puretun puutalon tilalle rakennettu uusi puutalo joka on ruotsinkielisen Sirkkalan koulun tiloja.

Vanha - luulisin tehdasrakennus - josta en tiedä mitään.

Tässä rakennuksessa myytiin jokin aika sitten rottinkihuonekaluja. Nyt en osaa sanoa missä käytössä rakennus on.

Itäisenkadun ja Tähtitorninkadun kulma.

Juuri valmistunut kerrostalo Itäisenkadun ja Tähtitorninkadun kulmassa. Tietä sai antaa 70 -luvulla rakennettu kerrostalo, samaa ikäluokkaa kuin tämän rakennuksen vieressä oikealla oleva talo!
Muutama kuva vielä Tähtitorninkadulta jota edellisissä kuvissa jo näkyi.

Tuossa oli noin 45 vuotta sitten Osuuskauppa!

Tässä rakennuksessa tätini asui aikanaan.
Toivottavasti nämä kuvat antavat lisävalaistusta - Itäisenkadun lisäksi - yleisemminkin sille uskottavuudelle ja "faktoille" joita Gentleman on esittänyt. Omalla kohdallani voin sanoa vain, että mitä enemmän hän on esittänyt todisteita turkulaisesta hävitysmenttaliteetista, sitä ohuemmalta hänen omakohtaiset tietonsa Turusta ja sen rakennuksista vaikuttavat! Ei niin että Turussa ei olisi hävitetty paljon arvokasta, mutta voisi kuvitella täälläkin esillä olevien kuvien osoittavan Turussa myös säilytetyn runsaasti vanhaa kaunista kaupunkiympäristöä. Jokaisessa hänen viestissään pyörähtävät samat rakennukset ja asiat - vaikka kertoo esimerkkejä riittävän "...kyllähän näitä riittää" - joista faktat ovat oikeasti välillä hakusessa kuten "Uudenmaankadun palatsit".
"Mielenkiintoista,että Portsakin piti muuten hävittää mutta jäi jäljelle". Jos olisi purettu olisi ollut huono asia, mutta kun on jäänyt ja suojeltu, on sekin väärin!????
Ahaa! tänne on tullut kirjoitteluni aikana antoisa otos tästä kaipaamastani Kivistön gradusta! On sanottava että yhdyn Kivistön kantoihin hänen kritisoidessaan Turun katukuvan tylyä muutosta, lähes kaikki Turkulaiset ovat nämä purkamiset tuominneet! En kuitenkaan ole sitä mieltä että Turku olisi ruma ja ja kaupungin irvikuva, jollaista niittiä Gentleman on kirjoituksillaan pyrkinyt iskemään! Kaikki voivat muodostaa mielipiteensä ainakin tänne postatuista kuvista, eikä kaupungin ympärillä ole tullimuuriakaan enää, joten käymään päääsee..

. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Omalta osaltani lopetan asian käsittelyn myös tähän!