Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä Dream builder
#74845
RV kirjoitti:No mihin ihmeeseen se sairaala sitten pistetään? Aika laajaa asiakaskuntaa kuitenkin palvelee.
Jos oikein muistan niin Malmin sairaala palvelee.
Avatar
tekijänä RV
#74849
Dream builder kirjoitti:
RV kirjoitti:No mihin ihmeeseen se sairaala sitten pistetään? Aika laajaa asiakaskuntaa kuitenkin palvelee.
Jos oikein muistan niin Malmin sairaala palvelee.
Sinne on aikamoinen matka Hertsikasta, etenkin jos tilanne on akuutti eikä pääse jostakin syystä soittamaan tahi omista henkilöautoa. Mikseivät ihmeessä eivät sen sijaan rakenna tuon urheilukentän tilalle jotain? Kyllä sairaala on paljon tärkeämpi kuin potkupallo, jollepa kaavaillaan vielä _lisää_ tilaa.
tekijänä sekovene
#74873
RV kirjoitti:
Dream builder kirjoitti:
RV kirjoitti:No mihin ihmeeseen se sairaala sitten pistetään? Aika laajaa asiakaskuntaa kuitenkin palvelee.
Jos oikein muistan niin Malmin sairaala palvelee.
Sinne on aikamoinen matka Hertsikasta, etenkin jos tilanne on akuutti eikä pääse jostakin syystä soittamaan tahi omista henkilöautoa. Mikseivät ihmeessä eivät sen sijaan rakenna tuon urheilukentän tilalle jotain? Kyllä sairaala on paljon tärkeämpi kuin potkupallo, jollepa kaavaillaan vielä _lisää_ tilaa.
Mikähän mahtaa olla sellainen akuutti tilanne, jossa ei pysty soittamaan (tai lainaamaan puhelinta), mutta pystyy kävelemään(?) sairaalaan?

En tiedä, mitä perusteita sairaalan lopettamiselle tai jatkamiselle on olemassa, mutta ei kai noita nyt ihan joka paikassa tarvitse olla. Terveysasemat ovat sitten asia erikseen.
tekijänä stadi
#74885
RV kirjoitti:
Dream builder kirjoitti:
RV kirjoitti:No mihin ihmeeseen se sairaala sitten pistetään? Aika laajaa asiakaskuntaa kuitenkin palvelee.
Jos oikein muistan niin Malmin sairaala palvelee.
Sinne on aikamoinen matka Hertsikasta, etenkin jos tilanne on akuutti eikä pääse jostakin syystä soittamaan tahi omista henkilöautoa. Mikseivät ihmeessä eivät sen sijaan rakenna tuon urheilukentän tilalle jotain? Kyllä sairaala on paljon tärkeämpi kuin potkupallo, jollepa kaavaillaan vielä _lisää_ tilaa.
Aikamoista taas. Hertsikan sairaalassa ei ole ollut päivystystä vuosikymmeniin, joten akuutissa tilanteessa matka vie joka tapauksessa Malmille tai Haartmaniin (tai kaikista akuuteimmassa Meikkuun tai Töölöön). Aika tiheä sairaalaverkko pitäisi Stadissa olla, jotta akuuttipotilas voisi leppoisasti dallailla polille hoidattamaan slaagiaan tai vuotavaa valtimoaan...

Sitä paitsi, ennaltaehkäisyhän on tehokkainta terveydenhoitoa, ja liikunta mitä tehokkainta ennaltaehkäisyä, joten futiskenttien lisärakentaminen vaan palvelee asiaa :smt023
Avatar
tekijänä RV
#74914
sekovene kirjoitti:
RV kirjoitti:
Dream builder kirjoitti:
RV kirjoitti:No mihin ihmeeseen se sairaala sitten pistetään? Aika laajaa asiakaskuntaa kuitenkin palvelee.
Jos oikein muistan niin Malmin sairaala palvelee.
Sinne on aikamoinen matka Hertsikasta, etenkin jos tilanne on akuutti eikä pääse jostakin syystä soittamaan tahi omista henkilöautoa. Mikseivät ihmeessä eivät sen sijaan rakenna tuon urheilukentän tilalle jotain? Kyllä sairaala on paljon tärkeämpi kuin potkupallo, jollepa kaavaillaan vielä _lisää_ tilaa.
Mikähän mahtaa olla sellainen akuutti tilanne, jossa ei pysty soittamaan (tai lainaamaan puhelinta), mutta pystyy kävelemään(?) sairaalaan?

En tiedä, mitä perusteita sairaalan lopettamiselle tai jatkamiselle on olemassa, mutta ei kai noita nyt ihan joka paikassa tarvitse olla. Terveysasemat ovat sitten asia erikseen.
Kuulehan, minulle on ainakin elämä opettanut että elämä on täysin arvaamaton. Matka Malmille julkisilla kestää n. tunnin jos joku vailla puhelinta (jota ei Helsingissä juuri lainailla tuntemattomille) saa vaikkapa sydärin. Voi sattua niinkin, ettei ole rahaa taksiin.

Olen itse työskennellyt tulkkina tuolla, ja kyllä siellä aika lailla väkeä käy.
tekijänä sekovene
#74930
RV kirjoitti:Kuulehan, minulle on ainakin elämä opettanut että elämä on täysin arvaamaton. Matka Malmille julkisilla kestää n. tunnin jos joku vailla puhelinta (jota ei Helsingissä juuri lainailla tuntemattomille) saa vaikkapa sydärin. Voi sattua niinkin, ettei ole rahaa taksiin.

Olen itse työskennellyt tulkkina tuolla, ja kyllä siellä aika lailla väkeä käy.
Totta kai siellä käy väkeä, sehän on sairaala. Joskus aiemmin olet esittänyt, että sosiaalimenoista tulisi leikata puolet ja rakentaa säästyvillä rahoilla motareita, mutta nyt oletkin tiheän sairaalaverkon puolella. Elämä on tosiaan täysin arvaamatonta.

Minulla ei ole yhtä laajaa asiantuntemusta sairaaloista, mutta nostaisin vielä esille sellaisen näkökohdan, että mitä jos sydärin saaneella ei ole varaa julkisiin? Pitäisikö esimerkiksi kaupunkipyöräjärjestelmää kiirehtiä (kenties laajennettuna versiona), jotta sydärin saanut voisi fillaroida Herttoniemen sairaalaan? Pieni liikunta tekisi siinä tilanteessa varmasti hyvää.
Avatar
tekijänä RV
#74953
sekovene kirjoitti:
RV kirjoitti:Kuulehan, minulle on ainakin elämä opettanut että elämä on täysin arvaamaton. Matka Malmille julkisilla kestää n. tunnin jos joku vailla puhelinta (jota ei Helsingissä juuri lainailla tuntemattomille) saa vaikkapa sydärin. Voi sattua niinkin, ettei ole rahaa taksiin.

Olen itse työskennellyt tulkkina tuolla, ja kyllä siellä aika lailla väkeä käy.
Totta kai siellä käy väkeä, sehän on sairaala. Joskus aiemmin olet esittänyt, että sosiaalimenoista tulisi leikata puolet ja rakentaa säästyvillä rahoilla motareita, mutta nyt oletkin tiheän sairaalaverkon puolella. Elämä on tosiaan täysin arvaamatonta.

Minulla ei ole yhtä laajaa asiantuntemusta sairaaloista, mutta nostaisin vielä esille sellaisen näkökohdan, että mitä jos sydärin saaneella ei ole varaa julkisiin? Pitäisikö esimerkiksi kaupunkipyöräjärjestelmää kiirehtiä (kenties laajennettuna versiona), jotta sydärin saanut voisi fillaroida Herttoniemen sairaalaan? Pieni liikunta tekisi siinä tilanteessa varmasti hyvää.
Ei tuohon käsittämättömään viestiin muuta vastata, kuin että tosipaikan tullen ihminen vasta tajuaa. Sydäri=lähdenpä pyörällä Herttoniemenrannalta Malmille...

Sekin sanottakoon, että sosiaalimenojen leikkaukset minun ideologiassani koskevat tukia ja pummeja, eivät suinkaan sairaanhoitoa tai koulutusta, joista ei sivistynyt yhteiskunta vain voi tinkiä jos haluaa toimia.
tekijänä sekovene
#74955
RV kirjoitti: Ei tuohon käsittämättömään viestiin muuta vastata, kuin että tosipaikan tullen ihminen vasta tajuaa. Sydäri=lähdenpä pyörällä Herttoniemenrannalta Malmille...
Harvemmin sydärin saanut lähtee omatoimisesti mihinkään. Sen takia koko esittämäsi skenaario on täysin järjetön.
RV kirjoitti:Sekin sanottakoon, että sosiaalimenojen leikkaukset minun ideologiassani koskevat tukia ja pummeja, eivät suinkaan sairaanhoitoa tai koulutusta, joista ei sivistynyt yhteiskunta vain voi tinkiä jos haluaa toimia.
Kyllähän sosiaalipuolen menoista leijonanosa menee juuri sairaanhoitoon. Sairaanhoitoa taas kuormittavat ennen kaikkea tuensaajat ja pummit. Ikävää.
tekijänä järvellä nukkuva
#77303
Hyviä kuvia! Muuten nuo ovat ihan hienoja taloja (ja ilmeisesti järkevästi sijoiteltuja), mutta tasakattoisuus antaa tässä vähän turhan laatikkomaisen vaikutelman.
Avatar
tekijänä Kantti
#77305
Talot näyttävät mukavilta ja värimaailma on tuore hyvällä kontrastilla. Parvekepuolella on omaan makuun liikaa kennostomaisuutta noin tasakokoisilla koteloilla.
Avatar
tekijänä Urbaani
#77444
Herttoniemen yritysalueelle suunnitellaan kasvojenkohotusta – ympäristötaidetta ja suuria näyteikkunoita

Kuva

Hel­sin­gin kau­pun­ki­suun­nit­te­lu­vi­ras­tos­sa suun­ni­tel­laan muo­don­muu­tos­ta au­to­kau­pois­taan tun­ne­tul­le Hert­to­nie­men yri­ty­sa­lueel­le. Yri­tys­aluet­ta hal­ko­vat Lai­va­lah­den­ka­tu ja Me­kaa­ni­kon­ka­tu ha­lu­taan brän­dä­tä ”designkaduksi”, jon­ka var­sia ko­ris­tel­laan vä­rik­kääl­lä ym­pä­ris­tö­tai­teel­la ja esi­mer­kik­si kuk­kais­tu­tuk­sil­la.

Ka­tu­jen ul­koi­sel­la ko­hen­ta­mi­sel­la teol­li­suus­alueek­si kaa­voi­tet­tua yri­tys­aluet­ta yri­te­tään teh­dä hou­kut­te­le­vam­mak­si asiak­kail­le.

Yri­tys­alueel­le toi­vo­taan myös li­sä­ra­ken­ta­mis­ta ja uu­sia yrit­tä­jiä, jot­ka pi­ris­täi­si­vät nuu­pah­ta­mas­sa ole­vaa aluet­ta. Ka­tu­jen var­sil­le ha­lu­taan suu­ria näy­te­ik­ku­noi­ta ja uut­ta, en­tis­tä enem­män ja­lan­kul­ki­joil­le muo­kat­tua ti­laa.

Var­sin­kin Hel­sin­gin vih­reät po­lii­ti­kot ovat toi­vo­neet, et­tä Hert­to­nie­men yri­tys­alueel­le saa­tai­siin myös asun­to­ja. Alue si­jait­see asuin­ra­ken­ta­mi­sen kan­nal­ta hy­väl­lä pai­kal­la kah­den met­ro­ase­man tun­tu­mas­sa.

Lo­ka­kuun alus­sa esi­tel­lys­sä Hel­sin­gin uu­den yleis­kaa­van luon­nok­ses­sa alue on kui­ten­kin edel­leen osoi­tet­tu toi­mi­ti­la­käyt­töön.

Hel­sin­gin kau­pun­ki­suun­nit­te­lu­lau­ta­kun­ta kä­sit­te­lee Hert­to­nie­men yri­tys­alueen suun­nit­te­lu­pe­ri­aat­tei­ta tiis­tai­na.

http://www.metro.fi/uutiset/a1387814888827
Itse kyllä näkisin mielelläni myös asuntoja rakennettavan.
tekijänä hmikko
#77456
Olen erittäin skeptinen minkään kasvojenkohotuksen vaikutukseen, jos alueen toiminnoissa ei tapahdu jotain. Puolityhjiin halleihin ei tuolla paikalla ihmisillä ole mitään asoitavaa, oli sitten jalkakäytävät ja näyteikkunat miten kunnossa tahansa. Nähdäkseni tarttis ensin olla jotain kiillotettavaa ennen kuin kannattaa kiillottaa.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21