Sivu 8/129

Lähetetty: 04.02.07 19:24
Kirjoittaja jusa-masa
Positiivista lukemista tamperelaisesta lauantailta. :)
Jutussa puhuttiin matkakeskustunnelin rakentamisesta, mutta ohessa kerrottiin, että tunneli on vain alkupotku tullin alueen rakentamiselle.
Eli Alueelle on rakentumassa kymmeniätuhansia neliömetrejä liike- ja toimistotilaa. Makasiinit saneerataan(toinen radisson SAS:n käyttöön), hotellin, parkkihallin ja ratapihankadunrakentaminen kekkosentielle saakka muuttavat maisemaa. :D



Kiitos uudelle pormestarille kun projektit lähtevät käyntiin heti kun tuli virkaan. :) vaikka kaikki nyt ei pelkästään pormestarin ansiota ole, mutta vaikuttaa lupaavalta.

http://194.188.93.116/wl_tam/newsp/tam/ ... 8eb38e.pdf


Sit vielä asiaan kuulumaton asia. Kuka täältä lisäilee skyscraperpage.com sivustolle tietoja uusista taloista suomessa? SdeS ei tunnu niitä sinne laittavan vaikka 3 kk olen tässä sitä odotellut. :(
Mulla ois tosiaan kuva tampereen tampellan Espan kulmasta, mutta en tiedä millä ilveellä ne tiedot sinne saa siitä talosta ja nyt kun se kerta on rakentumassakin niin ois ajankohtainen.

Lähetetty: 05.02.07 18:12
Kirjoittaja albertobroccoli
jusa-masa kirjoitti:
Sit vielä asiaan kuulumaton asia. Kuka täältä lisäilee skyscraperpage.com sivustolle tietoja uusista taloista suomessa? SdeS ei tunnu niitä sinne laittavan vaikka 3 kk olen tässä sitä odotellut. :(
Mulla ois tosiaan kuva tampereen tampellan Espan kulmasta, mutta en tiedä millä ilveellä ne tiedot sinne saa siitä talosta ja nyt kun se kerta on rakentumassakin niin ois ajankohtainen.

Kukahan MS-Paint -talentti vielä tekisi Herwuudista sinne Wäinölän ja Opiskelijankadun "pilvenpiirtäjän" :D ...?

Grendy, etkös sä vois asukkina ottaa sen asiakses? Oishan se nyt eri kiva kun oma talo olis diagrammeissa........ 8)

:violent2:

:diabloanifire:

Lähetetty: 05.02.07 18:20
Kirjoittaja Janne_H
K-P kirjoitti:
jusa-masa kirjoitti:
Sit vielä asiaan kuulumaton asia. Kuka täältä lisäilee skyscraperpage.com sivustolle tietoja uusista taloista suomessa? SdeS ei tunnu niitä sinne laittavan vaikka 3 kk olen tässä sitä odotellut. :(
Mulla ois tosiaan kuva tampereen tampellan Espan kulmasta, mutta en tiedä millä ilveellä ne tiedot sinne saa siitä talosta ja nyt kun se kerta on rakentumassakin niin ois ajankohtainen.

Kukahan MS-Paint -talentti vielä tekisi Herwuudista sinne Wäinölän ja Opiskelijankadun "pilvenpiirtäjän" :D ...?

Grendy, etkös sä vois asukkina ottaa sen asiakses? Oishan se nyt eri kiva kun oma talo olis diagrammeissa........ 8)

:violent2:

:diabloanifire:
Mäki voin jossain välissä tehdä, kunhan saan muutaman hyvän kuvan taloista ja korkeudet.

Lähetetty: 06.02.07 10:22
Kirjoittaja Janne_H
jusa-masa kirjoitti: Sit vielä asiaan kuulumaton asia. Kuka täältä lisäilee skyscraperpage.com sivustolle tietoja uusista taloista suomessa? SdeS ei tunnu niitä sinne laittavan vaikka 3 kk olen tässä sitä odotellut. :(
Mulla ois tosiaan kuva tampereen tampellan Espan kulmasta, mutta en tiedä millä ilveellä ne tiedot sinne saa siitä talosta ja nyt kun se kerta on rakentumassakin niin ois ajankohtainen.
Kyllähän tuolta Tampereen diagrammeista löytyy paikka "Tampereen Espankulma". Sinne teet vaan käyttäjän ja lähetät kuvan sinne.

Lähetetty: 23.02.07 12:35
Kirjoittaja 16valve
Selailin Tampereen vapaita toimitiloja. Huomasin että SOK vuokraa veturitalleja ja väliin jäävää "toimisto-osaa". Vuokra kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Eli tarkoittanee sitä, että hiljaista Radisson SAS rintamalla toistaiseksi.

http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.ph ... id=9925509

Lähetetty: 23.02.07 17:47
Kirjoittaja jusa-masa
16valve kirjoitti:Selailin Tampereen vapaita toimitiloja. Huomasin että SOK vuokraa veturitalleja ja väliin jäävää "toimisto-osaa". Vuokra kolmen kuukauden irtisanomisajalla. Eli tarkoittanee sitä, että hiljaista Radisson SAS rintamalla toistaiseksi.

http://www.toimitilat.fi/main_vapaat.ph ... id=9925509
Voihan siinä olla sekin mitä oli joskus jossain lehtiartikkelissa, että hotellin pitäisi valmistua valmiiseen ympäristöön, joten voihan se olla et kunhan uudet tunnelit aseman tykö on saatu kaivettua valmiiksi saakka ja ratapihankatu alkaa valmistua niin Radisson SAS:kin alkaisi rakentua siinä samalla. Ainakin mä toivon sitä. :)

Lähetetty: 26.02.07 02:23
Kirjoittaja ultrix
Ratapihankatu ulottuu muuten nykyään katukylttien perusteella jo Itsenäisyydenkadun yli, eli katu muuttuuu suunnilleen siinä museoveturin (Tr1 1088 "Risto") tienoilla Ukko-Pekan kaduksi, mikä ei mikään järin pitkä katu siis enää ole. Ukko-Pekka-taloa (sitä punatiilistä rakennusta asematunnelin itäpäässä) kavennetaan ratapihan puolelta, jotta kaksikaistainen Ratapihankatu mahtuu kunnolla kulkemaan Naistenlahden suuntaan.

uh

Lähetetty: 28.02.07 02:00
Kirjoittaja huopa
hieman kyllä venyy tuo SAS projekti, jos se nyt edes koskaan tulee.. no, toivoa on. Se sentään vaikuttaa ihan hienolta tönöltä vaihteeksi.

Re: uh

Lähetetty: 28.02.07 07:49
Kirjoittaja grendy
huopa kirjoitti:hieman kyllä venyy tuo SAS projekti, jos se nyt edes koskaan tulee.. no, toivoa on. Se sentään vaikuttaa ihan hienolta tönöltä vaihteeksi.
Ai missä sitä toivoo on? ;).. mää alan oleen niin väsynyt koko projektiin (ja muihin tampereen projekteihin) et ei oikein tällä hetkellä jaksa napata... Tulis nyt edes joku päätös et vois unohtaa koko projektin ja kirjata historiaan koko ihme säädön ;)

Re: uh

Lähetetty: 28.02.07 08:13
Kirjoittaja 16valve
grendy kirjoitti:
huopa kirjoitti:hieman kyllä venyy tuo SAS projekti, jos se nyt edes koskaan tulee.. no, toivoa on. Se sentään vaikuttaa ihan hienolta tönöltä vaihteeksi.
Ai missä sitä toivoo on? ;).. mää alan oleen niin väsynyt koko projektiin (ja muihin tampereen projekteihin) et ei oikein tällä hetkellä jaksa napata... Tulis nyt edes joku päätös et vois unohtaa koko projektin ja kirjata historiaan koko ihme säädön ;)
Joo tuntuu venyvän. No positiivisena uutisena kuulin Skanskalta, että Rantaratinan 9 -kerroksisia taloja ruvetaan rakentamaan tänä vuonna. Kysyin samalla kun käytiin tekemässä talokauppoja yhdestä toisesta kohteesta :) Olis pitänyt kysyä, josko heillä olisi ollut jotain sisäpiirin tietoa tästä SAS projektista, mutta en tietenkään muistanut.

Re: uh

Lähetetty: 28.02.07 08:30
Kirjoittaja grendy
16valve kirjoitti:
grendy kirjoitti:
huopa kirjoitti:hieman kyllä venyy tuo SAS projekti, jos se nyt edes koskaan tulee.. no, toivoa on. Se sentään vaikuttaa ihan hienolta tönöltä vaihteeksi.
Ai missä sitä toivoo on? ;).. mää alan oleen niin väsynyt koko projektiin (ja muihin tampereen projekteihin) et ei oikein tällä hetkellä jaksa napata... Tulis nyt edes joku päätös et vois unohtaa koko projektin ja kirjata historiaan koko ihme säädön ;)
Joo tuntuu venyvän. No positiivisena uutisena kuulin Skanskalta, että Rantaratinan 9 -kerroksisia taloja ruvetaan rakentamaan tänä vuonna. Kysyin samalla kun käytiin tekemässä talokauppoja yhdestä toisesta kohteesta :) Olis pitänyt kysyä, josko heillä olisi ollut jotain sisäpiirin tietoa tästä SAS projektista, mutta en tietenkään muistanut.
Joo hyvä ettei niiden rakentaminen venynyt kauppakeskuksen jumittamisen takia.. Ei noi Ratinan talot mitään highrisejä todellakaan oo mutta koko Tampereen Valtatien näkymä tulee muuttuun niiiin paljon urbaanimpaan suuntaan että siinä mielessä odotan projektia tosi paljon. Ja kilpailutyöt renderöinteinä ei miltään ihan hullummilta näyttänyt muutenkaan niin voi tulla ihan jees! Sit kun viä samaan aikaan ruvettais rakentaan niitä toimistotaloja siihen Ratinan jatkeeks (en muista missä vaiheessa niitten käsittely on)...

Mutta ettei nyt ihan offtopiciks mee niin miten Skanska liittyy taas Radissoniin? :D... Ja mitä talokauppoja kävitte tekemässä? :)

Re: uh

Lähetetty: 28.02.07 09:15
Kirjoittaja 16valve
grendy kirjoitti:Mutta ettei nyt ihan offtopiciks mee niin miten Skanska liittyy taas Radissoniin? :D... Ja mitä talokauppoja kävitte tekemässä? :)
Ei taida Skanska liittyä siihen millään tavalla. Ajattelin vaan että heillä olisi asiasta sisäpiirin tietoa, kun kuitenkin kilpailevat rakennusprojekteista.

Ostetaan Skanskan rakennuttama rivari neliö. Rakennusprojekti alkaa vasta loppuvuonna ja valmistuu vasta helmikuussa 2008. Se tulee Liuttuun, joka on siinä Kaukajärven jälkeen Kangasalan puolella. Tampereen rajalle on jotain 500 metriä. Ihan mukavan oloinen paikka kun järven rantaankin on vain 100 metriä ;)
(Meni tosi off topic)

Lähetetty: 28.02.07 21:05
Kirjoittaja Klazu
Ai ai ai, tornitaloja vaaditaan, mutta sitten muutetaan "maaseudulle" rivariin. 8)

Lähetetty: 28.02.07 22:27
Kirjoittaja 16valve
Klazu kirjoitti:Ai ai ai, tornitaloja vaaditaan, mutta sitten muutetaan "maaseudulle" rivariin. 8)
"Älä teen niinkuin minä, vaan niinkuin minä tahdon" No ei vaan. Kyllähän ne keskusta-asunnot olisi kiinnostanut, mutta vastaavilla neliöillä uusi kämppä olisi maksanut yli 300 000€ ja monesti lähes 400 000€, kun tämä meidän tulee olemaan n. 250 000 varusteista riippuen. Uusien asuntojen hintataso ei paljoa naurata :shock:

Lähetetty: 15.03.07 15:14
Kirjoittaja grendy
Tampereelle uusi hotelli
15.03.2007
Tampereen ydinkeskustaan kaavaillaan uutta hotellia.

Restel on tehnyt aiesopimuksen vanhan Pääpostin tontille suunnitellun hotellin vuokraamisesta Querenchia -sijoitusyhtiöltä.

Rautatienkadun varrella sijaitsevan kiinteistön matalaa osaa on tarkoitus korottaa viidellä uudella kerroksella. Tiloihin suunnitellaan noin 155 huoneen hotellia, joka on tarkoitus avata vuoden 2009 aikana.

Hankkeen edellyttämän asemakaavamuutoksen osallistumis-ja arviointisuunnitelma on asetettu nähtäville.
Lisää Radissonia "haittaavia" hankkeita. Rakennuksen korotus on tietty plussaa mut anyway...