Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Kazaam
#60976
Vaikka monia tuntuu tällainen uusvanha oksettavan, niin minä kyllä tykkään! Melkeinpä kaikki edellämainitut näyttävät paremmilta kuin mitä vuosikymmeniin on Suomeen noussut. Varsinkin tuo ensimmäinen, sekä Lemminkäisen kompleksin kanavanpuoleinen julkisivu. Toki kaikki nämä ovat kertaluokkaa isompia projekteja kuin mikään Suomessa, joten tietenkin näyttävät paljon mahtipontisemmilta. Mutta onhan se jokseenkin surullista, että vanhoissa Neuvostovaltiossakin rakennetaan esteettisesti näyttävämmin. Ehkä Suomessa vain tyydytään liian vähään.
#60983
Tuo kanavan varren klassistinen julkisivu ei ole kyllä lajissaan järin häävi, ja tyyli katoaa heti nurkan takana, missä on riveittäin laatikkoparvekkeita. Tuommoiset sekoviritelmät saavat mun puolesta pysyä mieluusti rajan itäpuolella.
#61019
Venäjällä osataan vaatia laatua - kuten Valio-casekin osoitti. Täällä ei ja se näkyy kaupunkikuvassa.
#61020
grendy kirjoitti:Venäjällä osataan vaatia laatua - kuten Valio-casekin osoitti. Täällä ei ja se näkyy kaupunkikuvassa.
Näennäistä laatua. Kivaltahan nämä kaikki näyttää ulkoa (ensimmäinen on suorastaan upea), mutta venäläinen rakentamisen laatu on kyllä heikkoa. Eikös tuo jossain lukenut, että Venäjällä uudisasunnon ostajan pitää olla varautunut heti ensimmäiseksi täysin remontoimaan asunnon siinä olevien rakennusvirheiden vuoksi?
tekijänä rickshaw
#61024
Näitähän markkinoidaan nettisivujen mainosten perusteella suomalaisena, eli laadukkaana, rakennustyönä. Tiedä sitten onko tämä vain markkinointikikka vai ovatko nuo oikeasti laadukkaampia kuin kotimaisten firmojen tönöt.
#61075
Klazu kirjoitti:
grendy kirjoitti:Venäjällä osataan vaatia laatua - kuten Valio-casekin osoitti. Täällä ei ja se näkyy kaupunkikuvassa.
Näennäistä laatua. Kivaltahan nämä kaikki näyttää ulkoa (ensimmäinen on suorastaan upea), mutta venäläinen rakentamisen laatu on kyllä heikkoa. Eikös tuo jossain lukenut, että Venäjällä uudisasunnon ostajan pitää olla varautunut heti ensimmäiseksi täysin remontoimaan asunnon siinä olevien rakennusvirheiden vuoksi?
Itse olen kuullut, ettei edes kuvan kaltaisissa kerrostaloissa ole huoneistoissa edes lattiaa. Mutta eikös suomalaiset tuosta rakentamisesta vastaa? Pidän noiden valtavuudesta. Miksiköhän mitään tällaista ei sovelleta meille?
#61088
RV kirjoitti:
Klazu kirjoitti:
grendy kirjoitti:Venäjällä osataan vaatia laatua - kuten Valio-casekin osoitti. Täällä ei ja se näkyy kaupunkikuvassa.
Näennäistä laatua. Kivaltahan nämä kaikki näyttää ulkoa (ensimmäinen on suorastaan upea), mutta venäläinen rakentamisen laatu on kyllä heikkoa. Eikös tuo jossain lukenut, että Venäjällä uudisasunnon ostajan pitää olla varautunut heti ensimmäiseksi täysin remontoimaan asunnon siinä olevien rakennusvirheiden vuoksi?
Itse olen kuullut, ettei edes kuvan kaltaisissa kerrostaloissa ole huoneistoissa edes lattiaa. Mutta eikös suomalaiset tuosta rakentamisesta vastaa? Pidän noiden valtavuudesta. Miksiköhän mitään tällaista ei sovelleta meille?
Venäjällähän tietääkseni asunnot myydään täysin ilman pintoja ainakin suurin osin. En tiedä miten YIT ja muut suomalaiset niitä siellä myy, mutta jostain muistelisin kuulleeni että näin on ainakin ennen ollut tapana. Asunnon ostaja saa sitten hoitaa sinne pinnat jotain kautta.

Joku asiasta enemmän tietävä voi vahvistella tai kumota :D
#61097
Ozie kirjoitti:
RV kirjoitti:
Klazu kirjoitti:
grendy kirjoitti:Venäjällä osataan vaatia laatua - kuten Valio-casekin osoitti. Täällä ei ja se näkyy kaupunkikuvassa.
Näennäistä laatua. Kivaltahan nämä kaikki näyttää ulkoa (ensimmäinen on suorastaan upea), mutta venäläinen rakentamisen laatu on kyllä heikkoa. Eikös tuo jossain lukenut, että Venäjällä uudisasunnon ostajan pitää olla varautunut heti ensimmäiseksi täysin remontoimaan asunnon siinä olevien rakennusvirheiden vuoksi?
Itse olen kuullut, ettei edes kuvan kaltaisissa kerrostaloissa ole huoneistoissa edes lattiaa. Mutta eikös suomalaiset tuosta rakentamisesta vastaa? Pidän noiden valtavuudesta. Miksiköhän mitään tällaista ei sovelleta meille?
Venäjällähän tietääkseni asunnot myydään täysin ilman pintoja ainakin suurin osin. En tiedä miten YIT ja muut suomalaiset niitä siellä myy, mutta jostain muistelisin kuulleeni että näin on ainakin ennen ollut tapana. Asunnon ostaja saa sitten hoitaa sinne pinnat jotain kautta.

Joku asiasta enemmän tietävä voi vahvistella tai kumota :D
Näin tosiaan on, voin siis vahvistaa tämän sinulle :) En uskaltanut sanoa varmaksi, kun kuulin asiasta eräältä suomalais-venäläisen yhtiön edustajalta, jolle joku ökyasunnon ostaja oli tätä harmitellut ja sanonut olevansa poikkeukseton käytäntö - en vain meinannut tätä uskoa :)
#61099
RV kirjoitti:Pidän noiden valtavuudesta. Miksiköhän mitään tällaista ei sovelleta meille?
Kyllähän nyt joku suhteellisuuden taju pitää olla aikuisella miehellä. Venäjällä on viitisentoista yli miljoonan asukkaan kaupunkia, joten kyllä siellä riittää ihmisiä vaikka miten massiivisiin projekteihin. Olen tosin samaa mieltä, pidän myös rakennusten massiivisuudesta, mutta oman silmäni mukaan tyylitaju on hieman hukassa.
#61104
Kyllä nuo ovat omaankin makuuni monet aivan karseeta kitshiä, mutta esim. ensimmäisten kuvien talo sopisi loistavasti esim. Ullanlinnaan!
eskimo kirjoitti:Kostamus
Suomalaista 1970-luvun projektivientiä.
Kuva

Venäläistä täydennysrakentamista.
Kuva
Näistä kahdesta kuvasta huomaa, kuinka paljon neuvostoblokeiksikin parjatut suomalaiset 70-luvun talot ovat valtavan paljon laadukkaampia kuin venäläiset vastaavanaikaiset.
#61196
Sen verran kommentoin, että aihe on todella mielenkiintoinen ja voisi laajemminkin keskustella rakentamisesta Venäjällä. Tämä termi suomalainen hieman rajaa tätä keskustelua ja en tiedä miten paljon siellä tapahtuu asioita suomalaisten firmojen toimesta. Tässä olisi hyvä ketju jo käynnissä tälle yleiskeskustelulle. Toki voisi uudenkin ketjun perustaa jos kiinnostusta riittää.
#61226
Darre kirjoitti:Sen verran kommentoin, että aihe on todella mielenkiintoinen ja voisi laajemminkin keskustella rakentamisesta Venäjällä. Tämä termi suomalainen hieman rajaa tätä keskustelua ja en tiedä miten paljon siellä tapahtuu asioita suomalaisten firmojen toimesta. Tässä olisi hyvä ketju jo käynnissä tälle yleiskeskustelulle.
Kuvasin Petroskoissa uusia kerrostaloja. Onko kenelläkään tietoa mikä rakennusyhtiö nämä on rakentanut? Myös näissä on mielestäni nähtävissä yritystä tehdä ulkonäöllisesti persoonallisia kerrostaloja tavalla jota ei Suomen puolella tapaa. Osaisiko Eskimo tai joku muu kertoa asiasta jotakin? Otin nuo kuvat liikkuvasta bussista joten itselläni ei ollut mahdollisuutta jäädä tutkimaan kohteita.

Kuva

Kuva