Sivu 13/23

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 27.07.13 16:01
Kirjoittaja SamuXe
Näköjään viime syksyllä kuvattua materiaalia niin Joensuusta kuin lopussa myös Tampereelta:
http://www.youtube.com/watch?v=S7nFYOsS1Z0

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 09.08.13 04:30
Kirjoittaja Klazu
Upea timelapse Euroopan tunnetuista rakennuksista.

[video]http://vimeo.com/71501596[/video]

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 09.08.13 11:54
Kirjoittaja Kantti
Tosiaan hieno pätkä tuo!

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 24.08.13 22:17
Kirjoittaja Janne_H
Espoon mainosvideo.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2c3wzlKVjjM[/video]

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 25.08.13 02:38
Kirjoittaja Klazu
Miten video voi sivuuttaa Leppävaaran highrise clusterin? Videon perusteella elämä Espoossa on lasitorneja, tiedepuistoja ja toyotamiehiä (ei audimiehiä). Isot pointsit luonnon korostamisesta, sillä juuri se myy mielikuvissa Suomen ulkopuolella.

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 25.08.13 11:29
Kirjoittaja SamuXe
Itseasiassa tosi hieno video! Itellä tuli nytkin mieleen että me suomalaiset ei pakosti tajuta itse että mitenkä arvokas luonto meillä on, koska se nyt on arkipäivää. Mutta varmasti monet haaveilisi semmosesta mitä meillä täällä on!
Tuli ylpeä olo taas omasta maasta :smt004

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 25.08.13 11:45
Kirjoittaja Jarza
SamuXe kirjoitti:Itellä tuli nytkin mieleen että me suomalaiset ei pakosti tajuta itse että mitenkä arvokas luonto meillä on, koska se nyt on arkipäivää. Mutta varmasti monet haaveilisi semmosesta mitä meillä täällä on
Näinhän se on. Aiemmin kesällä juttelin yhden tokiolaisen naisen kanssa, joka oli Oulussa vierailulla. Jossain vaiheessa keskustelu ajautui kaupunkisuunnitteluun ja minä manasin hänelle, miten Suomessa rakennetaan monesti aivan liian matalasti ja muutenkin tehottomasti. Noh, tämä japanitar vastasi sitten siihen, että juuri se häntä kiehtoo esim. Oulussa: rakennuskanta on väljää ja matalaa, täällä on paljon metsää ja puistoja joka puolella. :) Jotenki tuosta tuli vähän hölmistynyt olo. :D

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 25.08.13 11:49
Kirjoittaja SamuXe
Tähän videoketjuun muuten laitan kyselyä, että olisiko talolaisilla innostusta ruveta tekemään timelapse videota. Esim nyt kun itse olen Tampereella tammerkoskenlukiossa kuvataidetta opiskelemassa, niin tekisi mieli toteuttaa jonkinlainen timelapse tästä kaupungista. Itselläni vain ei ole riittäviä varustuksia jalustoja sun muita. Mutta siitä voisi saada tosi siistin! Samalla saisi vähän mainosta talollekkin ;)
Mitä mieltä?

Re: New York kuvaketju

Lähetetty: 12.09.13 03:47
Kirjoittaja Klazu

Re: Tampereen kuvaketju

Lähetetty: 13.09.13 16:51
Kirjoittaja heihachi
[video]http://www.youtube.com/watch?v=UIZAutohB2Y[/video]
1988, "täällä upouudessa Koskikeskuksessa"

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.09.13 19:32
Kirjoittaja Darre
Ylen Elävää arkistoa selatessa löytyy aina jotain omituista ja mielenkiintoista menneiltä vuosilta. Tässä suomalainen matkailuelokuva vuodelta 1962, mikä lähinnä kertoo kaikki negatiiviset asiat Suomesta. Puutaloja hävetään ja moderneja lähiöitä ja autoteiden loistavuutta hekumoidaan. Lisäksi Kekkonen hyppää uimaan. Eli kaikki mikä varmasti kiinnosti ulkomaalaista turistia 60-luvulla on mukana... Todella hämmentävä kokemus.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/v ... edia=91379

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 17.10.13 06:53
Kirjoittaja Klazu
Hienosti toteutettu The New York Timesin "mini-dokumentti" korkean rakentamisen historiasta.

NYT: Brief History of Highrise

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 20.10.13 18:05
Kirjoittaja Klazu
Huh, melkoinen ghettopilvenpiirtäjä kiintoisalla historialla Johannesburgissa: Ponte Tower (54 kerrosta)! :shock:

Kuva

[video]http://vimeo.com/51295174[/video]

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 27.10.13 02:06
Kirjoittaja Hmm

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 27.10.13 02:32
Kirjoittaja Kazaam
Hongkong on kyllä upea paikka, Victoria Peakin yönäkymä on kyllä sellainen mikä jokaisen kiinnostuneen tulisi kerran kokea. Mielenkiintoinen yhdistelmä modernia Kiinaa ja vanhoja ja uudempia merkkejä Brittien siirtomaa-ajasta. Suhteellisen turistiystävällinen paikka myös, sillä englantia puhuu moni (varsinkin verrattuna Aasiaan noin yleisesti). Ikinä en kylläkään itse tule pääsemään kantoninkiinan yli, sen verran hauskalta kuulostaa kun on henkilökohtaisesti niin mandariinikiinaan tottunut. :)