Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Joggeri
#6520
16valve kirjotti:
Wohoo! Nyt vaan kaikki osakkeita ja huoneita ostamaan...
Juu... heti juoksen ostaan yhden neliön alimmasta kerroksesta ja siihenkin joudun ottaan 4000€ lainaa :D

On hiukan siistiä, jos tuollainen rakennus saadaan suomeen! Nyt vaan Forum viriumista saman korkuinen helsinkiin, eikä haittaisi, vaikka olisi pari muutakin lähes yhtä massiivista tapausta siinä Zucchin Pasilan suunnitelmassa :D :shock:
Avatar
tekijänä Darkmage7280
#6521
*kuolaa*

Minä anelen, rukoilen, lahjoitan vaikka saman sormustimen mihin mahtuvat aivoni ja moraalini, että tämä toteutuu. :D Rakennus on hieno, omaperäinen muttei silti mikään TT-hirvitys, se on korkea, se ei ole lähellä kenenkään kaalimaata, mutta silti hyvien liikenneyhteyksien päässä... Nyt vain odotellaan NIMBYja: "Asun 15 km päässä siitä, mutta en vaan tykkää. Joten valitan."
Tämä on liian hyvää ollakseen totta! Muistelkaa Cirrusta! Sliipatun tornin sijaan saatiin korkea kerrostalo... Antakaa tämän toteutua!
tekijänä Tyna
#6530
Kuinkakohan hyvin osakkeet menee kaupaksi? Mitenköhän löytyy ostajia.. Sivuilla taidettiin luvata varma 5,2% tuotto sijoitukselle jos oikein muistan, onkohan se hyvä tuotto? Jos edullisin huone maksaisi 16*4000€ niin hinnaksi tulisi 64000€ eli hinta johon ihan "normaalilla varakkaalla" ihmisellä voisi olla varaa ja huoneesta voi ostaa myös osan. Eli vähän samanlainen systeemi kuin esim. Lapin lomaosakkeissa.

Kuinkakohan monta huonetta hotelliin tulikaan? Ja kuinkakohan monta hotellihuonetta Tampereella kaikkiaan on? Nykyäänhän Tampereella on suorastaan pulaa hotellihuoneista, mutta riittääköhän ostajia/käyttäjiä kaikille Tähtitornin huoneille. Toivottavasti...

Täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta.
tekijänä Toni
#6531
Tähtitornin pääasiallinen asiakassegmenttihan on yritykset, jotka ostaisivat hotellista itselleen huoneita sijoitusmielessä - ehkäpä myös tarjoten niitä tarvittaessa vierailijoidensa sekä muualla asuvien työntekijöiden käyttöön. Näin olen konseptin ymmärtänyt. Tampereen seudullahan ei myöskään juuri liene hirveästi huoneita perinteisissä bisnes hotelleissa. Varmasti löytyy myös varakkaita yksityishenkilöitä joilla massea riittää.

En muista eri sijoitusinstrumenttien keskimääräisiä tuottoarvoja, mutta erilaiset kiinteistöt ovat perinteisesti melko riskittömiä. Viime aikoina niiden tuottavuuskin on ollut korkealla. Toisaalta Tähtitorni on suomalaisittain melko epätavallinen hanke tässä mielessä, joten ei voi muuta kuin tosiaan toivoa parasta onnea projektille.
Viimeksi muokannut Toni, 17.08.06 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä 16valve
#6536
Aamulehdessä luki, että ensimmeinen huonevaraus tehtiin klo. 12.07. Huone/ osakevaraushan aukesi eilen klo. 12 :D
Avatar
tekijänä grendy
#6539
16valve kirjoitti:Aamulehdessä luki, että ensimmeinen huonevaraus tehtiin klo. 12.07. Huone/ osakevaraushan aukesi eilen klo. 12 :D
Hienoo! :)... Toivottavasti Tähtitornin sivuille tulis joku ajankohtaista-osasto jossa vähän kerrottais (tai mun puolesta vaikka paljonkin) hankkeen etenemisestä että missä vaiheessa mennään! Koska ite on tosi vaikee hahmottaa että onko sijoittajilla kiinnostusta oikeasti tän mittakaavan projektiin.. Mutta jos Ideapark toteutuu ja sekin on jotain ihan omassa luokassaan niin kyllähän nyt yks 140m tornikin pitäs toteutua :)
tekijänä Sasu K
#6550
Nehän ovat kuin kaksi marjaa:

Kuva
Avatar
tekijänä grendy
#6576
Löysin tälläisen kaavapiirrustuksen kikkailemalla vielä :)... Saa vähän tarkemman käsityksen sijainnista:

http://tahtitorni.villivisio.fi/data/Im ... EMA001.jpg

edit: vielä karttakuvakin joka nettisivuillakin oli:

http://tahtitorni.villivisio.fi/data/Im ... kartta.jpg



Sori, poistin IMG-tagit kun kuvat menivät yli boardin rajojen. - OL
Avatar
tekijänä 16valve
#6585
Näköjään rakentavat uuden liittymänkin moottoritielle, hyvä niin.
tekijänä Sasu K
#6589
16valve kirjoitti:Näköjään rakentavat uuden liittymänkin moottoritielle, hyvä niin.
Se ei ole vielä varmaa.

Rautaharkon ramppi on vanhempi Tiehallinnon suunnitelma, joka ei liity Tähtitorniin.

http://alk.tiehallinto.fi/vt3/lahdesjarvi/
Avatar
tekijänä huopa
#6647
Löysin tämän foorumin sattumalta vasta nyt vaikka olen harrastanut korkeita taloja jo tuolta 90-luvun puolivälistä asti. Jaksoin rekisteröityäkin kun huomasin, että tämä tähtitorni on edennyt ennakkomarkkinointiin asti. Saattaisin lisätä tämän jo piakkoin s.comillekin, kun alkaa tuntua että projekti on vakavasti suunniteltu ja ehdotettu. Idea on ihan hyvä, mutta pitää katsella riittääkö täällä ihan asukas- ja yrityspohja hankkeelle. Mutta olen jo melko vaikuttunut tästäkin yrityksestä, eihän sitä tiedä vaikka se todella toteutuisikin.. pitänee pitää peukkuja.
Avatar
tekijänä grendy
#6650
huopa kirjoitti:Löysin tämän foorumin sattumalta vasta nyt vaikka olen harrastanut korkeita taloja jo tuolta 90-luvun puolivälistä asti. Jaksoin rekisteröityäkin kun huomasin, että tämä tähtitorni on edennyt ennakkomarkkinointiin asti. Saattaisin lisätä tämän jo piakkoin s.comillekin, kun alkaa tuntua että projekti on vakavasti suunniteltu ja ehdotettu. Idea on ihan hyvä, mutta pitää katsella riittääkö täällä ihan asukas- ja yrityspohja hankkeelle. Mutta olen jo melko vaikuttunut tästäkin yrityksestä, eihän sitä tiedä vaikka se todella toteutuisikin.. pitänee pitää peukkuja.
Tervetuloa! :).. Joo emporiksessa katellut että kukahan toi Huopa on kun ei ssc:llä eikä talossa oo näkynyt kun omia kotikulmiakin hervannassa oot kuvannut ;)
Avatar
tekijänä huopa
#6651
olin aika aktiivinen joskus vuosituhannen vaihteessa näissä asioissa, tosin enimmäkseen täydensin kiinan rakennuksia kun asuin siellä puolisen vuotta joskus noihin aikoihin. Asuin hervannassakin joku 8 vuotta, joten tuli nuo hervannan tornitalot tutuiksi (Wäinölä 3 oli koti 7 vuotta tuosta ajasta).

Tähtitorni olisi harvinaisen korkea rakennus näin harvaan asuttuun euroopan kolkkaan. Tampere vain tarvitsisi vähän täydennysrakennuksia sitten tähtitornin ja keskustan väliin, että se ei ihan puskasta kasva.. vaikka sekin ihan omanlaisensa idea olisi.

Tuolla skyscraperpage.com foorumilla olin varsin aktiivinen siinä ennen vuosituhannen vaihdetta, mutta kun töitä ja muita kiireitä kasaantuu niin foorumilla roikkuminen sitten vähentyy sitä mukaa ja nykyään yritän lähinnä vain tehdä hommani emporiksella että saan pidettyä hong kongia, pietaria ja näitä suomen kaupunkeja ajan tasalla. skyscrapercity foorumit tuli oikeastaan niin myöhään, ettei minulla oikein ollut aikaa niille edes kirjoitella, mutta käyn säännöllisesti katsomassa kuvia isoista kaupungeista tuolla, etenkin kiinan metropoleista. Hyviä foorumeita ovat kaikki. Tänne tietysti voisin yrittää vaikka kirjoitellakin joskus kun on tällainen kotipaikkojen foorumi :) mukavaa että harrastajia on nykyään näinkin paljon. Vuonna 1995 kun aloitin harrastusta viritellä, niin sain parikin kertaa aika nuivia kommentteja harrastuksistani, pitivät vähän turhan nörtteilynä jne.. netti oli ainoa paikka silloin missä saattoi tavata jotain muita alan ihmisiä (tosin melkeinpä se on nytkin, yhtään muuta suomalaista en vaan silloin tuntenut, ennenkuin erosen tomi nytkähti kuvioihin joskus 2000). Niin, että hei vaan kaikille :D
tekijänä jusa-masa
#6672
Ei kukaan ole heittäny Tähtitornin projektia vielä Emporikselle??
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11