Sivu 9/23

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.06.12 05:10
Kirjoittaja Klazu
Oikeasti? Kolme vuotta ja kolme matalaa kerrostaloa? KOVIN on hidasta toiminta... :smt005

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.06.12 19:58
Kirjoittaja Darre
Klazu kirjoitti:Oikeasti? Kolme vuotta ja kolme matalaa kerrostaloa? KOVIN on hidasta toiminta... :smt005
Verrattuna mihin?

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.06.12 21:26
Kirjoittaja Clepe
Klazu kirjoitti:Oikeasti? Kolme vuotta ja kolme matalaa kerrostaloa? KOVIN on hidasta toiminta... :smt005
No kysehän on Helsingin kaupungin luvattoman hitaasta ja monimutkaisesta kaavoituksesta. Rakennuslupia ei voi myöntää ennen lainvoimaista asemakaavaa. Ja toki asemakaavojen tekeminenkin kestää kauan ihan lainsäädännöllisistä syistä. Jos jossain kaavoitus tehdään nopeammin samankaltaisella lainsäädännöllä, niin kerro siitä ihmeessä meillekin!

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.06.12 21:54
Kirjoittaja Klazu
Tätähän se kehityksen vauhti Suomessa on - hidasta. On älytöntä että tämänkin alueen rakentamisesta on vauhkottu jo vuosia, mutta kolmen viime vuoden aikana ei ole saatu aikaiseksi oikeastaan mitään ja kunnon takuita ei ole siitä, että seuraavienkaan kolmen vuoden aikana tapahtuisi mitään kovin ihmeellistä. Puuduttavaa seurata näitä iisakin kirkkoja.

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.06.12 23:20
Kirjoittaja Jim
Haluaisin muistuttaa myös Kalasataman historiasta johtuvasta, erittäin mittavasta maanpuhdistusoperaatiosta, joka alkoi juuri vuonna 2009. Uutta maaperää on valmistunut mm. 0,8 ha meren päälle.
Videosta saa käsityksen ettei maan päällä ole juurikaan tapahtunut vuosien varrella, vaikka maan sisällä on tapahtunut suuria muutoksia.

http://www.hel2.fi/ksv/julkaisut/yos_2010-4.pdf

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 14.06.12 04:54
Kirjoittaja Klazu
Tuo on fair point, Jim. Asia ei käy niin selväksi videossa, vaikka maata siinä näytetään vaihtavankin.

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 14.06.12 20:07
Kirjoittaja Kantti
Poleksin eilen Läntisellä Rantakadulla jossa moottoripyöräilijät olivat perinteisessä keskiviikkon kokoontumisessa, kiinnitin GoPron satulan alle :)
Kohtalaisesti oli pyöriä mutta ei ranta mitenkään täynnä vielä ollut.

http://www.youtube.com/watch?v=IcaiyxXCfFo&feature=plcp

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 17.06.12 18:52
Kirjoittaja Klazu
zeizei kirjoitti:30-kerroksinen talo 15 päivässä.. Voi veljet siinä olis ihmettelemistä kun kävis kahden viikon lomalla ja kotiseudulle olisi noussut tuollainen. 8)

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dpf-MQM9vY#!
Nyt sama firma meinaa kasata maailman korkeimman rakennuksen kolmessa kuukaudessa! :smt005
hesari kirjoitti:Kiinalainen rakennusyhtiö BSB aikoo rakentaa kolmessa kuukaudessa maailman korkeimman rakennuksen, jonka huippu hipoisi pilviä 838 metrin korkeudessa.

Rakennuslupa-anomus jätettiin kesäkuun alussa. Kun paperisota on selvitetty, töihin aiotaan ryhtyä marraskuussa. Muuttamaan pääsee tammikuussa, yhtiö lupaa.

Nopeuden salaisuus on elementtirakentaminen. Yhtiöllä on oma elementtitehdas Xiangyinissa ja 12 000 rakennusmiestä valmiina kokoamistöihin.

Sky Cityksi nimetty rakennusta suunnitellaan Hunanin maakunnan pääkaupunkiin Changshaan, saksalainen Der Spiegel lainaa kiinalaislähteitä.

Talo on suunniteltu maanjäristyksiä kestäväksi ja energiatehokkaaksi.

BSB:llä on jo kokemusta pikarakentamisesta. Yhtiö pystytti viikossa rakennuksen, jossa on 15 kerrosta. Kahdessa viikossa valmistui 30-kerroksinen hotelli.

Sky Cityyn tulee 220 kerrosta ja 104 hissiyhteyttä, uutistoimisto Xinhua kertoi.

Mikä tärkeintä, Sky Citystä tulisi kymmenen metriä korkeampi kuin tähänastinen ennätysrakennus, Dubain Burj Khalifa. Burj Khalifaa rakennettiin kuusi vuotta, kiinalaiset huomauttavat.

http://www.hs.fi/ulkomaat/Kiinalaisfirm ... 5575041822

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 17.06.12 23:57
Kirjoittaja Tehari
Jep ja sitte ku se maanjäristys tulee niin reilu 800m paskaa tulis taivaalta alas.

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 18.06.12 06:31
Kirjoittaja Klazu
Jollain nettisivulla väitettiin, että rakennus on viimeisimpien maanjäristys- ja tuulistandardien mukainen rakennus. Kiinassa kun ollaan, on vastuu täysin kuulijalla. :D

Helkutin ruma möntti tuosta kyllä toteutuessaan tulee jonnekin 7 miljoonan asukkaan never heard -kaupunkiin:

Kuva

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 09.07.12 22:29
Kirjoittaja Janne_H
Näyttävää ajamista San Franciscossa :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=LuDN2bCIyus

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 09.07.12 22:57
Kirjoittaja Klazu
Vähän erilainen kenkämainos...

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 09.07.12 23:23
Kirjoittaja Kantti
Tulee mieleen Bullit ja legendaariset takaa-ajokohtaukset San Fransiscossa. Steve McQueen ajoi itse katuränniotokset ja tämä malli Mustangista on omasta mielestä parhaan näköinenkin.
http://www.streetfire.net/video/bullitt ... 160758.htm

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 13.07.12 00:40
Kirjoittaja Kantti
Raision monella tavalla monitahoinen ja vähän rispaanunut ydinkeskusta.

http://www.youtube.com/watch?v=uGC9Y81X2Wo&feature=plcp

Re: Urbaani videoketju

Lähetetty: 16.07.12 15:07
Kirjoittaja wab