Sivu 81/88

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 29.04.13 13:50
Kirjoittaja sam
Pilvinen yö Prahassa.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 29.04.13 21:45
Kirjoittaja Jape
Waude, onpas hieno kuva! Raikastakin raikkaampi kuvakulma kaupunkiin, jonka turistikuvakulmat on haukoteltu monen monta kertaa läpi.

Huoneen siivouksen yhteydessä löytyi vanha muistikortti, jolta ylättäen löytyi tällainen kuva Wienin Gumpendorfer Strassen U-Bahn -asemalta, jonka luulin jo lopullisesti menettäneeni:

Kuva

Samalla heräsi vuosia vanha vitutuksen aihe, jonka katson nyt tärkeäksi jakaa tässä:

1. Tultuani tuona vuonna 2010 reissusta kotiin siirsin muistikortin sisällön koneelle Windowsin omalla systeemillä.
2. Koska luulin kaiken siirtyneen koneelle, aloin poistaa kuvia uusien tieltä (myös ja etenkin RAW-kuvia jotka vievät simona tilaa).
3. Kun oli liian myöhäistä, ilmeni Windowsin automaattisen siirtosysteemin sittenkin ajatelleen, että koska (väliaikaisella) koneella ei juuri sillä hetkellä ollut RAW-tiedostojen lukemiseen kykenevää ohjelmaa, niin leikitään, ettei RAW-kuvia ole olemassakaan, eli eipäs siirretä niitä sitten sieltä kortila koneelle ollenkaan.
4. Olin poistanut juuri ne helmeimmät RAW-formaatissa ottamani kuvat, joiden luulin jo olevan turvassa, mutta joita Windows ei ollutkaan halunnut huomata.

Nyt sitten lähdin kaiken maailman Card Recovery -ohjelmilla etsimään kadotettua, tuloksena vain vanhat haavat revittynä auki. Kaikki muu näytti löytyvän, paitsi se kadotettu helmi. Se oli otettu juuri ennen tuota yllä olevaa löytynyttä kuvaa, kaiteen yli sellaiselle pitkälle hämärtyvälle kadulle, joka pakeni valomainoksineen kohti auringonlaskun jälkitiloissa hehkuvaa horisonttia. :cry:

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 29.04.13 23:12
Kirjoittaja Kantti
sam kirjoitti:Pilvinen yö Prahassa.

http://i234.photobucket.com/albums/ee25 ... 0f0059.jpg
Hieeeeeeeeeeeeeeeeeeeno kuva!

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 30.04.13 10:42
Kirjoittaja henkka
Ei tämä nyt mikään Praha tai Wien ole mutta kyllä Tampereeltakin suht urbaaneja kuvakulmia voi löytää.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 03.05.13 13:01
Kirjoittaja heihachi
Tuli huhtikuulla tilaisuus pyörähtää tuttavan mukana kun kävi tsekkaamassa vuokrakohdetta, joten näkymät talteen ja esille.
Featuring lähivuosina katoava Rasti, Stockmannin työmaan nosturi sekä Tampere Suitesin nosturi.

Kuva

Luonto ja sitä tarkkaileva Ilves.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 03.05.13 14:04
Kirjoittaja henkka
heihachi kirjoitti:Tuli huhtikuulla tilaisuus pyörähtää tuttavan mukana kun kävi tsekkaamassa vuokrakohdetta, joten näkymät talteen ja esille.
Featuring lähivuosina katoava Rasti, Stockmannin työmaan nosturi sekä Tampere Suitesin nosturi.
Hyvät näkymät on. Kalevan pistetaloilta?

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 25.05.13 01:21
Kirjoittaja SamuXe
Joensuun urbaanit yritykset:
Kuva

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 25.05.13 03:14
Kirjoittaja Krio
Tuo vika kuva tuo mukavasti korkeutta kuvaan.

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 25.05.13 23:25
Kirjoittaja Arska
Krio kirjoitti:Tuo vika kuva tuo mukavasti korkeutta kuvaan.
Näinpä!

Jos ei rakennusta tunnistaisi niin ei ehkä ensimmäisenä sijoittaisi kuvaa Itä-Suomeen! Hienoa urbaania fiilistä. Tietyissä paikoissa urbaanien kuvien saanti vaatii luovuutta, tässä tapauksessa siinä on onnistuttu!

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 03.06.13 21:15
Kirjoittaja Kantti
Eilen oli hieno tyyni lämmin ilta.

Kuva
Kävelin vierasvenesataman kohdalla kun aloin kuulla toistuvaa puhinaa jostakin takaa, kuumailmapallohan se siellä, ja yllättävän alhaalla!

Kuva

Kuva
Periaatteessa näytti siltä että pallo olisi voinut ankkuroitua Mikaelinkirkon torniin ;)

Kuva
mutta ei se tietenkään siihen osunut, matalalla meni kuitenkin! Varmaan poikkeuksellisen hienot näkymät kaupunkiin!

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 06.07.13 22:45
Kirjoittaja Janne_H
Salmisaari auringonlaskun valaisemana.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 07.07.13 14:18
Kirjoittaja RV
Masentavaa ettei tuonne saada sitä hotellitornia :? Fuck you Vapaavuori ja demarivasurikommarit.

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 14.07.13 20:26
Kirjoittaja zeizei
Kiinan reissulta, Chongqing:

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 06.08.13 01:04
Kirjoittaja Kantti
Kuva
Sellokvartetti oli parkkeerannyt itsensä Blancon ja Tinton väliiin. Hienoa kaunista kulttuurimusaa monenlaisen kitaranrämpytyksen vastapainoksi! ;) Ihmiset tykkäsivät, itsekin heitin tavoistani poiketen muutaman killingin sellokoteloon kiitokseksi kuvassa olemisesta. Ja muutenkin :) Ihanaa!

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 06.08.13 16:50
Kirjoittaja Darre
Kantti kirjoitti:Sellokvartetti oli parkkeerannyt itsensä Blancon ja Tinton väliiin. Hienoa kaunista kulttuurimusaa monenlaisen kitaranrämpytyksen vastapainoksi! ;) Ihmiset tykkäsivät, itsekin heitin tavoistani poiketen muutaman killingin sellokoteloon kiitokseksi kuvassa olemisesta. Ja muutenkin :) Ihanaa!
Hassua miten vasta valokuvasta huomaa kaikki yksityiskohdat. Mä en ole nimittäin ennen tajunut miten kauniit sähkölyhdyt on asennettu tuohon taloon. Ja totuus on varmaan se, että ne on siinä ollut vuosia, mutta en ole vaan huomannut. :)