Re: Urbaani Kuva Ketju
Lähetetty: 27.12.12 12:09
Joulupäivän iltana Turussa tuli reippaasti lunta


















Kantti kirjoitti:Tämä Erik Bryggmanin Hospits-Betel -kokonaisuuden Betel-porttikonki on korkeudessaan kyllä omaa luokkaansa. Tämä rakennus on muutenkin yksi klassismin ja modernismin välikauden suosikkejani. Tietyt funkkispiirteet alkavat tulemaan esille, mutta silti mukaan on murrettu klassista estetiikkaa. Tämän rakennustyylin olisin suonut jatkuneen pitempäänkin (vaikka 70-luvun alkuun). Muistuttaa Aallon Maalaistentaloa. Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.
Darre kirjoitti:Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.Kyllä! Kuten oikealla vähän pilkottava naapurirakennus Atrium josta Helena Soiri-Snellman teki kyseisen asunto-osakeyhtiön toimeksiannosta 2010 valmistuneen kirjan, Asunto oy Atrium. Kirja valittiin vuoden 2010 kauneimmaksi kirjaksi.
Kantti kirjoitti:Aivan. Olin kahden vaiheilla, että otanko Atriumin mukaan tähän hekumaani. On hieno kokonaisuus Turun keskustassa. Sinulta varmaan löytyy kuvia enemmänkin (väsymättömänä Turun kuvaajana) jos jotain kiinnostaa nähdä.Darre kirjoitti:Kaunis ja sopusuhtainen rakennus.Kyllä! Kuten oikealla vähän pilkottava naapurirakennus Atrium josta Helena Soiri-Snellman teki kyseisen asunto-osakeyhtiön toimeksiannosta 2010 valmistuneen kirjan, Asunto oy Atrium. Kirja valittiin vuoden 2010 kauneimmaksi kirjaksi.
Atrium on luonnollisesti myös Bryggmanin kädestä.
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529272103

henkka kirjoitti:Urbaani luontokuva? Tällainen oli aamun aikana ilmestynyt toimiston ikkunaan.Kaupunkilaisena meni hetki, ennen kuin hahmotin mistä on kyse. Oliko raatoa siinä kadulla?