Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Avatar
tekijänä grendy
#57550
Janne_H kirjoitti: Eikö jonkun tornin yhteydessä todettu, että saumaton julkisivu on haastava toteuttaa korkeassa rakennuksessa suurien lämpölaajentumien takia? Tiedä sitten onko vain selittelyjä ja todellisuudessa kulujen minimointia..
Kuulostaa ainakin aika päästä keksityltä syyltä :D.. Missähän kerrosmäärässä se raja sitten menee että muuttuu noin haastavaksi? Jos vaikka 9 kerrosta voidaan toteuttaa niin 13 ei? ;)
tekijänä Ozie
#57551
grendy kirjoitti:
MindW kirjoitti:
Ulkoseinät ovat pääosin teräsbetonielementtejä, joiden julkisivupinnat vaihtelevat ollen pääosin muurattua tiiltä ja osin puupanelointia.
Mikähän järki tässä on tehdä näkyvästä maamerkistä kauhee rumilus ja sitten matalat talot muurata paikanpäällä?.. Vai tarkoittaako "pääosin muurattua tiiltä" paikanpäällä muurattua edes? :)
Suuri epäilys että matalempiakaan taloja tultaisiin paikanpäällä muuraamaan...toivottavasti olen väärässä. Nosturi on pystyssä, joten eiköhän tuohon saada suht nopeasti vastauksia kun elementtejä ruvetaa työmaalle tuomaan.
Avatar
tekijänä JR
#57554
huopa kirjoitti:Sanoisin että normi-olaritalo mutta vaan tuplasti kerroksia.
Kyllä Olari-talot on paljon hienompia ;)

grendy kirjoitti:Mikähän järki tässä on tehdä näkyvästä maamerkistä kauhee rumilus ja sitten matalat talot muurata paikanpäällä?..
Kuten Janne_H vihjaisi, kyseessä saattaa olla jossain määrin ihan rakennustekninenkin syy. Minulla on sellainen luulo, että ns. tavalliset ihmiset eivät hirveästi välitä, onko rakennuksen julkisivu muurattu paikalla vai tehty suuremmista elementeistä, jos ne elementit ei ole aivan törkeällä tavalla toteutettu.
Avatar
tekijänä RV
#57638
Olari on mielestäni hienoimpia/hienoin aikansa alueita arkkitehtoonisesti.
tekijänä Ozie
#57773
Janne_H kirjoitti:Kerros vielä niin ollaan harjassa. Kuva sunnuntailta.
Tänään ylimmässä kerroksessa jo seiniä paikalla aika paljon. Näytti parvekkeiden puoli olevan melkeen kokonaan paikalla kun salille kävelin.
Avatar
tekijänä RV
#59227
Ah, espoolaiset leveät kadut :D Olari on oikeasti Suomen hienoimpia lähiöitä arkkitehtuuriltaan, punatiili saa todella ihmeitä aikaan. Menin tuosta taannoin ohitse, hieno tulee, mukavan massiivinen ja sopii ympäristöön! :)
Avatar
tekijänä Taco
#59437
Mielestäni liian matala. Myös sirompi design (ei tarkoita, etteikö torni voisi olla yhtä leveä) ei olisi ollenkaan pahitteeksi. Viereiset YIT:n talot ovat valovuosia paremmin viimeistelty. Pohjat tuskin yhtä hyviä kuin Olarin vanhoissa. No mutta mikä minä olen tuomitsemaan, tyhmiltä rahat vaan pois.
Avatar
tekijänä huopa
#59571
Minustakin Alesia voisi olla 5-10 kerrosta korkeampi :D tietenkin.. ja tosiaan mittasuhteet tuolta etupuolelta liian bulkki, julkisivu toki sopii Olariin kun punatiiltä muutenkin joka paikassa. Noo.. tuleepahan vähän tiivistymistä tuohonkin ja enemmän siten käyttöä matinkylän metrolle.
Avatar
tekijänä Krio
#65607
No, ei tuota voi sanoa muuksi kuin keskimääräistä korkeammaksi kerrostaloksi. Turhan leveä torniksi ja sitten vielä ruma sivulta katsottuna.