Sivu 2/49

Lähetetty: 11.10.07 22:44
Kirjoittaja JR
Janne_H kirjoitti:Tässä toisessa näyttäisi olevan semi-korkea torni.
Heh.. tuo "semikorkea torni" näyttäisi olevan vajaa 30-kerroksinen. Harmi, että se ei toteudu. Olisi sopinut tuohon todella hyvin.

Tapiola

Lähetetty: 16.11.07 15:55
Kirjoittaja -Gentleman82-
http://www.tapiola.fi/www/Tapiola_ryhma ... tsijat.htm

Tapiolaan siis tulossa tällaista, ei kovin vaikuttavaa, mutta hyvä, että lähiömäinen Tapiola vähän tiivistyy..harmi vaan, että metroa ei mene vielä sinne!

Re: Tapiola

Lähetetty: 16.11.07 16:02
Kirjoittaja Taco
-Gentleman82- kirjoitti:http://www.tapiola.fi/www/Tapiola_ryhma ... tsijat.htm

Tapiolaan siis tulossa tällaista, ei kovin vaikuttavaa, mutta hyvä, että lähiömäinen Tapiola vähän tiivistyy..harmi vaan, että metroa ei mene vielä sinne!
Kuvia?

Kuvia Tapiolan talosta

Lähetetty: 16.11.07 16:12
Kirjoittaja -Gentleman82-

Tapiolasta

Lähetetty: 16.11.07 16:13
Kirjoittaja -Gentleman82-

Lähetetty: 16.11.07 16:14
Kirjoittaja -Gentleman82-

Lähetetty: 16.11.07 16:21
Kirjoittaja zeizei
-Gentleman82- kirjoitti:http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/E5F6 ... käynti.JPG
Voit muokata omia viestejäsi, jolloin riittää kun lähetät yhden kolmen sijaan. Eipä muuta. :) Ja ylimääräiset saa myös poistettua.

Lähetetty: 16.11.07 16:43
Kirjoittaja Taco
-Gentleman82- kirjoitti:http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/E5F6 ... käynti.JPG
Aikookos ne uusia Tapiolan HQ:n?

Lähetetty: 16.11.07 16:46
Kirjoittaja -Gentleman82-
Kyllä, http://www.tapiola.fi löytyy tietoa hankkeesta, siis kokonaan uusi toimitalo, joka on ihan munakkaan näköinen, vaikkakaan ei valtavan korkea, mutta piristää mukavasti nuhjuista Tapiolan keskustaa

Lähetetty: 16.11.07 17:10
Kirjoittaja Taco
Janne_H kirjoitti:Tuon Otaniemen voittaja on siis arkkitehtitoimisto NRT Oy:n ehdotus "Duaali".
Kuitenkin palkintolautakunta suosittelee kilpailualueen pohjoisen osan jatkosuunnittelua toiseksi tulleen "Hauen laulun" pohjalta.

Tässä tarkempaa tietoa ja pdf-kuvat. http://www.senaatti.fi/document.asp?siteID=1&docID=582

Onhan tuo Duaali aika massiivinen. NIMBYjä ollut liikenteessä kun Hauen laulua ei hyväksytty.
Yks torni lisää ei olis pahaksi.
Duaali on helpompi toteuttaa, otettiin varmaan sen takia.

Meinasin siis että korvaako ne vanhan HQ:n?

Lähetetty: 23.01.08 16:39
Kirjoittaja Janne_H
Tapiola kasvaa ja lisää tornejakin suunnitteilla. 8) Länsiväylä tänään:
Kuva

Lähetetty: 24.01.08 19:12
Kirjoittaja Taco
Toivottavasti SRV alkaa kokoamaan Otaniemen torneja piakkoin.

Lähetetty: 24.01.08 20:44
Kirjoittaja Janne_H
Taco kirjoitti:Toivottavasti SRV alkaa kokoamaan Otaniemen torneja piakkoin.


Luulis sun jo tietävän ketjuja seuranneena, että niitä aletaan rakentamaan aikaisintaan vasta sitten, kun metroasemien rakentaminen alkaa.

Jotta viestini ei jäisi täysin turhaksi, niin kerrottakoon, että huomasin tossa koulumatkalla, että tuohon Espoon tuomiokirkon läheisyyteen suunnitellun kiviholvisillan perustuksia on alettu kaivaa. Viimeksi Suomeen rakennettiin kiviholvisilta 1954.

Hesarin vanha uutinen
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Esp ... 5232181077

Kyseessä siis tällainen "Sillalta sillalle" -hanke. Ehkä vähän turha, mutta enivei :roll:
Tässä se toinen silta. Sijaitsee Espoon kartanossa Kauklahden vieressä ja on vanhin käytössä oleva silta Suomessa.
Kuva

Lähetetty: 25.01.08 07:58
Kirjoittaja Klazu
Kivan rauhallinen ja vehreä maisema tuossa kuvassa.

Lähetetty: 26.01.08 20:50
Kirjoittaja Taco
Ihmettelen edelleenkin miksi Espoon ja Hki projektit on samassa threadissa.

to Janne: En muistanut,

Asiaan:
Suomenojan kanava HS.fi

Pari pariisilaista arkkitehtiä on visioinut Suomenojalle kanavaa.

Kuva

Kartalla:
Kuva
Kanava olisi noin 2.5km. Homman vaikeaksi saattaa tehdä, että tuosta kulkiessa kanava menisi voimalaitoksen läpi.
Niin joo. mittakaava |----|n.1km

Näköjään tuosta L-metrosta riippuu tämäkin projekti. Mutta sitten vaviskoot Ruoho- ja Aurinkolahdet!