Sivu 137/152

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 21.11.17 09:50
Kirjoittaja henkka
Postitalo on ulkoisesti lähes valmis. Muutamia laattoja vielä asennettiin alimpiin kerroksiin. Lidl aukeaa reilun viikon päästä; toivottavasti ilman ikkunateippauksia.

Kuva
Kuva
Kuva

Hämeenpuisto 16:n korotus on myös ulkoisesti valmis, sisällä tehtiin vielä viimeistelyjä. Toisin kuin Kuninkaankadun korotuksessa, tässä uudisosa tulee selvästi erottumaan vanhasta rakennuksesta.

Kuva

Metsonkulma nousee.

Kuva

Tampereen Keitaassa on pian ensimmäinen kellarikerros valmis.

Kuva

Vanhassa Painotalossa tehdään myös kellaria ja naapuritalon seinää on valmisteltu.

Kuva
Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 21.11.17 11:09
Kirjoittaja Kantti
Postitalon julkisivu on ilahduttavan monisärmäinen ja kiinnostava, jonka osaksi kirjekuoristamppaus istuu mainiosti. Siistiltä näyttää!

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 05.12.17 21:45
Kirjoittaja henkka
Metsonkulmassa on kuusi kerrosta.

Kuva

Metsonkulman kanssa samassa korttelissa on muitakin projekteja. Amurin Helmi valmistui jo aiemmin tänä vuonna ja Hämeenpuiston puolella Hämeenpuisto 16:n korotus on ulkoisesti valmis. Mustanlahdenkadun puolella numero 19:ssä rakennetaan myös korotusta, virallisesti nimeltään kai Hämeenpuisto 16:n rakennus B.

Kuva

Vanhalla Postitalolla rakennetaan kellaria, eikä kaivuri ole enää kuopassa.

Kuva

Tampereen Keitaassa on jo ensimmäisen kerroksen seiniä pystyssä.

Kuva

Postitalo on ulkoisesti valmis, Lidl aukesi viime viikolla.

Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 20.01.18 14:30
Kirjoittaja henkka
Metsonkulmassa on nyt kahdeksan kerrosta, joista ylin on ullakkokerros vinolla katolla.

Kuva

Tampereen Keidas on noussut jo naapurin parkkipaikan yläpuolelle. Tarjolla on myös oikeaa kaupunkiasumista: parvekenäköalana tiiliseinä ja jätepuristin.

Kuva

Kuva

Vanhalla Painotalolla on ensimmäisten seinien muotit rakenteilla.

Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 08.02.18 14:02
Kirjoittaja heihachi
7.2.2018 @horny rautatieasemasta pohjoiseen, ihan koska tämäkin näkymä tulee jo 10v aikana suuresti muuttumaan.
Kuva

Suomen virallinen kruunupää?
Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 14.02.18 00:33
Kirjoittaja huopa
Jotenkin tuo Metsonkulma on tosi kiva täydennysrakennusprojekti. Viistokattokin. Olisi saanut tulla vielä pari metriä lähemmäs kadunkulmaa, mutta menee kyllä tuollaisenakin kivasti.

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 14.02.18 00:50
Kirjoittaja huopa
Vanha Painotalokin on todella onnistuneen oloista täydennysrakentamista. Erittäin hieno korttelia täydentävä palikka. Katselin tuon rakennuttajan, Visuran sivuja ja totesin että niillähän on keskimäärin yhtä leveliä parempi arkkitehtuuri kuin muilla rakennuttajilla mitä Suomessa on vastaan tullut. Tekisi mieli ostaa asunto näiden yhtiöstä ihan vain siksi, että voisi tukea moista paremman arkkitehtuurin rakentamista. Tässä pari ihan kivaa taloa tältä rakennuttajalta jotka on ilmeisesti tässä hiljan valmistuneet:

Torinkulma, Vuores. Viistomansardit ja pelit.
Kuva

Koivikkomäenkatu, myös Vuoreksessa ja myös viistomansardi.
Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 23.02.18 19:34
Kirjoittaja jusa-masa
https://www.aamulehti.fi/uutiset/miten- ... 200765214/

Kuva

Siitä lähtee käyntiin Sammonkadulla kauppaoppilaitoksen vierestä purettavan metro-autoareenan alueen rakentuminen. Hyvää täydentämistä tolle alueelle.

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 24.02.18 01:09
Kirjoittaja jusa-masa
Tampereen yläkerrassa olikin jo maininta uusittavasta TOAS:n kohteesta 14 kerroksisen muodossa. Aamulehden jutussa oli myös mainintaa toisestakin vastakkaisen korttelin talon purkamisesta ja uusiksi laittamisesta Tammelan täydennysrakentamiseen liittyen. Kuuluu sarjaan kunniateko purkaa ja rakentaa uusiksi. Vanha on elementtikerrostalo korttelista sisäänvedettynä etuparkkeineen ja 1-kerroksinen liikesiipi puistokadun puolelle. Vai mitä olette mieltä mahdollisesta tulevasta parannuksesta?

Vanha:
Kuva

Uusi:
Kuva

Linkki aamulehden uutiseen:
https://www.aamulehti.fi/uutiset/tamper ... 200763974/

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 24.02.18 10:36
Kirjoittaja jusa-masa
Sama alue kuin edellisessä viestissäni Kalevan alueella eli takapiha edelliseen, mutta nyt Pellervonrinne, kauppaoppilaitoksen ja vanhan koulun alue.

Kuva

Kauppaoppilaitoksen laajennusta, uutta päiväkotia ja vanhan homehtuneen pellervonkoulun tilalle taloja ja uusi koulu viereen.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/kaleva ... 200760085/

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 27.02.18 16:49
Kirjoittaja henkka
Tampereen Keidas nousee ja samalla kasvaa sisäpihalle päin oleva seinä. Seinä on kuitenkin niin lähellä naapuria että ikkunat tuossa eivät välttämättä olisi tehneet asunnosta houkuttelevampaa.

Kuva

Kuva

Vanhassa Painotalossa on jo kaksi maanpäällistä kerrosta ja sen mukaan mitä pilkottaa, niin näyttää ihan havainnekuvilta.

Kuva

Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 05.03.18 19:59
Kirjoittaja arkkinikkari
Tesoman uusi koulu otettiin käyttöön tänään.

Aamulehden uutinen

Ylen uutinen

Kuva

Kyllähän siitä ihan hieno tuli, ja kiva että käyttäjätkin tykkää.

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 06.03.18 01:53
Kirjoittaja Heikki K
arkkinikkari kirjoitti:Tesoman uusi koulu otettiin käyttöön tänään.

Aamulehden uutinen

Kyllähän siitä ihan hieno tuli, ja kiva että käyttäjätkin tykkää.
Hienolta vaikuttaa! Aamulehden otsikko tosin hieman särähti korvaan - "sisäilmaongelmat on estetty huipputekniikalla" - olisin luottavaisempi, jos sisäilmaongelmat olisi estetty perinteisellä hyvällä rakennustavalla. Toivottavasti pessimismiin ei ole syytä ja henkilökunta osaa käyttää sitä huipputekniikkaa oikein.

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 08.03.18 10:06
Kirjoittaja Heikki K
Atte kirjoitti:Taysin alueen uudistamisohjelman rakennustyöt alkoivat viikko sitten. Aidattu työmaa-alue on melkoisen massiivinen. Sairaalan katolle on asennettu nettikamera, jonka kautta kolmen uuden rakennuksen ja parkkihallin nousemista voi seurailla. Valmista pitäisi olla vuonna 2019.

http://skyviewlive.roundshot.com/tays/
Uusi TAYSin rakennusmassa näkyy nykyään hyvin pitkälle Hervannan valtaväylän suuntaan. Tässä 9-tien ylittävää raitiotiesiltaa kuvatessa esimerkiksi, joten laitan kuvan myös tähän ketjuun. Kuva on korkeimman kallion päältä moottoritien eteläpuolelta.

Kuva2018-03-06_11-26-52 by Heikki, on Flickr

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 08.03.18 11:47
Kirjoittaja pallo
Taysin lähialueita voisi mielestäni tiivistää lisää, jotta alueelle saataisin enemmän palveluita. Nyt esimerkiksi lähimmät ruokakaupat Taysista ovat n. kilometrin etäisyydellä. Myöskään ravintoloita ei oikein ole lähellä, lukuunottamatta sairaalan ja oppilaitosten ravintoloita. Alueella on suuria puisto-alueita, parkkikenttiä ja metsää, se on lähellä keskustaa ja ratikan saavutettavissa.