Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

#35538
Matinkylän tulevan metroaseman päälle kauppakeskus Ison Omenan eteläpäätyyn kaavaillaan metrokeskusta, joka käsittää liiketiloja, liityntäterminaalin, uimahallin, kerrostaloja ja 18-kerroksisen asuintornin.

http://www.espoo.fi/hankkeet/?Path=1098;46351;70722

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä leikkauskuva antaa osviittaa tornin korkeudesta. Ylimmän kerroksen (tekninen kerros?) lattiataso on 53,35 metrin korkeudella katutasosta. Ylin kerros on on silmämääräisesti kahden asuinkerroksen korkuinen eli harjakorkeus on noin 59 metriä.
Kuva
Viimeksi muokannut Janne_H, 21.02.15 10:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
tekijänä Janne_H
#44443
Edelleen ainoa selkeä yhtäläisyys on parvekekuviointi.
Martintorni muodostuu kahdesta selkeästä osasta: leveästä palikasta ja siinä kiinni olevasta hieman matalemmasta "laatikosta".
Toisin kuin Martintorni, tämän Matinkylän tornin massoittelu on selkeästi yksiosainen. Muoto on paljon lähempänä Pirkka 6:a tai Reimantornia.

Täällä muutama lisäkuva http://www.hkp.fi/Metrokeskus.htm

No hard feelings Purkki ;)
tekijänä Purkki^
#44445
^ Jep

Vähän tylsää kuitenkin, että kierrätetään ideoita kuten tuo parvekekuviointi. Lyhyen ajan sisällä tullut kolme saman tyylistä rakennusta tämä, Martintorni ja Espoonlahden asuintorni. Vaikka suunnittelussa olisi samoja henkilöitä mukana niin jonkinlaista kunnianhimoa sais olla tehdä erillaisia rakennuksia.
tekijänä tissot
#44448
Metroasema näyttää ihan oklta, tuota tornia tuskin tulee edes paljon huomattua. Voisi ehkä pikkasen enemmän yrittää.
Matinkylä muutenkin tarvii piristystä.
Avatar
tekijänä H.C.
#44450
Toivottavasti edes materiaalivalinnat on paremmat. Mutta noissa ei edes suunnittelijat ole samoja vaan ihan eri firmat on noiden takana, silti
yhtäläisyyksiä näinkin paljon :?
Martintornin on suunnitellut Arkkitehtitoimisto Petri Rouhianinen, ja tämän HKP.
Avatar
tekijänä Clepe
#44457
Aiotaanko toi uusi metrokeskus ja nykyinen Mätä-Omena yhdistää poistamalla välistä nykyisen Suomenlahdentien linjauksen? Aikamoinen estevaikutus kaupunkikuvaan on kauppakeskuksella jo nyt ollessaan 280 metriä, jos siihen vielä lisätään sellaset 100 metriä niin hyvää tulee?
Aivan järjettömiä ratkaisuja jos halutaan luoda miellyttävä jalankulkuympäristö, muuloinkin kuin kauppakeskuksen aukioloaikoina. Enkä ole vakuuttunut rulloporrassysteemeistä, jossa joutuu käyttämään kahta tai jopa kolmea rullaporrasta päästäkseen metroasemalle. Haiskahtaa vähän siltä että liityntäbussiasema on sijoitettu sinne minne mahtuu ja sinne pääsy on tehty busseille mahdollisimman hitaaksi ja hankalaksi.
Siis muistutuksena, metron ansiosta matkat Helsingin keskustaan hidastuvat verrattuna nykyiseen bussijärjestelmään.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14