Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Jussi
#75524
Tällaisen kopterilentelyn oli Jarno Kähärä facebookissa jakanut. Tammerkosken yllä liikutaan siis, Palatsinraitin sillalta konsulinsaarelle (Satakunnankadun silta) asti, mielellään tuota katselisi pidemmällekin. Kannattaa ehdottomasti katsoa HD:nä maksimiresoilla.
tekijänä Jussi
#75956
Janne76 kirjoitti:Tällänen tuli vastaan. Aika makeeta kuvaa! 8)
Paras video jota olen Tampereesta nähnyt.. hyviä kohteita, ei niin kauhean ilmeisiä edes kaikki ja selvästi on vaivaa nähty. Tietty keskustakohtauksista olisi saanut ehkä kesäaikaan urbaanimpia/hienompia, mut aina ei voi voittaa :D
Avatar
tekijänä Klazu
#76019
Hieno on kyllä yläpuoleisen rakennuksen havainnevideokin. Tämä on yksi tyylikkäimmistä Kiinan nousevista pilvenpiirtäjistä IMHO. Klassinen muoto.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=WoPXyXPaR60[/video]

Tämäkin torni tulee kuitenkin jäämään vain yhdeksi super-korkeaksi torniksi kaupungissa. Tässä havainnekuva kaikista projekteista:

Kuva
Viimeksi muokannut Klazu, 14.08.15 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä erk75
#77643
Taloforumillahan on oma Youtube-kanava, mutta olisi mielenkiintoista nähdä sen lisäksi talolaisten suosikkeja tai muuten hienoiksi koettuja kaupunkivideoita.

Kaupunki tai kylä voi olla mistä vain, mutta toivoisin, että tähän ketjuun postattaisiin aidosti hyviksi koettuja videopätkiä, Youtubesta tai muualta, vaikka omalta koti-servulta. :)

Mä aloitan, tässä Tampere.

Video lienee kuvattu pitkälti kauko-ohjattavasta lentokoneesta tai helikopterista käsin. Plussaa viipyilevästä kuvauksesta ja muutamista efekteistä, jotka eivät kuitenkaan vie päähuomiota itse videosta sekä soundtrackista (makuasioita, mut mä tykkään ja sopii videoon törkeän hienosti).

Rankasti miinusta omituisesta lopusta: ei Kalevankankaan hautausmaa ole mikään Buenos Airesin Cementerio de la Recoleta; en ymmärrä ollenkaan mitä järkeä tuossa videon lopussa on. Kalevankankaalta puuttuu Evita ja "muutama" upea hautakammio ollakseen jotenkin erityisen kiinnostava.

Modet: Tein nopean pikahaun enkä löytänyt vastaavaa ketjua. Jos sellainen on, siirtäkää tämä osaksi sitä.
Avatar
tekijänä Kantti
#77650
Kaunis tunnelmallinen esittelyvideo Tampereen kohteista!

Hautausmaa sopi videoon hyvin. Hautausmaa ei ole pelkästään paikka johon ihmiset sijoitetaan heidän kuoltuaan, se on myös oman alueen kulttuuria hautamuistomerkkeineen vaikkei siellä maailmankuuluja henkilöitä olisikaan odottamassa ikuisuuttaan uljaan hautamuistomerkin alla. Vanhat hautausmaat ovat kauniita ja puistomaisia joihin voi tehdä retkiä vain siellä olevan rauhallisen tunnelman vuoksi
Avatar
tekijänä Kantti
#79343
Huima pyöräilyvideo Las Palmasin katoilla ja kujilla.
[video]https://youtu.be/GL0rbxB9Lqg[/video]
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21