Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä RV
#76733
^^ Siinähän se mainitsemani "torni"osa olikin. 12 kerrosta näyttää olevan :) Senkorkuisten (tai suurempien) määrä on tainnut räjähtää Pääkaupunkiseudun Completed ja etenkin U/C/Approvede-listoilla aika lailla 10 vuodessa!
Avatar
tekijänä Urbaani
#78150
Tande kirjoitti:13.11.2015
KuvaIMG_0670 by Tande11, on Flickr
Kuvassa näkyvästä betonikehikosta tulee iso puistoon johtava porttikongi, jonka päältä rakennus tulee menemään. Mielenkiintoinen ratkaisu. :)
tekijänä hmikko
#82114
Kiitos kuvaamisesta, kaikille. Käärmetalon Teollisuuskadun puolen julkisivusta on kyllä tulossa melko karu muuri. Toivottavasti pistävät edes puita sisäävedettyjen mutkien kohtaan.
Avatar
tekijänä Urbaani
#83859
19.8.2016

KuvaIMG_1812 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_1822 by Tande11, on Flickr
hmikko kirjoitti:Käärmetalon Teollisuuskadun puolen julkisivusta on kyllä tulossa melko karu muuri. Toivottavasti pistävät edes puita sisäävedettyjen mutkien kohtaan.
Kuinkas sitten kävikään?

KuvaIMG_1834 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_1833 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_1839 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_1842 by Tande11, on Flickr
hmikko, Nepalinkurppa tykkää tästä
Avatar
tekijänä Urbaani
#84060
27.8.2016

Tällä hetkellä jalankulkijat joutuvat menemään kiertotietä tietöiden takia.

KuvaIMG_2207 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_2211 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_2214 by Tande11, on Flickr

KuvaIMG_2218 by Tande11, on Flickr

Mitäköhän Konepajasta nyt pitäisi sanoa. Itse kyllä jollain tavalla diggaan simppelistä (joidenkin mielestä monotonisesta) tiilijulkisivuista ja ihan viihtyisältä alue vaikuttaa, että ihan voisin vaikka kuvitella alueella asuvani.. Paljon parempaankin olisi pystytty. Onhan puolivalmiskin käärmetalo hieno ja massiivinen, mistä diggaan, mutta jokin vain alueessa tökkii. Ihan hyvinhän Konepajallekin olisi voitu kaavoittaa Jätkäsaaren tyyliin 8-kerroksista umpikorttelia, mutta nyt aluuesta jää vähän väljähtänyt kuva. Ei tietenkään mitään ankeaa lähiötä, muttei myöskään oikea kantakaupunkia, vaikka kantakaupungin sisällä sijaitseekin. Toivottavasti Konepajan luoteisimpaan nurkkaan suunniteltu tornitalo toteutuu jossain vaiheessa. Ilmeisesti siitä on nyt suunniteltu asuintornia.
tekijänä hmikko
#84250
Mä luulen, että vaikutelmat paranevat aika lailla, kun puistot ja aukiot valmistuvat ja työmaat poistuu. Aika paljon riippuu myös konepajan vanhoihin rakennuksiin tulevasta toiminnasta. Jos se on ketjumyymälöitä ja toimistoja, niin aika haaleaksi jää.
tekijänä zeizei
#84251
Ehdottomasti olisi sopinut korkeammat torniosat, ja jos ei muuta niin ihan vain muutamankin kerroksen ympäristöä korkeampana.

Mutta viime viikolla nuo talot nähneenä olen hieman pettynyt. Laatoitus ja kokonaisuus on sekava, jopa ruma.

https://c7.staticflickr.com/9/8452/2905 ... ef32_h.jpg
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17