Onkohan kukaan noteerannut RAY:n hanketta mahdollisen toisen kasinon avaamisesta manner-Suomeen? Helsingissähän moinen on jo pyörinyt peräti vuodesta 1991 alkaen.
RAY haki sijoituspaikkaa uudelle kasinolle sekä ns. Feel Vegas -peliklubeille. RAY sai peräti 30 paikkakunnalta 76 ehdotusta kasinon ja Feel Vegas -peliklubien sijaintipaikaksi. Karsinnasta finaaliin kasinon suhteen jatkoivat Tampere ja Turku. Näin sivumennen sanoen hakijapaikkakunnissa oli kyllä mukana melkoisia yllätysnimiä, kuten Hamina, Seinäjoki ja Varkaus. Ei se tietenkään ole hullu joka pyytää tai hakee, mutta miten hitossa näillä paikkakunnilla oli ajateltu kasinon asiakasvirtojen riittävyys käytännössä vuoden ympäri?
Tällä hetkellä näyttää siltä, että uusi kasino tulisi - jos siis sellainen ylipäätään tulee -
Tampereelle: "Raha-automaattiyhdistys RAY on seulonut hakijoiden joukosta kolme parasta vaihtoehtoa uuden kasinonsa sijoituspaikaksi. Kärkiehdokkaat ovat kaikki Tampereella, vaikka RAY tutustui myös Turussa kuuteen mahdolliseen sijoituspaikkaan."
Kolme parasta sijaintivaihtoehtoa, jotka siis kaikki sijaitsevat Tampereella, ilmoitetaan tiistaina. Mikään kova kiire tai hirveä intohimo RAYllä uuden kasinon avaamiseen ei ole, joten jännä nähdä onko yksi kärkikolmikon sijaintipaikoista Kannen Areena? Mielestäni kasino sopisi sinne erittäin hyvin.
Toki kasino tarvitsee toimiakseen merkittäviä asiakasvirtoja, joten on ylipäätään mielenkiintoista nähdä eteneekö RAY suunnitelman kanssa vai ei.