Vajaa pari viikkoa sitten kävin Kakolan länsiselliesittelyssä. Melko raa-assa (miten toi kirjoitetaan oikein?

) tilassa paikat vielä olivat.
Aluksi länsisellin pohjat.
Kuvat ovat pohjoisen päädyn isosta 135 m² 4. kerroksen asunnosta. Sisään mentiin takapuolelta.
Kolmannen kerroksen keskeneräinen vankilakäytävä, jota ollaan halkaisemassa kahtia. Toiselle puolelle jää kavennettu käytävä ja toista puolta käytetään asuntoihin.
Päätyasunto näyttää tältä, oletetusta ovesta sisään astuttaessa.
Olohuone ja rakennuksen päädyn upea kaari-ikkuna. Kolme aukkoa seinässä on entisiä vankikoppien ovia, niiden takana on tuleva keittiö. Päätyyn pultataan vielä iso parveke, joka Ojalan mukaan onkin ainoa rakenneosa jota hän Suomesta ei onnistunut tilaamaan. Kaikki muu on suomalaista!
Kolme koppia, kolme ikkunaa. Ikkunat on saatu järkevän kokoisiksi ja alareuna sopivalle korkeudelle.
Ihan mukavahkot näkymät satamaan keittiöstä.
Vankilakoppien ja käytävän välinen seinä. Oviaukkoja ei ole saanut peittää, arvaan.. en kyllä tiedä?
Kahden vankilakopin välinen seinä. Seinät on tässä verhoiltu kipsilevyillä. Paksuja väliseinät ovat olleet alkujaankin. Tämä asunto on ilmeisesti myyty, kuulin vasemman puoleisen huoneen olevan varattu vaatehuoneeksi!
Kopin ja käytävän välinen seinä on kuitenkin tuplapaksu koppien välisiin seiniin verrattuna.
Sauna/kylpyhuone on säilyttänyt sekä ikkunan alkuperäisen koon sekä kalterit muistumana entisestä käyttötarkoituksesta.
Samassa kerroksessa (4) ollut tuleva kaksio. Kaksioon on myös tulossa parveke.
AS Oy Turun Linnanpuisto vajaa 2 viikkoa sitten.
Rakennus on periaatteessa hienolla paikalla korkeassa rinteessä. Edessä on kuitenkin parikymmentä vuotta villinä rehoittanut puusto, josta kyllä lehtien kadottua näkyy läpi Linnankadun varrella olevan Minervan kattojen yli. Kesällä näkymät ovat jokseenkin ummessa! Jonkinlaatuista raivausta edusta vaatisi ettei jää suoranaiseen pimentoon.
