- 20.02.12 13:31
#44459
Clepe kirjoitti:Aiotaanko toi uusi metrokeskus ja nykyinen Mätä-Omena yhdistää poistamalla välistä nykyisen Suomenlahdentien linjauksen? Aikamoinen estevaikutus kaupunkikuvaan on kauppakeskuksella jo nyt ollessaan 280 metriä, jos siihen vielä lisätään sellaset 100 metriä niin hyvää tulee?Autojen ehdoillahan näitä suunnitellaan, jalankulkijat nyt kun ovat toissijaisia.
Aivan järjettömiä ratkaisuja jos halutaan luoda miellyttävä jalankulkuympäristö, muuloinkin kuin kauppakeskuksen aukioloaikoina. Enkä ole vakuuttunut rulloporrassysteemeistä, jossa joutuu käyttämään kahta tai jopa kolmea rullaporrasta päästäkseen metroasemalle. Haiskahtaa vähän siltä että liityntäbussiasema on sijoitettu sinne minne mahtuu ja sinne pääsy on tehty busseille mahdollisimman hitaaksi ja hankalaksi.
Siis muistutuksena, metron ansiosta matkat Helsingin keskustaan hidastuvat verrattuna nykyiseen bussijärjestelmään.
1. Shanghai Tower 561/632m. 2. Shanghai WFC 474/492m. 3. Canton Tower 450m/600m 4. Guangzhou IFC 415m/439m 5. Hong Kong ICC 388m/486m 6. Jin Mao Tower 340m/420m 7. Shenzhen Shun Hing Square 298m/384m 8. Abeno Harukas 300m 9. Eiffel Tower 273m/324m