Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talot eivät ole kaikki kaikessa. Raideliikenne, puistoalueet ja muut kaupunkikuvalliset projektit saavat aikaan keskustelua täällä.
tekijänä Janne76
#49716
Syynä valtion korottamat valvonta maksut :smt018
Avatar
tekijänä Klazu
#49719
Rynkkyhän nyt aina venkoilee kaikenlaisissa kenttämaksuissa ja ei siksi lennä koskaan suurten kaupunkien pääkentille. Ettei tässäkin vain jälleen yritetä vierittää syytä reitin heikentyneestä kannattavuudesta tai joidenkin tukiaisten loppumisesta johtuvasta lakkautuksesta muiden tahojen harteille? Mitään näiden firmojen varaan ei kyllä tosiaan kannata laskea...
tekijänä Darre
#49724
Lentoliikenteen valvontamaksua korotetiin 1 eurosta 1,20 euroon per lentomatkustaja. Käsittääksení korotus tuli jo tammikuussa 2012 ja valmistelut aloitettu jo syksyllä 2011, joten pitkään on Ryanair sitten kituuttanut.

Niin, ja sitten vielä nämä aiemmin syksyllä julkaistut uutiset, joissa syytettiin Suomen pakkastalvea, kohteen tuoreutta ja varmasti myös kuun asentoa. Eli nämä puheet valvontamaksuista (joita muuten maksaa muutkin halpalentoyhtiöt) ovat pelkkää sumuverhoa, jolla yritetään peittää koko firman surkea taloustilanne:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/378588 ... ot+Turusta
http://www.hs.fi/talous/TS+ja+Yle+Ryana ... 5592360192
Avatar
tekijänä grendy
#49726
^Juu näemmä tämän vuoden alussa tuli voimaan toi valvontamaksun korotus (oli vuosi sitten muuten nostettu 0.80€->1€), eli vähän heikolla pohjalla tuo syy. No, nyt pitää toivoa että ei vastaavia poislähtöjä tule muualtakin, koska Tampere-Pirkkala kuolisi kyllä siihen paikkaan. Toki Air Baltic auttaa myös täältä poispääsyä ja sitä on tullut käytettyä enemmänkin kun vertaa Rynkkyyn koska Riian kautta pääsee useampaan kohteeseen!
tekijänä hmikko
#49727
Darre kirjoitti:Lentoliikenteen valvontamaksua korotetiin 1 eurosta 1,20 euroon per lentomatkustaja.
Jos Ryanair tekisi semmoisen radikaalin liikkeen, että siirtäisi nuo 20 senttiä suoraan lipun hintaan, niin se olisi kyllä edelleen aika paljon halvempi kuin Finski tain Blue1. Ts. vahvasti on sepityksen makua.

Mitä muuten tarkoittaa lentoliikenteen valvonta tässä tapauksessa? Luulisi, että ainakin lennonjohdosta syntyy kustannuksia per nousu/lasku eikä per matkustaja.
tekijänä salos
#49735
Darre kirjoitti:Eli nämä puheet valvontamaksuista (joita muuten maksaa muutkin halpalentoyhtiöt) ovat pelkkää sumuverhoa, jolla yritetään peittää koko firman surkea taloustilanne:
Firman surkea taloustilanne? Ryanairin? :smt009
- Q1 profit of €99m
- Strong balance sheet
- Net cash €171m

http://www.ryanair.com/doc/investor/pre ... 1_2013.pdf
http://www.ryanair.com/doc/investor/201 ... 13_doc.pdf
tekijänä Darre
#49740
salos kirjoitti:
Darre kirjoitti:Eli nämä puheet valvontamaksuista (joita muuten maksaa muutkin halpalentoyhtiöt) ovat pelkkää sumuverhoa, jolla yritetään peittää koko firman surkea taloustilanne:
Firman surkea taloustilanne? Ryanairin? :smt009
- Q1 profit of €99m
- Strong balance sheet
- Net cash €171m

http://www.ryanair.com/doc/investor/pre ... 1_2013.pdf
http://www.ryanair.com/doc/investor/201 ... 13_doc.pdf
Luitko lainkaan postaamisia linkkejä. Liikevoitto verojen jälkeen laskenut 29%. Raportin mukaan syynä kasvaneet polttoainekustannukset, ei valvontamaksut.
tekijänä salos
#49741
Darre kirjoitti:
salos kirjoitti:
Darre kirjoitti:Eli nämä puheet valvontamaksuista (joita muuten maksaa muutkin halpalentoyhtiöt) ovat pelkkää sumuverhoa, jolla yritetään peittää koko firman surkea taloustilanne:
Firman surkea taloustilanne? Ryanairin? :smt009
- Q1 profit of €99m
- Strong balance sheet
- Net cash €171m

http://www.ryanair.com/doc/investor/pre ... 1_2013.pdf
http://www.ryanair.com/doc/investor/201 ... 13_doc.pdf
Luitko lainkaan postaamisia linkkejä. Liikevoitto verojen jälkeen laskenut 29%. Raportin mukaan syynä kasvaneet polttoainekustannukset, ei valvontamaksut.
Seli seli. Tyypillistä tietämätöntä huutoa, jota keskustelupalstat ovat täynnä. Jos olisit viitannut "surkealla taloustilanteella" esimerkiksi Finnairiin, niin silloin heitolla olisi ollut jotain pohjaa.
http://www.finnairgroup.com/investors/investors_5.html
tekijänä xoop
#49751
So what? Ryynärin liikkeet ja niiden nopeus pitäisi kai olla kaikkien tiedossa. Jos Turussa on kuviteltu että Ryynäri lentää sieltä maailman tappiin ja jotain investointi/kehityshankkeita on laskettu sen varaan, niin ei muuta kuin aasihattua tilaukseen.
tekijänä Darre
#49780
Ei ole kuviteltu Turussa, että Ryanair lentää maailman tappiin. Koko väite on peräti omituinen. Ihan omasta päästäkö sen keksit eli tyhjästä? Vajaa vuosi ei kuitenkaan ole vielä maailmantappi, ainakaan Turussa. Eikä Finnair nyt liity tähän mitenkään. Jos tähän ei nyt löydy enempää sanottavaa, niin päätän raporttini tähän. Jatkakaa te kaksi keskenänne.
tekijänä bitterfly
#50076
Ryynis laittaa lisää pökköä pesään! Firma on huomannut, että Finavia aikoo jäädä asiassa passiiviseksi vierittäen syytä Ryanairin kannattavuuteen, joten nyt tuli Ryanairilta taas uusi tiedote ja kotimaamme kielellä tietysti, joita muuten on koko Ryanairin Suomessa toimimisen aikana tullut vain kuusi, ja näistä siis jo kaksi liittyy Turun lopettamisiin.
Ryanair Palaa Turkuun, Jos Maksukorotukset Perutaan
Ryanair, Euroopan ainoa todellinen halpalentoyhtiö ilmoitti tänään (7. marraskuuta), että se palauttaisi kaikki neljä reittiä Turkuun, jos maksukorotukset perutaan. Viime kuussa Ryanair ilmoitti lopettavansa liikennöinnin Turusta korotettujen valvontamaksujen vuoksi.

Ryanair olisi lennättänyt Turun kautta jopa 100,000 matkustajaa vuodessa ja näin ollen luonut ja ylläpitänyt 100* alueellista työpaikkaa Turun seudulla. Ilmoituksen seurauksena Finavia yritti harhauttaa Turkulaisia väittämällä, että reittien lakkautuksen syynä oli niiden huono kaupallinen menestys. Tämä väittämä ei pidä paikkansa.

Ryanair oli useissa neuvotteluissa ilmoittanut Finavialle, että se lakkauttaa Turun reitit, jos valvontamaksuun ei saada sopua. Muussa tapauksessa Ryanair siirtää Turun kapasiteettinsä, matkustajat ja työpaikat jollekin muulle Euroopan halpalentokentälle, jossa matkustajia ei veroteta yhtä paljon.

Ryanairin viestintäpäällikkö Stephen McNamara kommentoi:

“Ryanair palaa Turkuun, jos maksukorotukset perutaan. Ryanairin ensimmäinen kausi Turussa oli menestys; lentokentän matkustajamäärät nousivat 25% ja kaikkien neljän reitin käyttöasteet ylittivät Ryanairin odotukset. Jos maksukorotukset perutaan, Ryanair palaa Turkuun ja jatkaa liikennöintiä Barcelonaan, Brysseliin, Lontooseen ja Malagaan”.

*Airports Council International tilastot
Vaikka korottuneiden maksujen takana on Trafi, on ilmiselvää että Finavia on suurin este lentoliikenteen kehittymiselle Turussa ja suurin vaaratekijä Tampereella, koska se ei reagoi millään tavalla epäedulliseen kehitykseen tai pidä sitä omana asianaan. Koko Finavian konsepti on solveltumaton keskikokoisten ei-pääkaupunkien lentokenttille, joissa tulisi keskittyä perinteisten lentoyhtiöiden sijaan halpalentoyhtiöihin, mainostamiseen ja krääsän myyntiin (tai siis toimitilojen vuokraamiseen krääsän myyjille).
Avatar
tekijänä grendy
#50079
^Mutta mikä logiikka tässä on kun sama valvontamaksujen korotus koskee jokaista muutakin kenttää? Miksi uhkailla yhden kentän kohtalolla?

Ja muutenkin... googlettelemalla lentoliikenteen valvontamaksua on korotettu 2012 alusta 1,00->1,20€ ja en ainakaan löydä mitään infoa että 2013 oltaisiin korottamassa tuota summaa! Eli muistanko nyt oikein että Ryanair on lentänyt ainoastaan 2012 puolella Turusta, joten on maksanut koko ajan samaa maksua jolle ei edes näy korotusta ainakaan 2013 vuonna? Mistä tässä oikein nyt tapellaan?!
Avatar
tekijänä Kantti
#50080
Ryynis kiristää itselleen erikoiskohtelua, siltä se näytää. Jos kiristäminen onnistuu, prinsessakäytökselle on luvassa jatkoa millä tahansa osa-alueella myöhemminkin.
tekijänä hmikko
#50084
Kantti kirjoitti:Ryynis kiristää itselleen erikoiskohtelua, siltä se näytää. Jos kiristäminen onnistuu, prinsessakäytökselle on luvassa jatkoa millä tahansa osa-alueella myöhemminkin.
Vaikka asunkin Turussa ja Ryanairin reitit olisivat itselleni erittäinkin käyttökelpoisia, toivon silti, että Finavia ja poliitikot eivät lähde tuohon pelleilyyn. Homma ei oikeasti voi olla kiinni 20 sentistä per matkustaja. Semmoisen voi Ryanairinkin hinnoilla siirtää suoraan matkustajalle ilman, että kysynnälle tapahtuu mitään.
Avatar
tekijänä Iggy.P
#50086
Kaikenlaisen verotuksen vastustaminen on tyypillistä uusliberalistista ajattelua eikä Ryanair ole siinä yksin. Ja se tietää sen. Niin Euroopassa kuin USA:ssakin on vaikutusvaltaisia verkostoja jotka tukevat tällaista toimintaa. Oikeistopolitiikkaa. Onhan tähän jo totuttu.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15