- 12.05.16 22:13
#82612
Idästä Tampereen valtatietä tulevat luonnollisesti ylittävät Tampereen valtatien viimeistään Voimakadun risteyksessä ja jatkavat matkaa maan pinnalla Ratinan raitin tunnelin päällä stadionin ja kauppakeskuksen välistä Olympia-aukiolle ja sieltä joko stadionin kylkeä pitkin Laukonsillalle tai Autotuonnin laajennuksen (Ranta-Ratina) kyljestä ramppia alas Suvantokadulle.
Lännestä ja Hatanpäältä tulevat luonnollisesti ylittävät Tampereen valtatien Hatanpään valtatien risteyksessä ja jatkavat Hatanpään valtatien reunustaa kohti pohjoista.
Näin ymmärtäisin, että koko Tampereen valtatien alitus palvelee pääasiassa siis vain Ratinan raitin tai Voimakadun varressa olevia taloja, muillehan se on vain tarpeeton kiertoreitti...
Vastaavasti ne pyöräilijät jotka pohjoisesta saapuvat Laukonsiltaa pitkin, tulevat stadionin kylkeä Olympia-aukiolle, kurvaavat pintaa pintaa pitkin Juoksija-patsaalta oikealle, stadionin itäkatsomon ja kauppakeskuksen välistä Ratinan raitin alikulkutunnelin päällä ja jatkavat Tampereen valtatietä itään. Pohjoisesta Koskikeskuksen vierustaa pyöräilevät saapuvat Ratinan kujan risteykseen, kurvaavat Suvantokatua alas, Autotuonnin vierustaa ylös Olympia-aukiolle ja siitä jatkavat stadionin itäkatsomon ja kauppakeskuksen välistä, lähteäkseen Tampereen valtatietlä länteen (itään ja etelään menijät varmasti kurvavat Suvantokatua ylös Hatanpään valtatielle..).
Tampereen valtatien varren taloista pintareitti on siis paras kaikille muille, paitsi vielä tyhjänä nököttäville tonteille sähkölaitoksen pihassa ja As Oy Ratinan Stradalle, jonka pyörävarastot lienevät Ratinan raitilla.
Tampereen valtatien eteläpuolen bussipysäkiltä kävelijöiden oikaisu valtatien yli pohjoispuolelle pintaa pitkin vaatii jo melkoista kohkeutta, ramppien seinät ja keskialueen kukkalaatikko näyttävät kyllä kuvassasi sen verran korkeilta, ettei siitä ihan joka poika oikaisekaan yli. Kaavakartassa näyttäisi As Oy Ratinan Stradan ja alikulkutunnelin suuaukon välissä olevan kaistale kaupungin maata, jolle portaat olisi tehtävissä.
henkka kirjoitti:No ei mitenkään yllättävää. Voimakadun risteykseen on vain 150 metriä, ei tunnu missään. Mistähän sinnekin alikulkuun joutuu pyörällä kiertämään. Ja kai sinne tulee alikulkuun tulee portaat ainakin eteläpäähän, muuten pysäkiltä oiotaan ihan ilman suojatietäkin. Vai onko pysäkkikin siirretty, ettei tarvitse autojen hidastella.Pyörällä Ratinanraitille tietysti ajetaan Hatanpään valtatieltä Jokikadulle ja Höyrynpuiston läpi (ne jotka tulevat etelästä Hätanpäältä tai idästä Viinikan suunnasta) tai lännestä tulijat Voimakadun kautta, mutta kummassakaan tapauksessa en ymmärrä miksi kukaan pyöräilevä kiertäisi yhtään mihinkään Ratinanraitin ja alikulkutunnelin kautta, ainakaan etelästä pohjoiseen suunnatessa.
Täytyy kyllä sanoa alkaa mennä melkoista alamäkeä suunnitelmat tässä kaupungissa.
Idästä Tampereen valtatietä tulevat luonnollisesti ylittävät Tampereen valtatien viimeistään Voimakadun risteyksessä ja jatkavat matkaa maan pinnalla Ratinan raitin tunnelin päällä stadionin ja kauppakeskuksen välistä Olympia-aukiolle ja sieltä joko stadionin kylkeä pitkin Laukonsillalle tai Autotuonnin laajennuksen (Ranta-Ratina) kyljestä ramppia alas Suvantokadulle.
Lännestä ja Hatanpäältä tulevat luonnollisesti ylittävät Tampereen valtatien Hatanpään valtatien risteyksessä ja jatkavat Hatanpään valtatien reunustaa kohti pohjoista.
Näin ymmärtäisin, että koko Tampereen valtatien alitus palvelee pääasiassa siis vain Ratinan raitin tai Voimakadun varressa olevia taloja, muillehan se on vain tarpeeton kiertoreitti...
Vastaavasti ne pyöräilijät jotka pohjoisesta saapuvat Laukonsiltaa pitkin, tulevat stadionin kylkeä Olympia-aukiolle, kurvaavat pintaa pintaa pitkin Juoksija-patsaalta oikealle, stadionin itäkatsomon ja kauppakeskuksen välistä Ratinan raitin alikulkutunnelin päällä ja jatkavat Tampereen valtatietä itään. Pohjoisesta Koskikeskuksen vierustaa pyöräilevät saapuvat Ratinan kujan risteykseen, kurvaavat Suvantokatua alas, Autotuonnin vierustaa ylös Olympia-aukiolle ja siitä jatkavat stadionin itäkatsomon ja kauppakeskuksen välistä, lähteäkseen Tampereen valtatietlä länteen (itään ja etelään menijät varmasti kurvavat Suvantokatua ylös Hatanpään valtatielle..).
Tampereen valtatien varren taloista pintareitti on siis paras kaikille muille, paitsi vielä tyhjänä nököttäville tonteille sähkölaitoksen pihassa ja As Oy Ratinan Stradalle, jonka pyörävarastot lienevät Ratinan raitilla.
Tampereen valtatien eteläpuolen bussipysäkiltä kävelijöiden oikaisu valtatien yli pohjoispuolelle pintaa pitkin vaatii jo melkoista kohkeutta, ramppien seinät ja keskialueen kukkalaatikko näyttävät kyllä kuvassasi sen verran korkeilta, ettei siitä ihan joka poika oikaisekaan yli. Kaavakartassa näyttäisi As Oy Ratinan Stradan ja alikulkutunnelin suuaukon välissä olevan kaistale kaupungin maata, jolle portaat olisi tehtävissä.