Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä grendy
#6448
Kuva
Tollanen se 12-kerroksinen nyt sit tulee oleen. Jossain lehdessä näin mainoksen ja siinä oli parempi kuva mut YIT:n sivuilta en löytäny ihmeellisempää.
tekijänä anttij
#6488
En tunne taloja kuvia paremmin, mutta kuvien perusteella noissa ei oo kyl plagioinnin makuakaan, sikäli mikäli olen sanan "plagiointi" tajunnut oikein.
Avatar
tekijänä OlliMolli
#6489
anttij kirjoitti:En tunne taloja kuvia paremmin, mutta kuvien perusteella noissa ei oo kyl plagioinnin makuakaan, sikäli mikäli olen sanan "plagiointi" tajunnut oikein.
Niin no tarkemmin ajatellen, en oikein tiedä mistä koko ajatus minulle tuli. Heti vaan kun näin Grendyn kuvan, tuli tuo Tanskalainen projekti mieleen. No jaa, syvimmät pahoitteluni Tampereen minitornin arkkitehdille siltä varalta, että sattui lukemaan postin.
Avatar
tekijänä 16valve
#7299
Kävin nappaamassa kuvan rakennusprojektista, tämä on siis se 12 kerroksinen rakennus. Vieressä kaivettiin syvää monttua parkkihallia varten.

Kuva
Kuva
Avatar
tekijänä huopa
#7477
tänään kävin sitten rakennustyömaalla katsomassa piirustukset ja sain Espankulmalle tarkat korkeudet. Yllättävästi se on kuin onkin yli 45m korkea lopulta ja siinä on 13 kerrosta. Se kuva mikä YIT:llä on on sieltä "ylämäen" puolelta, pääsisäänkäynti on alamäen puolelle (lähempänä rataa) ja on kerroksen alempana. Tarkka korkeus näyttäisi olevan 45.30m alemman pääsisäänkäynnin tasalta talon huipulle, kerroskorkeus 3.00m ja korkeus korkeimman asutun kerroksen tasalle 36.60m alemmalta pääsisäänkäynniltä. Kerrosneliöitä 7874, kokonaisneliöt 8586 ja kuutiotilavuus 30050. Pari maanalaista kerrosta menee parkkipaikoille.

edit: Se pohjakuva mikä YIT:n sivuilla on alkaa kerroksesta 1 ja sen alla on siis pääsisäänkäynti asuntoihin, sitä ei siis näy noissa kuvissa (mikäli joku ihmettelee).

edi2: hups, tuli vahingossa kirjoitettua "145.30" (kun olisikin!), se on tietenkin 45.30.. korjasin.
tekijänä Sasu K
#7545
huopa kirjoitti:Yllättävästi se on kuin onkin yli 45m korkea lopulta ja siinä on 13 kerrosta. Se kuva mikä YIT:llä on on sieltä "ylämäen" puolelta, pääsisäänkäynti on alamäen puolelle (lähempänä rataa) ja on kerroksen alempana.
Ahaa. Eli YIT:n sivuilla olevassa piirustuksessa ollut pohjakerros ei olekaan pohjakerros, vaan ylemmän pihan sisäänkäyntikerros.

Kun asemakaavan mukainen kerrosluku on kuitenkin 12 (jonka päällä vielä IV-konehuoneen ja ullakkovarastoja sisältävä kerros), tämä 13. kerros jossa pääsisäänkäynti sijaitsee, on pysäköintitalon ylimmän kerroksen tasalla. Maanalaisia pysäköintikerroksia kun on kaikkiaan kolme. Meniköhän nyt oikein?
Avatar
tekijänä huopa
#7547
ymmärsit aivan oikein. emporiksen talon korkeus mitataan tuon pääsisäänkäynnin tasalta, vaikka osa siitä kerroksesta lasketaan maanalaiseksi tuossa asemakaavassa. Se paikkahan on lievää rinnettä ja tönö sillai puolivälissä, että ylärinteessä oleva parkkihalli menee maan alle, mutta alarinteessä samalla tasolla oleva sisäänkäynti onkin sitten kokonaan maan päällä.
tekijänä jusa-masa
#8000
Kuka on lähettänyt noita diagrammeja tonne skyscraperPage.comiin?
Mulla ois Tampereen, Tampellan Espankulmasta tehty kuva.
Avatar
tekijänä Janne_H
#8001
jusa-masa kirjoitti:Kuka on lähettänyt noita diagrammeja tonne skyscraperPage.comiin?
Mulla ois Tampereen, Tampellan Espankulmasta tehty kuva.
Siis mikä torni tämä Tampellan Espankulma on? Jos tästä tornista on tyhjä paikka Tampereen diagrammista niin, sitten teet vain käyttäjän sinne ja lisäät itse sen piiroksen sinne siitä tyhjän paikan kohdasta. Jos tälle rakennukselle ei ole paikkaa, niin kannattaa ottaa yhteys Sdes:n ja pyytää häntä lisäämään tuo Espankulma sinne. Mäki voin ton lisätä sinne, mutta sillon se piirustus tulee mun nimiin, mikä ei oo nyt nii hyvä asia.
tekijänä jusa-masa
#8014
Siis mikä torni tämä Tampellan Espankulma on? Jos tästä tornista on tyhjä paikka Tampereen diagrammista niin, sitten teet vain käyttäjän sinne ja lisäät itse sen piiroksen sinne siitä tyhjän paikan kohdasta. Jos tälle rakennukselle ei ole paikkaa, niin kannattaa ottaa yhteys Sdes:n ja pyytää häntä lisäämään tuo Espankulma sinne. Mäki voin ton lisätä sinne, mutta sillon se piirustus tulee mun nimiin, mikä ei oo nyt nii hyvä asia.
Noin, pyysin laittaa sille paikan sinne niin saan lähetettyä sen kuvan sinne sit. :) En tiennyt millä periaatteella niitä kuvia sinne lisätään, mut nyt oon siinäkin asiassa viisaampi.
Avatar
tekijänä grendy
#8443
Tätäkin threadin nimee vois vähän muuttaa kun jotenkin musta tuntuu että Sirius on kuollut ja kuopattu jo ;)..

Mutta tässä tältä päivältä kuva Espankulmasta ja isosta montusta ;)

Kuva
Avatar
tekijänä 16valve
#9682
Espankulma näyttää tänään tältä. Nyt rakennuksen päälinjat näkyy jo selvästi.

Kuva
tekijänä anttij
#9685
Itsekin ajelin tänää tuota Esplanadia rantatieltä keskustaanpäin ja pystyin jo kuvitteleen miltä alue näyttäs sit ku Sirius olis siinä teiden välissä. Toivottavasti tämänkin vielä näämme!
Avatar
tekijänä RV
#9687
Oikeastaan Tampereen skyline voi kehittyä peräti Suomen hienoimmaksi lähivuosina, jos Tähtitorni ja Radisson SAS rakennetaan. Ajatelkaa näkymiä Ylöjärven suunnasta tultaessa: kaupungin silhuetissa erottuisivat hienosti Fenix Sirius, Espankulma, Amurinlinna, Hotelli Ilves, Radisson SAS, Hämeenpuiston commieblockit, Näsinneula ja hieman kauempana 40-kerroksinen Tähtitorni :shock:. Tehtaanpiiput antaisivat oman eksoottisen lisänsä...
tekijänä anttij
#9688
nii nii.. mutta kun kaupungistamme (myös muualta) löytyy ihmisiä jotka eivät tätä halua!! :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24