Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

#56449
Perustetaanpa uusi ketju Vancouverista pohjoiseen johtavan maailmankuulun Sea to Sky Highwayn (BC-99) varrella sijaitseville vuoristokylille ja niiden maisemille. Sinne suunnalle tulee ajettua sangen usein, mutta ensiksi muutama kuva Nairn Fallsilta läheltä Pembertonia.

Kuva

Kuva

Kuva

Loput kuvat ja video löytyvät täältä.
Viimeksi muokannut Klazu, 27.04.16 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#56453
Ilmeisesti olen sivistymätön kun en ole koskaan kuullutkaan kyseisestä tiestä. Eikös tän voisi laittaa sinne Kanada-ketjuun?
#56459
Joo, jospa sitä itsekin perustaisin ketjun Valtatie 2:n maisemille. Tuskinpa tämä tosiaan nyt mitään uutta ketjua tarvitsee, sillä ei Talo tietääkseni mikään blogipalvelukaan ole. Muutenkin Kanada -ketjun viestit ovat lähinnä ilmoituksia uusista blogikirjoituksesta, lähinnä tarpeetonta sekin jokaiselle erikseen. Eiköhän jokainen jo löydä sinne blogiin jos on löytääkseen. En ole toisaalta itse lukenut kuin varmaan yhden blogikirjoituksesi.
#56469
eskimo kirjoitti:Hyvä ketju Klazu, odotan upeitten maisemakuvien tulvaa tänne!
Kanada on pohjoismaa, jossa pohjoisen aiheet ovat moninkertaistuneet.
Turha odottaa, se on ne 3-4 kuvaa aiheesta ja sitten muut kuvat löytyvät blogista ja niitäkään paljon ole. Mulekkin ihan tietämätön tie vaikka olen, noh joo Hawaiilla pari kertaa ollut ja Floridassa sen 4 kertaa ettei ihan Kanadaan asti olla menty sentään. Toronto ja ehkä Vankkukin ovat ihan hyviä paikkoja alottaa oma topiccinsa, mutta joku motari missä vähän suomi metsää?. Kanada on mielenkiintoinen maa, ei siinä. Niinkuin jotkut jenkkikaupunkit mistä aloittanut ketjun. Mutta ne voisi laittaa samaan ketjuun, kuvia kun ei tule kauheesti siihen viestiin.
Itse olen blogeista tykännyt, ainakin japanin, vaikkei mitään ihmeellistä ole tullutkaan. Enemmän niitä kuvia taloon, ei niitä blogeissakaan paljon ole. Keitä sitten kiinnostaa kun kaverit tulevat euroopasta kylään. Sitten taas haukutaan suomiprojektit suohon.
#56471
eskimo kirjoitti:Hyvä ketju Klazu, odotan upeitten maisemakuvien tulvaa tänne!
Juu, tuon noin 200 kilometrin matkan varrelle mahtuu Kanadan länsirannikon parhaimpia vuoristomaisemia sekä lukuisia merkittäviä turistikohteita. Laittelen niistä kuvia tässä hissukseen. Ne joita tällaiset maisemat kiinnostavat voivat seurata tätä ketjua ja muille suosittelen koko ketjun sivuutusta.
#64612
Tehari kirjoitti:Varmasti hieno mesta olla laskemassa, ei ainakaa kuvissa näy mitään kovaa ruuhkaa? Tollasissa mestoissa on mukavaa kun laskemistakin riittää kun rinteet ovat pitkiä. Onko tiedossa mikä on pisin rinne ja mikä on yleisesti rinteiden pituudet ?
Whistlerissä on 37 hissiä ja yli 200 rinnettä kahdella eri vuorella, joten ruuhkaa kertyy vain paikoin (yleensä suosituimmille hisseille). Pisin gepsillä mittaamani lasku oli Whistler Mountainin huipulta alas kylään, jolle tuli matkaa noin 13 kilometriä ja laskuaikaa puoli tuntia. Korkeusvaihtelu tuolla matkalla oli 2250 metristä alas 660 metriin. Muut rinteet ovat kaikkea tuolta väliltä.

Kannattaa katsoa keskuksen omat sivut, jotka ovat loistavat: http://www.whistlerblackcomb.com/