Kiitos Grendylle ja Sasulle tilanteen esimerkillisestä tiedottamisesta.
Ymmärrän hyvin kaupungin halun saada paikattua Tampereen hotellimarkkinoiden aukko Radisson SAS brandia kantavalla hotelilla. Sijainniltaan tuo olisi melkoisen optimaalinen kongressivieraita ajatellen, koska Tampere-talo ja keskusta ovat vain kivenheiton päässä. Vielä kun saavat Tullin alueen muutenkin hyvään kuntoon. Ulkonäöllisesti tuo torni on Aamulehden renderin perusteella mennyt vain parempaan suuntaan. Se näyttää nyt melko himoittavalta ja epäsuomalaiselta, vaikka en tornitaloista enää olekaan niin erityisen kiinnostunut.
Tuo tontti on erittäin pieni, kuten kaikki paikan päällä käyneet voivat todeta, mutta myös kaupunkikuvallisesti hyvä. Hotellin yhdistyminen vanhoihin junatalleihin sopii Tampereen perinteisiin hyödyntää vanhoja punatiilirakennuksia uudessa käytössä. Noihin voisi kuvitella vaikka hienon ravintolan hotellin yhteyteen. Mitä sopimatonta muka tuossa on? Tasapainottaa myös Hotelli Ilveksen kaupunkikuvallista vaikutusta, sillä nämä tulisivat nousemaan toisiaan vastakkain katujen päättäjinä. Tampereen kantakaupungin radanvarsialue omaa tällä hetkellä melkoisen kaatopaikka-lookin, jonka ansiosta itse kaupungista saa melko vääristyneen kuvan.
Hienoa, että Tampereen kaupungin puolella ollaan ajamassa ja tukemassa asiaa tällä tavalla. SOK:n pääkonttorin ja tämän tapauksen valituskierteet lienevät edesauttaneet suomalaisen kaavoitusta koskevan valitusmenettelyn ennenaikaista kuolemaa. Hyvä niin.

Ei hetkeäkään liian aikaisin.