Sivu 128/152

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 09.12.15 00:39
Kirjoittaja anni
henkka kirjoitti: Lapintien silta on avattu liikenteelle. Kaupungin tiedotteen mukaan betonikaiteet korvanneet teräskaiteet muistuttavat vanhoja kaiteita mutten kyllä näe muuta yhteistä kuin sen että ne ovat molemmat sillan reunalla.
Loistava huomio. Ehdin itse tuijotella niitä tässä nyt viikon verran huomaamatta edes tätäkään.

Toisaalta, jos vertaa vaikka Erkkilän siltaan jota vihaan syvästi, niin olen lopputulokseen suorastaan tyytyväinen. Kohtuullisen vähäeleinen ja neutraali, eikä peitä näkymiä. Vielä kun saisivat paikalle jonkinlaista muutakin valaistusta kuin nostokurjen joulukuusen valot, niin voisivat väittää valmiiksi.

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 16:54
Kirjoittaja henkka
Tuntuu että tämän hetkinen rakentamistilanne hieman hiljenisi mutta voi johtua kierroksen varrelle osuvista projekteista. Pitänee siirtyä Hämeenpuiston länsipuolelle.

Yliopistonrinteen Technopoliksella ei ole vieläkään saatu kulmaa pellitettyä. Parkkihallin sisään- ja ulosajojen liikennejärjestelyt on saatu kuitenkin valmiiksi.

Kuva

Yliopistonkatu 52 alkaa olla valmis, jalkakäytävän kun vielä saa kuntoon.

Kuva

Pohjolankatu 21:n laajennus on siis harjassa ja korkeampi kuin peruskorjattu osa.

Kuva

23:n laajennuksen kulmaan on ilmestynyt pieni aukio.

Kuva

Lapintie 9:ssä on ensimmäinen (liike)kerros valmiina ja osa autohallista. Pienen näköiset näyteikkunat liiketiloihin näyttäisi olevan tulossa.

Kuva
Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 17:03
Kirjoittaja Kantti
Iso plussa tuosta nätistä pikkuaukiosta!

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 18:47
Kirjoittaja 16valve
Kalevanrinne rapattuna ja maalattuna.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 21:50
Kirjoittaja jusa-masa
Muistan Kaukajärven uudesta kauppakeskuksesta olleen puhetta. Kuitenkaan en löytänyt juttua täältä, että kerrokset on nostettu neljästä yhdeksään eli hyvän kokoinen ja kohtuulisen näköinenkin kerrotalo tulossa kauppakeskuksen katolle.
Keväällä alkaa rakentua.

Kuva
Kuva: BST-arkkitehdit/Lemminkäinen

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/3 ... -kerroksia

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 22:01
Kirjoittaja henkka
Kyllähän siitä oli puhetta kun kaava oli YLA:ssa käsittelyssä, mielenkiintoinen vastineluettelo siinä oli: http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=22& ... 875#p77031

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.12.15 22:11
Kirjoittaja jusa-masa
henkka kirjoitti:Kyllähän siitä oli puhetta kun kaava oli YLA:ssa käsittelyssä, mielenkiintoinen vastineluettelo siinä oli: http://taloforum.fi/viewtopic.php?f=22& ... 875#p77031
Niin näytti olleen. En vain muistanut. Kuva nyt ainakin on uusi. :)

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 19.01.16 13:04
Kirjoittaja henkka
Technopolis Yliopistonrinteellä puuttuu edelleen kulmasta valkoiset, lopulliset pellitykset.

Kuva

Yliopistonkatu 52:ssa ollaan lasitettu parvekkeita. Lasitus on jaettu osiin, luultavasti osia voi availla toisistaan riippumatta.

Kuva

Lapintie 9:ssä on toinen kerros ja näkyvät elementtisaumat.

Kuva
Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 19.01.16 17:03
Kirjoittaja Heikki K
Tällainenkin pieni täydennysrakentamisprojekti Tampereella on menossa: "Kuurosokeiden Toimintakeskuksen naapuriin, Valtaraitin ja Vilppulanpolun kulmaan, rakennetaan kuusikerroksinen asuinrakennus."

http://www.hervannansanomat.fi/pohjois- ... entaminen/

Talo mahtuu jostain 70- ja 80-lukujen vaihteesta peräisin olevaan asemakaavaan. Paikka on tässä rivitalojen kulmassa: https://kartat.tampere.fi/oskari?zoomLe ... arker=true

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 27.01.16 08:54
Kirjoittaja henkka
Ympäristönsuojelupäällikkö on hyväksynyt purku- ja rakennustöitä koskevan meluilmoituksen, joka luultavasti koskee Postitaloa. Kaupungin tiedotteen otsikossa puhutaan Rautatienkatu 12:sta, kun leipätekstissä puhutaan Rautatienkatu 21:stä. 21 on Postitalo, 12 on siitä kulmikkain oleva rakennus, jossa on (ainakin ollut) kolikkokauppa ja erotiikkaliike.

http://www.tampere.fi/tampereen-kaupunk ... 016_2.html

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 28.01.16 14:57
Kirjoittaja henkka
Keskuspuhdistamon kaavojen OAS on nyt nähtävillä. Kaavoja on neljä, joista kaksi on maanalaisia. Kaikki kaavat käsitellään kuitenkin samassa OAS:ssa. OAS:n tiimoilta järjestetään myös yleisötilaisuus 3.2. 17:30 Tredun Koivistontien toimipisteen auditoriossa.

http://www.tampere.fi/cgi-bin/kaava/kaavadoc?8610

Lisäksi Peltolammilla tapahtuu. Vaahterakujan täydennysrakentamisen OAS on myös nähtävillä. Kaavan tavoitteena on kolmikerroksisen lamellitalon purkaminen ja kolmen pistetalon rakentaminen. Pistetaloista kaksi sijoittuvat lamellitalon paikalle. Kaavan perusteella tontin kerrosala lisääntyisi 3300 kem^2. Asun melko lähellä ja mielestäni täydennysrakentaminen sopii sijainniltaan alueelle. Olemassa oleva rakennuskanta tosin on valkoista / vaaleaa, joten toivottavasti havainnekuvan mukaisia värityksiä ei tule.

Kuva
Kuva

http://www.tampere.fi/cgi-bin/kaava/kaavadoc?8608

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 29.01.16 13:08
Kirjoittaja grendy
Kuva

http://www.propagandafinland.com/casino/

Tampere hakee ihan tosissaan RAY:n casinoa näemmä. Jotenkin koominen koko Casino-juttu kuitenkin, kauhea haloo ja himo saada uhkapelaamista :D

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 05.02.16 09:00
Kirjoittaja henkka
Pirkanmaan ELY-keskus pitää Kunkun parkin ympäristövaikutusten arviointia riittävänä. Kaavoitusprosessi oli muistaakseni käynnissä samanaikaisesti ja luonnoksen pitäisi tulla nähtäville kevään aikana.
YVA-lain tarkoittama yhteysviranomainen eli tässä tapauksessa Pirkanmaan ELY-keskus ei ota kantaa hankkeeseen ja sen vaihtoehtojen toteuttamiseen tai niiden paremmuusjärjestykseen, vaikka joissain hankkeesta esitetyissä mielipiteissä tätä toivottiinkin. ELY-keskus määrittelee, onko hankkeen ja sen vaihtoehtojen aiheuttamat haitalliset ympäristövaikutukset arvioitu riittävästi YVA-lain tarkoittamalla tavalla. Pirkanmaan ELY-keskus ohjaa ja tarvittaessa lausuu erikseen maankäyttö- ja lain tarkoittamana viranomaisena hankealueeseen liittyvistä kaavoista.
http://www.ely-keskus.fi/web/ely/-/kunk ... ly-keskus-

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 15.02.16 09:19
Kirjoittaja henkka
Vihdoin päivitystä myös yhdestä uudesta projektista. Kyseessä on Satamakadun ja Koulukadun kulmassa oleva tontti, johon on tulossa neljä kohdetta: Tampereen Värjäri tontin eteläreunalle, Tampereen Ketlari itäreunalle, VTS:n kohde pohjois- ja länsireunoille ja Tampereen Puolari kahteen uudiskerrokseen kaikkien katolle. Tontti on nytkin kokonaan rakennettu mutta itäreunalta puretaan osa pois Tampereen Ketlarin tieltä. Tontti on rakennettu pääosin vuosina 1898 - 1942, vanhin osa on entinen Suomen Trikoon sukkatehdas. Kuvassa näkyy vanhimmat osat, pohjois- ja länsireunoilla.

Kuva

Lapintie 9:ssä on neljä kerrosta ja jälleen erittäin eriparisia elementtisaumoja.

Kuva

Kuva

Technopolis Yliopistonrinteen kulma on saatu pellitettyä ja näyttää hyvältä. Hieman tosin häiritsee se, että kaari näyttää suoristuvan ennen kulmaa.

Kuva

Re: Tampere - sekalaista projektia

Lähetetty: 24.02.16 09:01
Kirjoittaja järvellä nukkuva
Viikon takaisia kuvia Vuoreksesta. Siltakuvaa lukuunottamatta kaikki otokset ovat alueen eteläosasta, asuntomessualueestakin siis etelään.

Särkijärven sillalta on näinkin upea näkymä.
Kuva

"Kahvila"... Taisi olla Ståhlbergin.
Kuva

Pääkadun talojen arkkitehtuuri miellyttää omaa silmää.
Kuva

Kai tämä on taidetta eikä asukkaiden omia suksia...
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällaiselta Vuoreksessa näyttää vielä aika monessa paikassa.
Kuva

Näkymä keskuspuistosta koululle päin.
Kuva