Sivu 9/17
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 05.10.14 21:52
Kirjoittaja Krio
Olisipa vain korkeampi tuo torni, snif.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 05.10.14 22:11
Kirjoittaja Janne_H
Pari kuvaa lisää:

Kaikki Tiksin tornit samassa kuvassa.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 03.11.14 16:20
Kirjoittaja Bernheart
http://vaunut.org/kuva/96926?u=377&d=03.11.2014
Tässä 3.11. Jyrki Längmannin (hänellä copyright kuvaan) ottamassa kuvassa näkyy hyvin kuinka pitkällä tuo matkakeskus on...peräti melkein valmis!
Onko kenelläkään
inside-tietoa, milloin varsinainen avaamispäivä on? Ainakin S-market haki jo henkilökuntaa Dixin myymälään.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 03.11.14 16:47
Kirjoittaja Purkki^
En tiedä milloin viralliset avajaiset on, mutta kyllä tuolla pikkuhiljaa alkaa liikettä olemaan. Meillä siirtyy työterveys tuohon taloon ja toiminnot siinä alkaa 1.12
Valmis tuo ei ole vielä moneen vuoteen.

Voivottavasti toinen vaihe alkaisi mahdollisimman nopeasti ensi vuoden alussa. Nyt käytössä oleva asemarakennus saa kyytiä aika nopeasti.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 09:15
Kirjoittaja Bernheart
Vantaan Sanomat 12.11.2014 kertoo, että Dixin kauppakeskus avautuu 15.1.2015 ja bussiterminaali kahta viikkoa aiemmin, eli siis 1.1.2015.
http://www.lehtiluukku.fi/lehti/vantaan ... 62772.html
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 09:46
Kirjoittaja ktpama
Sinällään matkakeskus/Dixi on varmasti hyvää kehitystä, mutta itseäni ei tuo muotoilu innosta. Mielestäni liian yksitoikkoista ja "teollista" muotoilua noin isolle massalle, josta syystä ei erityisesti kaunista kaupunkia tai lisää mielikuvaa elävästä kaupungista. Mitä tuonne pylväiden keskelle alas maan tasoon on tarkoitus tulla?
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 10:30
Kirjoittaja Purkki^
ktpama kirjoitti:Mitä tuonne pylväiden keskelle alas maan tasoon on tarkoitus tulla?
Bussiterminaali siirtyy sinne.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 11:57
Kirjoittaja Purkki^
Bernheart kirjoitti:Vantaan Sanomat 12.11.2014 kertoo, että Dixin kauppakeskus avautuu 15.1.2015 ja bussiterminaali kahta viikkoa aiemmin, eli siis 1.1.2015.
http://www.lehtiluukku.fi/lehti/vantaan ... 62772.html
Tässä vielä suora linkki uutiseen.
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/ ... at-avaavat
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 11:57
Kirjoittaja H.C.
Jee, hienoa että eka vaihe on kohta valmis. Minä kyllä pidän, mukavan kokoinen laitos ja kasvaakin vielä
Tässä Vantaan asukaslehdessä on tokalla sivulla hyvä kuva osoittamaan rakennuksen massivisuuden ympäristöön nähden:
http://www.vantaa.fi/instancedata/prime ... 14_web.pdf
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 12:21
Kirjoittaja Purkki^
^ Massiivinen on ja laajenee vielä reilusti.

Eiköhän tuo kassatalo lähde tuosta ja tilalle rakenneta jotain suurempaa tasapainottamaan tuota Dixin massiivisuutta.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 12:57
Kirjoittaja hmikko
ktpama kirjoitti:Sinällään matkakeskus/Dixi on varmasti hyvää kehitystä, mutta itseäni ei tuo muotoilu innosta.
Mielestäni rakennuksen suurmuoto on onnistunut, ja pidän jonkun verran jopa julkisivusta, vaikka siitä tuleekin mieleen, että budjetti on vissiin ollut niukka. Katutasosta ja bussiterminaalista en osaa sanoa käymättä paikalla. Kuvat näyttävät vähän epäilyttäviltä.
Pääsuunnittelija Rainer Mahlamäki voitti juuri ensimmäisen arkkitehtuurin Finlandia-palkinnon Varsovaan rakennetusta puolanjuutalaisten historian museosta.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 13:06
Kirjoittaja grendy

Harvemmin tulee säälittyä uudiskohteiden naapuritaloja, mutta katsokaa nyt tota 5-kerroksista "normikokoista" kerrostaloa jonka Dixi suorastaan syö
Massiivinen laatikko on kyllä, ei tosin ainakaan tuossa kuvassa millään tavalla omaa silmää miellytä ikävä kyllä...
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 13:40
Kirjoittaja H.C.
No tässä olkoon nyt tulevaisuus, muun Tikkurilan voi sitten vähitellen soputtaa tuohon ympärille.

Mielummin niin kuin että aina yritetään sovittaa ympäristöön ja vaalia vanhoja mittasuhteita. Varsinkin Tikkurilassa, jossa ei muutamia yksittäisiä rakennuksia lukuunottamatta paljoa vaalittavaa ole.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 16:17
Kirjoittaja zeizei
Nyt voi kyllä sanoa että "Dwarfs the surrounding buildings"
Mutta tämäkin kuva on sellaisesta kuvakulmasta, josta taloa ei katsota. Kun tuo valmistuu olisi kiva nähdä kuvia katutasolta.
Re: Tikkurilan matkakeskus
Lähetetty: 12.11.14 16:49
Kirjoittaja töntsö
On tuo kieltämättä melko massiivisen näköinen tuon rakennuskannan seassa. Tuolla vantaakanavassa mikä tuossa mainittiin oli myös ihan hyvä video tuosta kompleksin ympäristöstä
http://vantaakanava.fi/tikkurila-muutoksessa/, pari kuvakaappausta:
Sitten kun tuon massan loppuosa vielä lähtee rakentumaan
(kuva), näyttää tuo 50-luvun tönö vielä sympaattisemmalta