Sivu 79/88

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 27.12.12 12:09
Kirjoittaja Kantti
Joulupäivän iltana Turussa tuli reippaasti lunta

Kuva

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 29.12.12 21:47
Kirjoittaja Janne_H
Sininen viiva -valotaideteos yhdistää Helsingin observatorion ja Kallion kirkon.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 29.12.12 22:20
Kirjoittaja Jape
Ohoh, hieno. Kun Sinistä viivaa googletin, niin sehän on ollut siellä jo joitakin viikkoja, eipä ole tullut huomattua.

Virallisen tiedotteen mukaan teos tulee näkymään "varmimmin ainakin tammikuun loppuun". Harras toivomukseni kyllä olisi, että näkyisi vielä senkin jälkeen ainakin pimeän vuodenajan juhlapäivinä. Juuri tämmöisillä virityksillä saadaan minusta väriä ja eloa Helsingin pimeään talveen ja käännettyä heikkous vahvuudeksi. Teos nostaa myös Unioninkatua hienosti esiin - tämä hieno pitkä suora tulee helposti ohitettua.

Pitää nyt itsekin laittaa jotain. Jatketaan valotaideteemaa, kaksi per päivä taisi olla rajoitus. Nämä ovat vuoden takaa Lux Helsingistä:


Kuva

Kuva


Odotellaan, mitä keksivät tänä vuonna. Mielenkiintoiselta vaikuttaa: http://www.luxhelsinki.fi/

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 15.01.13 01:22
Kirjoittaja Kantti
Kuva
Viking Grace Turun satamassa, saavuttuaan Pernon telakalta

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 24.01.13 18:16
Kirjoittaja SamuXe
Tuossa olin itsekkin muutama viikko sitten odotellen Folklandia ristelyä. (Kansantanssija siis olen)

Mutta enivei, rakas velipoika kävi viime kuussa Vietnamissa ja laitan nyt tämän yhden taloaiheisin kuvan tännekkin:
Kuva
Pakko oli vaihtaa taustakuvaksi tuo :)

Rakennuksesta en jaksanut selvää ottaa, mutta hieno se on.

Jos kiinnostaa katsoa veljeni Joona Kotilaisen kuvia niin tässä on flickr osoite:
http://www.flickr.com/photos/joonakotilainen/
Esim. kuvia Pohjois-Italiasta:
Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 25.01.13 00:13
Kirjoittaja markus047
Hienoja kuvia täällä ja myös arkisiakin otoksia.

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 08.02.13 18:40
Kirjoittaja Kantti
Kuva
Sillankaiteiden yli jäälle heitetyissä polkupyörissä ei ole mitään uutta..

Kuva
... housujaan harva kuitenkan riisuu ja viskaa jään pinnalle..

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 19.02.13 19:30
Kirjoittaja Kantti
Iltapäivän himmetessä.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 23.03.13 18:33
Kirjoittaja henkka
Vielä enemmän kuin puhtaiden betonipintojen pilaaminen näissä häiritsee se, etteivät tekijät yleensä osaa kirjoittaa. Tampereelta löytyy enemmänkin esimerkkejä molemmilla kotimaisilla.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 24.03.13 19:48
Kirjoittaja Darre
Kantti kirjoitti:Kuva
Tämä Erik Bryggmanin Hospits-Betel -kokonaisuuden Betel-porttikonki on korkeudessaan kyllä omaa luokkaansa. Tämä rakennus on muutenkin yksi klassismin ja modernismin välikauden suosikkejani. Tietyt funkkispiirteet alkavat tulemaan esille, mutta silti mukaan on murrettu klassista estetiikkaa. Tämän rakennustyylin olisin suonut jatkuneen pitempäänkin (vaikka 70-luvun alkuun). Muistuttaa Aallon Maalaistentaloa. Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 24.03.13 20:26
Kirjoittaja Kantti
Darre kirjoitti:Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.
Kyllä! Kuten oikealla vähän pilkottava naapurirakennus Atrium josta Helena Soiri-Snellman teki kyseisen asunto-osakeyhtiön toimeksiannosta 2010 valmistuneen kirjan, Asunto oy Atrium. Kirja valittiin vuoden 2010 kauneimmaksi kirjaksi.
Atrium on luonnollisesti myös Bryggmanin kädestä.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529272103

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 24.03.13 21:02
Kirjoittaja Darre
Kantti kirjoitti:
Darre kirjoitti:Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.
Kyllä! Kuten oikealla vähän pilkottava naapurirakennus Atrium josta Helena Soiri-Snellman teki kyseisen asunto-osakeyhtiön toimeksiannosta 2010 valmistuneen kirjan, Asunto oy Atrium. Kirja valittiin vuoden 2010 kauneimmaksi kirjaksi.
Atrium on luonnollisesti myös Bryggmanin kädestä.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529272103
Aivan. Olin kahden vaiheilla, että otanko Atriumin mukaan tähän hekumaani. On hieno kokonaisuus Turun keskustassa. Sinulta varmaan löytyy kuvia enemmänkin (väsymättömänä Turun kuvaajana) jos jotain kiinnostaa nähdä. ;)

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 31.03.13 21:59
Kirjoittaja Kantti
Kuva
Itäinen Rantakatu tänään.

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 03.04.13 20:46
Kirjoittaja henkka
Urbaani luontokuva? Tällainen oli aamun aikana ilmestynyt toimiston ikkunaan.

Kuva

Re: Urbaani Kuva Ketju

Lähetetty: 03.04.13 21:08
Kirjoittaja Darre
henkka kirjoitti:Urbaani luontokuva? Tällainen oli aamun aikana ilmestynyt toimiston ikkunaan.
Kaupunkilaisena meni hetki, ennen kuin hahmotin mistä on kyse. Oliko raatoa siinä kadulla? ;)