Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

#58763
Tervetuloa ja kiitos päivityksestä! Toivottavasti jaksat parvekkeeltasi kuvia napsia projektista kun noin hyvä näkyvyys projektille on :D.. Eli aivan näillä näppäimillä nousee sitten nosturi. Nouseekohan heti tappiin asti vai tuleeko samanlainen korotettava versio mihin ollaan jo Tampereella totuttu?
#58779
Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
#58785
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Ei edelleenkään liity topikkiin mutta esmes Lontoo on täysin stopissa arki-iltaisin ja öisin klo 23-07.
Eli ei se julkinen liikenne toimi 24/7 missään päin maailmaa...
tekijänä ÄmJii
#58793
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Maatalousyhteiskunta, what the fuck? Kyllä toi on erittäin kaupunkilaista. Sinänsä olen samaa mieltä, että liiaksi ei pitäisi huomioida näitä itsekkäitä nihilistejä, jotka valittavat melusta. Toisaalta pidän järkevänä, että pyritään meluamaan mahdollisimman paljon ihmisten ollessa duunissa, sikäli kuin se on mahdollista. Ihan järkevää, että suurin osa Helsingin busseista ei kulje silloin, kun suurin osa Helsinkiläisistä on nukkumassa. Ja jokainen vastuuntuntoinen kaupunki miettii myös tällaisten aioiden taloudellisia vaikutuksia.
tekijänä superkoira
#58867
Onkohan toi nosturin vinssi levinnyt kun on makoillut toimettomana tossa nyt tän ja eilisen(?) päivän. Ja näyttäis toi vinssin koneikko olevan auki.

Kuva

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
#58868
^Ihmettelin kans että mihin on siirrettävä nosturi hävinnyt horisontista ja miks ei oo kiinteä nosturi tilalla.. Ilmeisesti on siis vähän ongelmia :)
#58876
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Olen suurinpiirtein samaa mieltä. Monet vanhemman sukupolven Tamperelaiset pitävät kaupunkia kylänä, jossa pitää autolla päästä joka paikkaan eikä kaupunkia kannata kehittää koska "asukkaita on liian vähän".
tekijänä Maumatti
#58888
TommiM kirjoitti:
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Olen suurinpiirtein samaa mieltä. Monet vanhemman sukupolven Tamperelaiset pitävät kaupunkia kylänä, jossa pitää autolla päästä joka paikkaan eikä kaupunkia kannata kehittää koska "asukkaita on liian vähän".
Itseäni erittäin paljon ärsyttää se, että kansalaisilla ei tunnu olevan mitään kunnianhimoa kaupunkinsa kehittämiseen. Kaikkea vastustetaan periaatteesta ja kaikki on hyvin juuri nyt.
#58907
TommiM kirjoitti:
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Olen suurinpiirtein samaa mieltä. Monet vanhemman sukupolven Tamperelaiset pitävät kaupunkia kylänä, jossa pitää autolla päästä joka paikkaan eikä kaupunkia kannata kehittää koska "asukkaita on liian vähän".
Ei nyt kannata vetää mutkia suoraksi ja tehdä tästäkin asiasta ikärasismia. Itse olen plus 60 ja kyllä minua kiinnostaa Tampereen kehitys ihan helvetisti. Olen omassa ystäväpiirissäni huomannut, että kiinostukseni on vähintään viisi tasoa korkeammalle kuin useimmilla 30-40-vuotiailla. Kun heidän kanssaan keskustellessani esitän joskus Tampereseen liittyviä kehitysvisioitani, niin vastakaiku on lähinnä olankohauttelua. Ja esimerkkinä viime aikojen ratkaisuista, niin kyllä minua otti päähän suunnattomasti, että Ratapihankadun varren kaavastakin valittiin se huono vaihtoehto. Kannatan lämpimästi ratikkaa, tunnelia ja kävely-ystävällistä keskustaa, jota monet 30-40-vuotiaat vastustavat kiivaasti. Eli ei nyt ihan kannata yleistää ikäryhmien mielipiteitä. OT päättyy.
tekijänä twig
#58910
K-P kirjoitti:
RV kirjoitti:Hieman aiheesta sivuun mennen totean, että hitto me ollaan maatalousyhteiskunta yhä vieläkin. Työt alkavat _7:00_, ja esim. Helsingin kaupungin busseista suurin osa ei kulje 00-05.
Ei edelleenkään liity topikkiin mutta esmes Lontoo on täysin stopissa arki-iltaisin ja öisin klo 23-07.
Eli ei se julkinen liikenne toimi 24/7 missään päin maailmaa...

New Yorkissa ainakin junat kulkevat 24/7, yöllä hieman harvemmin. Haluaako noilla autiovaunuilla sitten aamuyöstä ajella onkin toinen juttu.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 24