Sivu 2/2

Re: Herrainpolku

Lähetetty: 10.02.23 23:53
Kirjoittaja Aboa
Kyllähän nuo kaikkialla alkaa olla suorissa riveissä taas. Herttuankulma Turussa hyvä esimerkki.

Re: Herrainpolku

Lähetetty: 11.02.23 01:13
Kirjoittaja hmikko
Samsam kirjoitti: 09.02.23 12:59 En kertakaikkiaan malta odottaa, että tuo haulikolla räiskittyjen ikkunoiden trendi on ohitse.
Trendi näyttäis olevankin menoteillään. Äkkiseltään voisi luulla, että tämä tapaus on jälkijunassa sen takia, että toteutus on odottanut valituskierroksia sun muutta, mutta ei, vaan haulikkoaukotus on näköjään ilmaantunut monipolvisen suunnittelunprosessin viimeisessä vaiheessa.

Ja juu, olen samaa mieltä aukoista. Educity Kupittaalla on päivittäisellä reitilläni, ja sen haulikkoaukotus ei ole muuttunut mun silmissä yhtään paremman näköiseksi muutaman vuoden aikana.

Re: Herrainpolku

Lähetetty: 11.02.23 19:42
Kirjoittaja Kantti
On ikkunat suhteellisen suorissa riveisä, ovat vain erikokoisia eikvätkä ole keskilinjassa. Suunnittelun takana - ainakin osaksi - lienee vilkaan kadun liikennemelun vaimentaminen sisätiloille? Itse olen puolestani tyytyväinen (ainakin vielä), ettei julkisivu ole pelkästään sileää seinää. Lyhtymäiset ikkunaulokkeet antavat rakennukselle ominaisluonnetta ja silmälle tarttumapintaa. Sileää seinää kaupungeissa kyllä riittää.

Re: Herrainpolku

Lähetetty: 05.05.23 20:29
Kirjoittaja Kantti
Linnankadulle, kadun varteen rakentuva Phoenix vaihteeksi toiselta puolelta, etelän suunnasta. Kuvattu Samppalinnanmäen reunasta. Kuvaan mahtuu mukavasti pätkä Läntistä Rantakatua ja Teatterisiltaa. Rakennus Teatterisillan päädyssä on vanha talo, vuodelta 1840. Toimistokäytössä.

Kuva