Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä Joggeri
#38882
Mun mielestä taas tuo vaaleanvihreä maitolasi on niin tyylittömän lähiömäinen kuin mahdollista. En tykkää. Muuten tämä torni on toistaiseksi melko onnistuneen oloinen paketti. Plussaa etenkin massiivisuudesta. Kiitoksia kaikille kuvaajille ja toivotaan lisää kuvapostauksia taas tasaisin välein!
tekijänä Ozie
#38885
Tää on kyllä ollu mun mielestä pirun positiivinen yllätys nykyisten asuintornitalojen harmaaseen massaan. Tykkään.. vielä kun saadaan partsien lasitukset valmiiksi niin tuo toinen puoli tulee muuttumaan paljon.
Avatar
tekijänä JR
#38889
Janne_H kirjoitti:Nyt selvisi mitä materiaali tuo laatoitus on. Se on hohtavaa terästä, jonka päälle on roiskaistu kupari tms.. pinnoite.
Jos se kuparia on, niin muuttunee vihreäksi vuosien saatossa?

Joggeri kirjoitti:Mun mielestä taas tuo vaaleanvihreä maitolasi on niin tyylittömän lähiömäinen kuin mahdollista.
Tuo on erikoisen kuuloinen lause. Jotta joku voi olla lähiömäinen, täytyy sitä ilmeisestikin löytyä erityisen paljon lähiöistä. Itselleni ei tule lainkaan sellaista mielikuvaa, että lähiöiden kerrostaloissa on käytetty laajalti tuon tyyppistä lasia.

Itse pidän tornin väreistä paljon, vihreät sävyt mukaan luettuna.
Avatar
tekijänä Kantti
#38890
Tässä vaiheessa voi jo sanoa, että näyttää sellonhuipusta aivan laatuisa rakennus tulevan. Ratkaisut ja yksityiskohdat eivät ole aivan normikamaa.
Avatar
tekijänä Jarza
#38964
Jeps, erittäin hyvältä näyttää. Äkkiseltään mietittynä tämä taitaa Suomen torneista olla jopa suosikkini. Melko omaperäisiä ja rohkeita ratkaisuja, joita tässä maassa mielellään näkisi enemmänkin. Eri suunnista katsottuna ei välttämättä arvaisi samaksi rakennukseksi ollenkaan. Torni näyttää sekä sirolta, että äärimmäisen massiiviselta ja tietystä suunnasta katsottuna jopa siltä, että siinä olisi kaksi tornia vierekkäin. Tykkään! 8)
tekijänä Joggeri
#38970
JR kirjoitti:
Joggeri kirjoitti:Mun mielestä taas tuo vaaleanvihreä maitolasi on niin tyylittömän lähiömäinen kuin mahdollista.
Tuo on erikoisen kuuloinen lause. Jotta joku voi olla lähiömäinen, täytyy sitä ilmeisestikin löytyä erityisen paljon lähiöistä. Itselleni ei tule lainkaan sellaista mielikuvaa, että lähiöiden kerrostaloissa on käytetty laajalti tuon tyyppistä lasia.

Itse pidän tornin väreistä paljon, vihreät sävyt mukaan luettuna.
En osannut tuota kirjoittaessani vielä tarkemmin määritellä mikä asia lasissa oikeastaan tökki. Nyt se selvisi: Kaikissa parvekkeissa oleva vihreä maitolasi tuo minulle mieleen 70-lukulaisen laatuvaikutelman jo senkin vuoksi, että lasin takana olevat rakenteet erottuvat jokseenkin lasin läpi julkisivun puolelle. Toisin sanoen se näyttää mielestäni halvalta. Muutoin kyseinen torni on yllättävänkin positiiviseen tapaan rakennettu. Ei mitään suuria tyylimokia. Edes väärä väri lasissa ei sitä ole. Kaikkia vaan ei voi miellyttää kerralla.
Avatar
tekijänä Klazu
#39155
Kahdessa ekassa kuvassa näyttää korkealta, mutta tuo kolmas taas puolestaan lättänältä. Kiintoisaa miten kuvakulma ja muu kuvaan mahtuva muuttaa vaikutelmaa.
tekijänä tissot
#39158
Klazu kirjoitti:Kahdessa ekassa kuvassa näyttää korkealta, mutta tuo kolmas taas puolestaan lättänältä. Kiintoisaa miten kuvakulma ja muu kuvaan mahtuva muuttaa vaikutelmaa.
Talolla sen verran leveyttä että perspektiivi muuttaa tuota korkeuden vaikutelmaa aika rajusti.
Muutenkin ainakin itsellä aika vuoristorataa mitä tykkään sellonhuipusta riippuen kuvakulmasta.

Ihan positiivinen kuva noin yleensä, jostain syystä vain pelkään miltä tuo näyttää esim. 10 vuoden kuluttua.
Avatar
tekijänä eskimo
#39173
Janne_H:lla on arkkitehtuurivalokuvaus hallussaan. Nämäkin arkiset kuvat ovat ammattilaisen ottein perspektiivikorjattuja. Onko käytössäsi osaava kamera vai käytätkö kuvankäsittelyohjelmaa?
Avatar
tekijänä Janne_H
#39174
eskimo kirjoitti:Janne_H:lla on arkkitehtuurivalokuvaus hallussaan. Nämäkin arkiset kuvat ovat ammattilaisen ottein perspektiivikorjattuja. Onko käytössäsi osaava kamera vai käytätkö kuvankäsittelyohjelmaa?
Arvaa vaan onko mulla varaa hankkia kahen tonnin tiltshift-linssiä! :D
Photoshopin Lens correction -työkalulla oon suoristellut perspektiivit.

Ennen mä tykkäsin jättää kuvien pystyperspektiivit suoristamatta. Näyttäähän se tornikin korkeammalta kun kapenee kuvassa korkeuksiin.
Nykyään suoristan linjat aina kun lopputulos näyttää järkevältä. Se kikka juuri tuo normi kuviin arkkitehtuurikuvauksen ryhdikkyyttä.
Avatar
tekijänä RV
#39486
Wow! Ainutlaatuisen oloinen rakennus suomalaisittain :)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23