Re: Leppävaaran kehittyminen
Lähetetty: 03.02.09 17:13
^Ehkäpä betonilähiön ja kaupunkikeskustan välissä voisi olla termi kaupunkikeskus.
Klazu: Leppävaara on kehittynyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, joten sellainen tietty vanha kaupunkimaisuus puuttuu. Ja koska sellossa on reilu 170 liikettä, on myös väistämättä suurin osa alueen kaupoista siellä. Kivijalkakauppoja löytyy kuitenkin jonkin verrankin. Radan pohjoispuolella menee kävelykatu, jonka varrella on entinen kauppakeskus Galleria sekä kaikenlaista perustarjontaa, kuten parturia, pizzerioita, kiinalaista, kuntosalia, akvaariokauppaa jne. Ja tietty pari baaria.
Radan eteläpuolella, uudessa Leppävaarassa, on myös ainakin jonkin verran kivijalkakauppoja. Harvemmin vaan tulee käytyä kun asun itse pohjoispuolella. Sitten löytyy parikin hotellia, kasapäin toimistotaloja, yksityisiä lääkäriasemia, hyvät urheilumahdollisuudet, nyt myös elokuvateatteri sekä keilahalli, ja tulossa on hiihtoputki ja maauimala, sekä ehkä uimahallin peruskorjaus/uudelleen rakentaminen. Tässä juuri on se ero normaaliin lähiöön, sillä täällä on myös paljon työpaikkoja sekä alueen kehittäminen jatkuu koko ajan. Toivottavasti tulevaisuudessakin!
Mutta myönnän, jos shoppailu ei kiinnosta niin eipä tänne kuitenkaan ainakaan vielä kannata tulla päivää viettämään. Ellei sitten ole talolainen.
Tässä vanha Janne_H:n postaama kuva:

Klazu: Leppävaara on kehittynyt viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, joten sellainen tietty vanha kaupunkimaisuus puuttuu. Ja koska sellossa on reilu 170 liikettä, on myös väistämättä suurin osa alueen kaupoista siellä. Kivijalkakauppoja löytyy kuitenkin jonkin verrankin. Radan pohjoispuolella menee kävelykatu, jonka varrella on entinen kauppakeskus Galleria sekä kaikenlaista perustarjontaa, kuten parturia, pizzerioita, kiinalaista, kuntosalia, akvaariokauppaa jne. Ja tietty pari baaria.
Radan eteläpuolella, uudessa Leppävaarassa, on myös ainakin jonkin verran kivijalkakauppoja. Harvemmin vaan tulee käytyä kun asun itse pohjoispuolella. Sitten löytyy parikin hotellia, kasapäin toimistotaloja, yksityisiä lääkäriasemia, hyvät urheilumahdollisuudet, nyt myös elokuvateatteri sekä keilahalli, ja tulossa on hiihtoputki ja maauimala, sekä ehkä uimahallin peruskorjaus/uudelleen rakentaminen. Tässä juuri on se ero normaaliin lähiöön, sillä täällä on myös paljon työpaikkoja sekä alueen kehittäminen jatkuu koko ajan. Toivottavasti tulevaisuudessakin!
Mutta myönnän, jos shoppailu ei kiinnosta niin eipä tänne kuitenkaan ainakaan vielä kannata tulla päivää viettämään. Ellei sitten ole talolainen.
Tässä vanha Janne_H:n postaama kuva:





