Sivu 3/11
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 15.03.17 15:35
Kirjoittaja arkkinikkari
Tuossa julkisivu on tehty erillisistä kuorielementeistä eikä runkoelementin kanssa yhtenäisenä sandwich-rakenteena. Se antaa jonkin verran enemmän pelivaraa elementtisommittelun kanssa, vaikka kyllä tuollainen onnistuu sänkkärilläkin.
Mutta tosiaan tuo on se oikea tapa sommitella elementtijulkisivun saumat.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 16.05.17 20:00
Kirjoittaja Nalle
http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/u ... akorkeuden
Tämän havainnekuvan mukaan Medisiina D:n päätyyn on tulossa jonkinlaista prosenttitaidetta. Mitäs raati on mieltä?
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 16.05.17 21:44
Kirjoittaja paavali
Ensimmäinen luonnos oli ylivoimaisesti paras mutta on tuo nyt parannus siihen missä oli vain vihreä teksti seinällä.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 17.05.17 12:20
Kirjoittaja Kantti
Omiin silmiini näyttää melko hyvältä.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 22.05.17 00:52
Kirjoittaja Kantti
Junaraiteiden väliset jykevät tukiseinämät valmistuvat vaivihkaa seinämä kerrallaan.
Oikeanpuoleinen väylä seinien välissä on jo saanut asfaltin. Ehkä liikenne on pian palautumassa normaaliksi?
Valut ovat alkaneet myös tien toisessa reunassa.
Erikoisen näköisiä poteroita valun seinämien väliin jää?
Medisiina D Helsingintien toiselta puolelta, jossa julkisivu näyttää melko valmiilta.
Mediheli kävi T3:n katolla tuomassa jonkun hoidettavaksi.

Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 22.05.17 17:27
Kirjoittaja Nalle
Tossa ekassa kuvassa taitaa vielä olla niitä ns. viallisia betonivaluja jotka puretaan. Ellen väärin muista, niin syksyllä pitäisi kannen rakentaminen alkaa. Medisiina D on kyllä massiivinen rakennus. Upea myös sisäpihalta katsottuna.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 22.05.17 18:54
Kirjoittaja Kantti
Nalle kirjoitti:Tossa ekassa kuvassa taitaa vielä olla niitä ns. viallisia betonivaluja jotka puretaan. Ellen väärin muista, niin syksyllä pitäisi kannen rakentaminen alkaa. Medisiina D on kyllä massiivinen rakennus. Upea myös sisäpihalta katsottuna.
Kaikki purettavat valut on kyllä jo purettu ja vanhat raudoitukset viety sulattamoon. Kuvassa jossa betonirautoja törröttää pystyssä, seinämä odottaa vain loppuvalun alkamista. Hieno rakennus tämä Medisiina D kyllä!
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 17:04
Kirjoittaja Nalle
Kantti kirjoitti:Nalle kirjoitti:Tossa ekassa kuvassa taitaa vielä olla niitä ns. viallisia betonivaluja jotka puretaan. Ellen väärin muista, niin syksyllä pitäisi kannen rakentaminen alkaa. Medisiina D on kyllä massiivinen rakennus. Upea myös sisäpihalta katsottuna.
Kaikki purettavat valut on kyllä jo purettu ja vanhat raudoitukset viety sulattamoon. Kuvassa jossa betonirautoja törröttää pystyssä, seinämä odottaa vain loppuvalun alkamista. Hieno rakennus tämä Medisiina D kyllä!
Rohkenen olla eri mieltä.

Jo pelkästään empiiristen havaintojen pohjalta, kuljen tuosta 5 kertaa viikossa töihin, ja tämän lehtijutunkin perusteella. En muista nähneeni noiden ensimmäisten tukien purkua, enkä uudelleen valua.
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/33 ... aan+saakka
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 17:48
Kirjoittaja Kantti
Nalle kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä.
Jo pelkästään empiiristen havaintojen pohjalta, kuljen tuosta 5 kertaa viikossa töihin, ja tämän lehtijutunkin perusteella. En muista nähneeni noiden ensimmäisten tukien purkua, enkä uudelleen valua.
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/33 ... aan+saakka
Yritän nyt pitää sinnikkäästi kannastani kiinni.

Kaikki purkamiset on tietenkin tehty kerralla valmiiksi, jonka jälkeen siirrytty jälleen rakentamiseen. Muu vaikuttaisi järjenvastaiselta. Ne valut ja näkyvissä olevat raudoitukset on tarkoituksella jätetty, ilmeisesti todettu kriteerit täyttäviksi. Huonoja valuja purettaessa nämä kontrollin läpi päässeet suojattiin pressuilla vuodenvaihteessa.

Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 22:10
Kirjoittaja TurkuCubed
Tämänkin projektin voi varmaan liittää tähän ketjuun
Tyksille uusi pysäköintirakennus mahdollisimman pian
Sairaanhoitopiiri rakennuttaa Tyksin T-sairaalan viereen Savitehtaankadun ylittävän pysäköintirakennuksen mahdollisimman pian helpottamaan alueen pysäköintipaikkojen vajetta.
Sairaanhoitopiirin hallitus päätti kiinteistöjaoston esityksen mukaisesti, että hankkeen valmistelua jatketaan ilman potilashotellia, pelkän pysäköintitalon toteuttamiseksi. Taloon on tulossa noin 460 pysäköintipaikkaa.
Hotelliosasta luovutaan, koska hankeselvityksessä arvioidaan sen jäävän potilashotellina liian vähälle käytölle. Pysäköintitalo myös saadaan käyttöön noin puoli vuotta nopeammin.
http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/u ... imman-pian
Olisi tuo potilashotellikin varmaan ollut ihan jännä lisä Kupittaan näkymiin, mutta mennään ilman sitten.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 22:19
Kirjoittaja hmikko
Savitehtaankadun ylittävä? En ollut tuommosta seikkaa hahmottanut kuvista. Ei taida tehdä katukuvalle järin hyvää. Tyks todellakin paisuu kuin neliskanttinen pullataikina ihan överallt.
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 22:32
Kirjoittaja TurkuCubed
hmikko kirjoitti:Savitehtaankadun ylittävä? En ollut tuommosta seikkaa hahmottanut kuvista.
Eipä sitä kai hirveän monessa hahmotelmassa ole näkynyt, tulee ilmeisesti lääkehuoltorakennuksen veiressä olevalle tontille ja siitä yli. Alla olevassa videossa näkyy vähän jotain massoittelua, näkee myös miten iso T3 oikeasti tulee olemaan. Huomioitavaa on myös että entisen kupittaan aseman rakennuksen taakse on hahmoteltu joku tönö (siihen hiekkaparkkipaikalle).
https://www.youtube.com/watch?v=ukuowKV ... e=youtu.be
EDIT: Tämä kuva on joskus ollut aikaisemminkin tässä ketjussa, mutta laitan nyt uudestaan. Ihan vasemmassa reunassa näkyy missä hallin toinen puoli ottaa maahan.

Edit: Kuvalinkit korjattu
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 22:34
Kirjoittaja Kantti
Mihin tämä pysäköintitalo Savitehtaankadun toisella puolella ottaisi maihin? Asuintaloja koko kadunvarren pituudelta. Ainoa kohta jossa olisi vähän tilaa on lääkevaraston kohdalla,
Tykistökadun ja Savitehtaankadun kulmassa. Mihin muualle Savitehtaankadu osalle sitä suunnitteleekin, valittaminen on vuorenvarmaa. Silti voi kohdata tyypillistä vastustamista?
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 22:53
Kirjoittaja hmikko
En tajunnut tuotakaan, että T3 tulee melkein kiinni tuohon Medisiina D:n radan puoleiseen julkisivuun koko matkalta ja korkeudelta. Videossa rako näyttää siltä, että se ei ole edes valokuiluksi häävi. Jos jonkun mielestä Medisiina D:n ikkunarivistö on tylsän näköinen, niin sitä ei sitten vissiin tarvitse kauan katsella.
Tää möhkälesuunnittelu on kyllä mun mielestä perin outoa ja melkoisen rumaa. Kompleksia ei käytännössä ole mitään mahdollisuutta hahmottaa katutason näkövinkkelistä. Ja toi parkkilaitoksen loota näyttää oikeasti ihan hirviältä - tulee siis
tähän (StreetView).
Re: TYKS T3 sairaala
Lähetetty: 23.05.17 23:22
Kirjoittaja James
Mun ymmärtääkseni se tulee siis ihan tuohon risteykseen ja nimenomaan siinä tykistökadun ja savitehtaankadun risteyksessä on tyhjä kulma lääkevaraston ja tykistökadun välissä johon tuo toisesta päästään tulee. Toisella puolen sitten keltaisen rakennuksen ja helsingintien välisen parkkipaikan väliin.