Sivu 14/31
Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 13:04
Kirjoittaja hmikko
Tuo kaaren mallinen talo on mennyt huonompaan suuntaan. Edellisessä kaavan versiossa se oli kahdessa osassa, jotka kattoivat lähes puoliympyrän. Nyt rakennuksesta tulee isompi köntti ja ulkotilasta huonommin rajattu.
Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 15:01
Kirjoittaja Kantti
Tiedä sitten onko TS:ssä ollut piirros sellainen jonka päälle voisi istua. Eiköhän se ole vain sketsi johon on merkitty paikat?
Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 15:27
Kirjoittaja hmikko
^Kuka tietää. Sanallinen selitys on "koko korttelialue yhdeksi rakennusalaksi" ja renderi näyttäis vastaavan piirrosta.
Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 17:31
Kirjoittaja Kantti
Ei voi tietää? Alkuperäisessä Helinin voittaneessa kaavoitussuunnitelmassa, jossa Kakolanmäen molempiin päihin on sijoitettu kaarevat rakennukset, Linnan Huippu on toteutumassa juuri sen mukaisena, lohkaistuna puolikaarena. Kuvitella voisi toisenkin pään toteutuvan samoin? Etenkin jos rakentaja on sama.
Jää nähtäväksi...

Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 22:17
Kirjoittaja paavali
Funikulaarista oli juttua Turkuposti nimisessä lehtisessä joka tuli tässä viikolla postissa. Siinä sanottiin että Funikulaarin rakentamisen on määrä alkaa keväällä ja valmistua syksyllä, ei siis ehdi Tall Ship Racesiin ( hyvää päätöksentekoa, heitetään rahaa näin roskiin hyvä hyvä!). Erittäin sääli jos torni ei toteudu tuollaisena. Minusta ei tulisi rakentaa ollenkaan tornia jos ei 16-kerroksista saada. Toivottavasti sitten kun kupittaalle suunnitellaan torneja kaikki valitukset poljetaan samantien ja Kuuvuoriseura saa itkeskellä rauhassa.
Re: Kakola
Lähetetty: 26.02.17 22:33
Kirjoittaja hmikko
paavali kirjoitti:Erittäin sääli jos torni ei toteudu tuollaisena. Minusta ei tulisi rakentaa ollenkaan tornia jos ei 16-kerroksista saada.
Itselläni ei ole sen kummempia intohimoja tornin tai sen korkeuden suhteen, mutta tosiaan ainakin tuossa Turun Sanomien kuvassa näkötornivaihtoehto näytti melkoisen kököltä. Mini-Näsinneula pökäistynä vanhan vankilan nurkkaan.
Jäin tuijottamaan edelleen tuota kaarevan talon renderiä. Se todellakin näyttää aiempiin havainnekuviin verrattuna siltä, että taloa on korotettu ja siihen on yhdistetty aiempien kahden rakennuksen kerrosneliöt, ja kaarta on jäänyt jäljelle 45 astetta. Vaikuttaa rakennusliikemäiseltä vedolta. Toivottavasti olen väärässä.
Re: Kakola
Lähetetty: 27.02.17 06:48
Kirjoittaja Urbaani
Mielenkiintoista olisi kyllä tietää, että onko kyseessä pelkkä pieni virkamiesklikki, vai suhtautuvatko turkulaiset yleensä korkeaan rakentamiseen muuta maata kielteisemmin.
Re: Kakola
Lähetetty: 27.02.17 12:29
Kirjoittaja Kantti
Korkea rakentaminen jakaa kyllä turkulaisia aika tavalla, etenkin ruutukaava-alueella. En itsekään ole innoissani Ruutukaavalle rakennettavista tolpista. Keskustaan mahtuisi kuitenkin joku korkeampi rakennus josta keskustaa voisi nähdä laajemmin yli kattojen. Kakolanmäkeen sijoitettuna paikka olisi ihanteellinen. Kakolan tornia on jo veivattu ja soviteltu sen verran, että melkoisella varmuudella tämä vartiotorni kuitenkin toteutuu vaikka parempaa olisin toivonut. Millainen se muodoltaan sitten tulisi olemaankin?
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 16:00
Kirjoittaja Nalle
Kaupunginhallituksen esityslistalla asiaa Funikulaarin maksullisuudesta. Siinä mainitaan että toiminnassa voisi olla keväällä 2018. Voisiko olla näin, että vuosi menee sen rakentamisessa? Katokset moleempin päihin ja radan rakentaminen.
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 16:41
Kirjoittaja TurkuCubed
Nalle kirjoitti:Kaupunginhallituksen esityslistalla asiaa Funikulaarin maksullisuudesta. Siinä mainitaan että toiminnassa voisi olla keväällä 2018. Voisiko olla näin, että vuosi menee sen rakentamisessa? Katokset moleempin päihin ja radan rakentaminen.
Ihme vatvomista (taas) tää Turun touhu,olis ollu kiva jos olisi ollut valmis kesän tapahtumiin + niille ketkä muuttaa länsiselliin kun valmistuu. Varmaan ryteikön raivaus ja maan pohjustaminen vie eniten aikaa siinä rakentamisessa.
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 19:35
Kirjoittaja Kantti
Kyse funikulaarin tulon lykkääntymiselle on, että sen muotoilua ja deisignia on ryhdytty tekemään turkulaista ostajatahoa paremmin miellyttäväksi Idis Design Oy:n toimesta. Funikulaariin liittyy tämän viimeisimmän muutossuunnitelman mukaan erityiset, sekä lähtö- että saapumisasemat radan kumpaakin päähän. Pidän hyvänä että laatuun tällaisessa uniikissa projektisssa kiinnitetään huomiota. Kakolanmäessä kaikki siellä ollut on uniikkia. MIeluummin hyvin suunniteltuna kuin nopeasti toteutettuna!
Juttu Turkulaisessa.
http://www.turkulainen.fi/artikkeli/492 ... 8-kevaalla
[size=130][u]Funikulaarin ulkonäkö muu ... 91GL[/img]
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 19:54
Kirjoittaja paavali
Nojoo hyvä että panostavat laatuun ja ulkonäköön, ei harmita niin paljoa se ettei tall shippiin ehdi. Tuo musta vaunu on kyllä ihan törkeän ruma, se alkuperäinen havainnekuva oli paljon tyylikkäämpi, kunhan vaan ei kävisi kuin Medisiina D:ssä eli päädytä rumempaan ratkaisuun.
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 19:56
Kirjoittaja hmikko
Sen nimihän pitäis selvästi olla Kakolaari eikä Fölikulaari.
En ole ihan heti vakuuttunut muotoiluhifistelyn viisaudesta. Toivottavasti se ei ainakaan aiheuta toiminnallisia ongelmia, eli ole käytännössä huonommin toimiva kuin vakiotuote. Kaupunkiympäristössä on noilla paikkeilla aika paljon isompiakin ongelmia kuin se, onko funikulaarivaunu hieno vai vielä hienompi.
Re: Kakola
Lähetetty: 03.03.17 23:58
Kirjoittaja Kantti
Ehkei kannata repäistä pelihousuja ihan vielä kuitenkaan. Tuskin havainnekuvan koppa lopullinen versio on? En niin mahdottomana tuotakaan pidä. Mitä kukin pitää nättinä? En myöskään jaksa uskoa funikulaarista mitään kampiföri kakkosta tulevan. Aika optimistisesti odottelen ja rauhallisin mielin projektin toteutumista. Kuten vartiotorniakin nyt sitten sinne ravintoloineen...
Re: Kakola
Lähetetty: 04.03.17 04:31
Kirjoittaja Nalle
Tuohan toi ala-asema ihan uudenlaista ilmettä katukuvaan. Mikään noista itse funikulaarien suunnitelmista ei mieltä lämmitä, mutta saa nähdä millaiseen päädytään.