Sivu 150/292

Re: Turun projektit

Lähetetty: 07.11.13 23:57
Kirjoittaja Kantti
KIrjastosiltaa on alettu kuoria esiin ja osa rakenteista oli jo poistettu mennessäni ohitse.

Kuva
Sillan S -muoto on hyvin nähtävissä, erittäin positiivinen ominaispiirre Turun siltojen joukossa tällainen!

Kuva
Suojapressut on poistettu. Siltaduunarit muistaakseni tekivät hommia siten että perjantai on jo vapaa, joten jos näin on, loput telineet puretaan vasta ensi viikolla?

Kuva
Sillan lähes kiinnostavin yksityiskohta, lasipalkkikaide vähän lähemmässä tarkastelussa. Ensinnäkin millaisen valaistuksen lasikaide tarjoaa eri variaatioineen, mielikuvitus on rajana? :) Toinen vähän synkempi ajatus on, miten lasipalkit kestävät ääliöiden mahdollista vasarointia! Jotkut tätä varmuudella kokeilevat, ehkä sama sakki joka lekottaa lasiseinäisiä bussipysäkkejä sirpaleiksi? :smt062

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 00:01
Kirjoittaja bitterfly
Kaavahakuun on ilmestynyt hiljattain uusi asemakaava valmisteluun, joka on Linnakaupungin osa, kaavan nimi on "Herttuankulma". Tätä jäämme kiinnostuksella odottamaan.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 08:36
Kirjoittaja Tehari
Hyvännäköinen uusi silta siis tulossa. Tykkään tuosta kaarroksesta mikä siltaan on tehty, ettei se ole vaan perinteisesti suora. Katselin ja mietin noita "lasitolppia" joita on yli 900 kpl, että mitenköhän kestäviä ne on :smt017 Että kun joku mukava ja humalainen teinipoika haluaa purkaa angstiaan tohon siltaan että uusitaanko niitä lasitolppia sitte kerran pari kuukaudessa..
Lisäksi mun mielestä ois kiva jos kaiteessa olisi käytetty valoja, kuten myllysillassa. Onko jollain tietoa tälläisestä?

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 10:35
Kirjoittaja Kantti
Tehari kirjoitti:Hyvännäköinen uusi silta siis tulossa. Tykkään tuosta kaarroksesta mikä siltaan on tehty, ettei se ole vaan perinteisesti suora. Katselin ja mietin noita "lasitolppia" joita on yli 900 kpl, että mitenköhän kestäviä ne on :smt017 Että kun joku mukava ja humalainen teinipoika haluaa purkaa angstiaan tohon siltaan että uusitaanko niitä lasitolppia sitte kerran pari kuukaudessa..
Lisäksi mun mielestä ois kiva jos kaiteessa olisi käytetty valoja, kuten myllysillassa. Onko jollain tietoa tälläisestä?
Näiden lasikaiteiden pitäisi olla juuri myös sillan valaistus, lasipalkit valaisevat sillan! Ei sinne muuta valaistusta ainakaan suunnitelmissa ole.
Havainnekuvassa se on valaistuna.

Kuva

Kuva

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 11:24
Kirjoittaja bitterfly
Lasi on kestävämpää kuin usein ajattelisi! Noin paksut ja pinta-alaltaan pienet lasit ei ole kovin hentosia. Bussikatosten ikkunat, jotka ovat säännöllisesti paskana, niidenkin rikkominen ymmärtääkseni vaatii vaivaa ja oikeanlaisen esineen. Ei niitä noin vain potkita paskaksi. Voin tietty olla väärässä, kun en ole kokeillut :D

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 11:30
Kirjoittaja Kantti
bitterfly kirjoitti:Lasi on kestävämpää kuin usein ajattelisi! Noin paksut ja pinta-alaltaan pienet lasit ei ole kovin hentosia. Bussikatosten ikkunat, jotka ovat säännöllisesti paskana, niidenkin rikkominen ymmärtääkseni vaatii vaivaa ja oikeanlaisen esineen. Ei niitä noin vain potkita paskaksi. Voin tietty olla väärässä, kun en ole kokeillut :D
Totta! Eiköhän noita bussikatoksia käydä oiken lekan kanssa hakkaamassa? Pitäis perustaa joku kyttäysryhmä kyyläämään määrättyjä bussikatoksia ja spreijauspaikkoja ja kuvaamaan tyypit. ;)

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 16:52
Kirjoittaja Kantti
Silta paljastuu...
Kuva

Re: Turun projektit

Lähetetty: 08.11.13 18:08
Kirjoittaja Tehari
Tyylikäs ja yksinkertainen, mielestäni sopii tuohon maisemaan.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 13.11.13 20:25
Kirjoittaja julexi
Sattumoisin kävelin ohi kun Kirjastosillan valoja asenneltiin paikoilleen.
Kyllä täytyy myöntää, että illan hämärässä se oli satumaisen kaunis, vaikka kännykkäkuvasta ei heti uskoisi ;)

Kuva

Re: Turun projektit

Lähetetty: 13.11.13 20:42
Kirjoittaja Darre
Jopa kännykkäkuvassa tuo valaisuratkaisu näyttää hyvältä ;) Kyllä tästä hyvä silta tuli arvokkaalle paikalle. Luulisi, että kun ympäristöt on rakennettu kuntoon ja silta on valmis joulukuussa niin alkaa näiden vastustajienkin mieli muuttua.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 13.11.13 21:01
Kirjoittaja Luukie
Damn olin kyllä vastaan vaikka en turkulainen olekkaan niinkuin kantti. Tulisikohan toriparkista samanlainen fiilis, kun valmis niin kaikki kehuvat. Nyt kun siinä roikkuu niin mitä sitten vaikka turhake. Telakkarannan tunneli kun menisi joen alta ja alkaisi linnanfältistä. Silta oli vähän samanlainen shokki kuin Telakkaranta turkulaisille. Tuhotaan vanhaa kuvaa, mutta telakkarannasta saatiin nopeasti ¨kaunis¨ kun tehtiin jotain konkreettista. Ei kukaan tule 5 vuoden päästä sanomaan et hitto kun tä silta on täs niiku. Onhan se kahden vanhan sillan välissä, mutta teatterisillan vuosimallia ei kukaan enää muista. Kyllä turun annetaan uusiutua vaikka wiklund sanoisi mitään, kiitos TURKU.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 13.11.13 21:09
Kirjoittaja jusa-masa
Näyttää kauniilta. Pitää käydä lauantaina illalla katsoon kun tulee taas vaimokkeen puolen sukulointi suoritettua viikonloppuna.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 13.11.13 22:23
Kirjoittaja Kantti
Tuota Kirjastosiltaa tässä muutaman viime päivän aikana katsoessani on tullut pakostakin mieleen, että nämä viimeiset pari kaupunkisiltaa jotka Turkuun on rakennettu, ovat kyllä aivan ykkösluokkaa Suomessa! :)

H i e n o j a! K e r r a s s a a n!

Sillan paikasta voidaan tietysti olla montaa mieltä ja kansallismaisemasta josta debattia on käyty. Liikenteellisesti olen edelleen samalla kannalla, eli Vanha Suurtori - Vähätori.

Re: Turun projektit

Lähetetty: 14.11.13 20:05
Kirjoittaja Darre
Täytyy kyllä myöntää, että viime vuosina näihin Aurajoen ylittäviin siltoihin on panostettu juuri sillä asenteella kuin Suomen "arvokkainta" kaupunkijokea pitääkin suunnitella. Myös takavuosien Teatterisilta ja varsinkin Tuomaansilta ansaitsevat erityisen maininnan hyvästä siltasuunnittelusta.

Aurajoki on ollut vuosisatojen projekti ja tavallaan on hienoa todistaa tänäkin päivänä miten tämä joki saa aina hieman uutta pakkelia naamaansa. Jos nyt oikein ennustan, niin tämä silta tulee olemaan viimeinen moneen vuosikymmeneen Aurajoen yli Turun alueella. Oma veikkaus on, että seuraava silta on Tuomaansillan ja Halisten välillä joskus kaukaisessa tulevaisuudessa kun asutus tiivistyy tällä alueella. Voi myös olla että seuraavaksi ei mennäkään joen yli vaan tunnelin kautta ali. ;)

Re: Turun projektit

Lähetetty: 14.11.13 20:33
Kirjoittaja hmikko
Oleellista olisi saada keskustan vanhoihin siltoihin kevyen liikenteen alikulut, mutta tämä taitaa olla liikaa vaadittuna suojelu- yms. syistä.