- 15.11.13 12:12
#62528
Ja koska tosiaan Mustikkamaa-Kalasatama-Tervasaari-Kruunuhaka -sillat ovat tulossa (siis kutakuinkin niin varmasti kuin voi tässä kaupungissa olla tulossa), oikaisua tulisi saaristobaanalla sitäkin kautta. Ja taas se viihtyisyyskortti: Kevyen liikenteen sillat upeilla maisemilla versus Sörkän rantatie/Hämeentie?
Täysin subjektiivisenä nokumunmielestä-luokan kommenttina heitettäköön myös, että - RV:n suosimaa ilmaisua lainaten - saaristobaanassa oli hemmetisti munaa. Minusta on melkein traagista, että vaikka Helsingillä on näin upea saaristo, valtaosa asutuksesta on viety (ja viedään edelleen) kauas sisämaan savipelloille.
Hyvin luettu, mikäli viittasit tähän:
Jim kirjoitti:Enpä tiedä kuinka paljon tuo Vartiosaaren kautta Vuosaareen kulkeminen helpottaisi pyöräilyn tilannetta. Matka Sörnäisistä Vuosaareen pysyisi matkallisesti lähes samana. Ainoa etu olisi Itäväylän mukaisen pyörätien mutkittelun poistuminen. Toisaalta tuleehan sitä mutkittelua varmasti myös Laajasalon läpiajossa.Viihtyisyys? Vuosaaren ja Kulosaaren sillat ovat erittäin epämieluisia pyöräilyn kannalta. Itäväylän käytävässä ei myöskään ole mitään selkeästi linjattua pyöräilyväylää, vaan sitä pitää jatkuvasti kierrellä ja kaarrella, ylitellä ja alitella, mistä tulee paitsi lisämatkaa, myös ylä- ja alamäkiä. Itse aloin Vuokista keskustaan pyöräillessä sen takia suosia enemmän ajamista Marjaniemen ja Roihuvuoren teollisuusalueen läpi. Vaikkei siellä edes ollut kunnollisia pyöräteitä ja (rohkenen väittää) melko hyvät suunnistustaitoni joutuivat ensimmäisillä kerroilla koetukselle, se oli silti viihtyisämpi kuin Itäväylän varsi.
Ja koska tosiaan Mustikkamaa-Kalasatama-Tervasaari-Kruunuhaka -sillat ovat tulossa (siis kutakuinkin niin varmasti kuin voi tässä kaupungissa olla tulossa), oikaisua tulisi saaristobaanalla sitäkin kautta. Ja taas se viihtyisyyskortti: Kevyen liikenteen sillat upeilla maisemilla versus Sörkän rantatie/Hämeentie?
Täysin subjektiivisenä nokumunmielestä-luokan kommenttina heitettäköön myös, että - RV:n suosimaa ilmaisua lainaten - saaristobaanassa oli hemmetisti munaa. Minusta on melkein traagista, että vaikka Helsingillä on näin upea saaristo, valtaosa asutuksesta on viety (ja viedään edelleen) kauas sisämaan savipelloille.
RV kirjoitti:Miksi kaiken pitää olla yhtä tehokasta kuin kantakaupungissa?
Hyvin luettu, mikäli viittasit tähän:
Jape kirjoitti:Mitään 5-kerroksista umpikorttelimassaa en minäkään tuonne olisi laittamassa, mutta jotain tämän mittakaavan rantarakentamista esim? Jos vaikkapa jomman kumman puolen saarta (pohjoinen/etelä) rakentaisi rantaan asti ja toisen jättäisi luonnonmukaiseksi?Pyöräilyyn hassatut miljoonat ja kiirellisemmät projektit... Meinasin... meinasin taas astua RV:n miinaan. Mutta onnistuinpas välttämään!
"Vuosaari on kyl niin ghetto ja perseestä että moro." - nimimerkki haizunäätä, Muropaketin keskustelupalstan avoinmielisyyttä