Sivu 11/129
Lähetetty: 26.04.07 22:36
Kirjoittaja Klazu
Minusta tuo sininen-lasi yhdistelmä sekä malli muutenkin näyttää niin kovin tutulta. Eikö tuollaisia Radisoneja muka ole enemmän?
punatiiltä
Lähetetty: 26.04.07 22:37
Kirjoittaja huopa
Itse joskus toivoin, että Tampereelle olisi rakennettu jokin näyttävä maamerkki, jossa pintamateriaalit olisi valittu pääsääntöisesti punatiileksi, niin että kaupungin erottuvin arkkitehtuurinen ilmiö, punatiilitehtaat, olisivat heijastuneet johonkin maamerkkiin. Tälle paikalle sellainen olisi käynyt melko hyvin, ei ehkä niin hyvin kuin tampellaan (jonne tuli nyt se typerä ja valkea Espankulma loota) mutta hyvin kuitenkin. Vanhan tehtaan oloinen 20F torni olisi ainakin erottuva.
Re: punatiiltä
Lähetetty: 27.04.07 09:19
Kirjoittaja grendy
huopa kirjoitti:Itse joskus toivoin, että Tampereelle olisi rakennettu jokin näyttävä maamerkki, jossa pintamateriaalit olisi valittu pääsääntöisesti punatiileksi, niin että kaupungin erottuvin arkkitehtuurinen ilmiö, punatiilitehtaat, olisivat heijastuneet johonkin maamerkkiin. Tälle paikalle sellainen olisi käynyt melko hyvin, ei ehkä niin hyvin kuin tampellaan (jonne tuli nyt se typerä ja valkea Espankulma loota) mutta hyvin kuitenkin. Vanhan tehtaan oloinen 20F torni olisi ainakin erottuva.
Tosta oon kyllä ihan täysin eri mieltä! Oon ennenkin sanonu että punatiiltä täällä on ihan tarpeeks ja sanon edelleenkin

.. Jotenkin en osaa kuvitella että punatiili-highrise vois olla hieno... Ainakaan jos se on elementeistä tehty. Jotain muuta kun punatiiltä tännekin välillä...
Lähetetty: 27.04.07 13:56
Kirjoittaja jusa-masa
Joo, olen grendyn kans samaa mieltä, että kyllä punatiili kuuluu osaksi tamperetta, mutta että puna tiili highrise. Se on melkein sama asia kuin syödä makkaraa jäätelöllä, eivät kuulu millään toisiinsa. poikkeuksena ellei ole tehdas kysymyksessä ja niitä treen keskustaan tuskin lisää rakennetaan.

On mukava saada muutakin kuin punainen tampere.
Lähetetty: 27.04.07 15:37
Kirjoittaja aleksi
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id ... 4107162271
Ainakin New Yorkista löytyy tiilitorni.
Kaikki ovat tyytyväisiä, jos laitetaan Radissoniin yksi seinä siniseksi, yksi valkoiseksi, yksi mustaksi ja yksi tiilestä. Kattoon hirsiä.
Lähetetty: 27.04.07 16:07
Kirjoittaja RV
Lähiöiden kerrostalot ainakin näyttäisivät huomattavasti paremmalta jos ne olisi kasattu punatiilestä harmaan elementtibetonin sijaan.
Lähetetty: 27.04.07 18:19
Kirjoittaja jusa-masa
Onhan toi torni aika massiivisen näköinen, ehkä vähän kökkö kuitenkin, mut se on mun mielipide.

ja sekin on totta et mielummin kattoo kunnon kunnon punatiilitaloja, kun että ne ois harmaasta betonista tai punatiilielementistä tehtyjä.
Lähetetty: 27.04.07 23:04
Kirjoittaja JR
aleksi kirjoitti:Ainakin New Yorkista löytyy tiilitorni.
Kaikki ovat tyytyväisiä, jos laitetaan Radissoniin yksi seinä siniseksi, yksi valkoiseksi, yksi mustaksi ja yksi tiilestä. Kattoon hirsiä.
Onhan näitä. Tässä yksi juuri valmistumaisillaan oleva Chicagossa:
http://i97.photobucket.com/albums/l221/ ... CN2239.jpg
http://img78.imageshack.us/img78/7840/columbianrl4.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/8830/dsc07470jm6.jpg
Ei ole saanut kovin hyvää vastaanottoa.
heh
Lähetetty: 28.04.07 16:45
Kirjoittaja huopa
Minä kyllä ihan tykkään noista punatiilikomplekseista.. ohan niitä aika paljon täällä kyllä, muttei minulle vielä liikaa. Tosin en asukaan missää Finlaysonin kulmalla niin en näe niitä joka päivä. No, oli puolesta tai vastaan niin punatiili high-rise jää Tampereelle tulematta, se on melko varma.
Re: heh
Lähetetty: 28.04.07 23:21
Kirjoittaja Sasu K
huopa kirjoitti:No, oli puolesta tai vastaan niin punatiili high-rise jää Tampereelle tulematta, se on melko varma.
Epäsuorasti sellaista ehdotettiin jokin aika sitten Ratinan kauppakeskuskisan yhteydessä. Tampereen ja Hatanpään valtateiden kulmatontti nykyisen Matkahuollon paikalla ei ollut kisassa mukana, mutta havainnekuvissa tontti on otettu mukaan.
Kisan voittaneen Spondan ehdotuksen koko alueen havainnekuvassa näkyy punatiilinen 12-kerroksinen toimistotorni vasemmassa yläkulmassa:
http://www.tampere.fi/kuvat/5f2DSQvWx/k ... ponda5.jpg
Samainen torni näkyy myös tässä Tampereen valtatieltä itään päin tehdyssä havainnekuvassa aivan kuvan oikeassa reunassa:
http://www.tampere.fi/kuvat/5f2DK4Bg5/k ... ponda1.jpg
Torni on mukana vähän toisenlaisena myös kakkoseksi sijoittuneen Skanska/Cityconin kuvassa:
http://www.tampere.fi/kuvat/5f2EhflZn/c ... anska1.jpg
Lähetetty: 29.04.07 02:07
Kirjoittaja grendy
Ette ikinä arvaa mikä noista Sasun heittämistä linkeistä miellyttää eniten silmää?

..
Vinkki: siinä ei oo punasta

Re: heh
Lähetetty: 29.04.07 14:48
Kirjoittaja JR
Sasu Karjalainen kirjoitti:Epäsuorasti sellaista ehdotettiin jokin aika sitten Ratinan kauppakeskuskisan yhteydessä. Tampereen ja Hatanpään valtateiden kulmatontti nykyisen Matkahuollon paikalla ei ollut kisassa mukana, mutta havainnekuvissa tontti on otettu mukaan.
Kisan voittaneen Spondan ehdotuksen koko alueen havainnekuvassa näkyy punatiilinen 12-kerroksinen toimistotorni vasemmassa yläkulmassa
Onko tuo nyt siis ihan toteutumiskelpoinen projekti..?
Onko tämä sama asia kuin se "Ratinan torni"?
http://koti.mbnet.fi/piirtaja/rakenteilla.shtml#ratina
Re: heh
Lähetetty: 29.04.07 18:44
Kirjoittaja Sasu K
JR kirjoitti:Onko tuo nyt siis ihan toteutumiskelpoinen projekti..? Onko tämä sama asia kuin se "Ratinan torni"?
Kyseessä on juuri se Ratinan torni. Miksi se ei olisi toteuttamiskelpoinen?
Ajatus 12-kerroksisesta toimistotornista, joka muodostuu kaksikerroksisesta jalustaosasta ja kymmenenkerroksisesta torniosasta, sisältyy Ratinan yleissuunnitelmaan. Asemakaavaa sille ei ole vielä laadittu.
Re: heh
Lähetetty: 29.04.07 21:36
Kirjoittaja JR
Sasu Karjalainen kirjoitti:Kyseessä on juuri se Ratinan torni. Miksi se ei olisi toteuttamiskelpoinen?
OK, kiitoksia.. Kyseenalaistin tornin toteuttamiskelpoisuuden, kun luulin aluksi, että kyseessä oli joku uusi hanke ja kummastelin kun ei siitä oltu puhuttu täällä aikaisemmin. Eli epäilin, olisiko se voinut olla joku hylätty suunnitelma tms. Hyvä, että ei ole.

Lähetetty: 28.06.07 21:19
Kirjoittaja 16valve
Tänään Aamulehden taloussivuilla
Kallistunut rakentaminen peikkona tornihotellille
SOK ei ole haudannut tornihotellin rakentamista Tampereelle, vanhan veturitallin viereen. Rakentamisaikatauluun vaikuttavat kohonneet rakentamiskustannukset.
SOK:n hallituksessa tornihotellin rakentamista käsitellään alkusyksystä.
- Tehdään päätös lykätäänkö vai ryhdytäänkö rakentamaan. Ongelmana ovat huikeasti nousseet rakentamiskustannukset. Nousu on peikko, joka väijyy investoinnin taustalla, sanoo SOK:n pääjohtajaksi elokuun alussa nouseva Arto Hiltunen.
Ketju ja brändi vielä päättämättä
Hiltunen kävi keskiviikkona tutustumassa Pirkanmaan osuuskaupan toimintaan. Matkalukemisena olivat tornihotellin investointilaskelmat.
- Mieluiten lähtisimme rakentamaan mahdollisimman nopeasti, mutta rakennuskustannuksilla on vaikutusta hankkeen kannattavuuteen, Hiltunen sanoo.
Hotellista tulee korkeatasoinen. - Mikä on ketju ja brändi, sitä ei vielä voi sanoa, päätöksiä ei ole. Tornihotellille on tilaa Tampereen markkinoilla. Käyttöasteet ovat valtakunnan keskiarvoa korkeammat, Hiltunen sanoo.
Kari Happonen/Aamulehti