Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

-Gentleman82- kirjoitti:Kiitos tästä rakentavasta kommentista, braide. Nyt olet huomattavasti uskottavampi keskustelija, jatka samaa latua!

http://www.merkitys.org/turuntauti.html

"Aboa vitus, pers nova"
Sivistystä? Kiitän näistä turkulaisyleistyksistä ja rakentavan keskustelun uskottavista kommenteista. Kiitos paljon!
Kantti kirjoitti: Sivistystä? Kiitän näistä turkulaisyleistyksistä ja rakentavan keskustelun uskottavista kommenteista. Kiitos paljon!
Ihan totuuden nimissä on sanottava, että asiattomimmat kommentit ovat tulleet kyllä muualta kun Gentlemannilta. Jostain syystä monella turkulaisella on tarve vastata jatkuvasti kyseisen käyttäjän kommentteihin, mikä taas vastaavasti pitää epäkeskustelua yllä. Jos itse olisin turkulainen jättäisin vaan vastaamatta ja osoittaisin siinä samalla, että kunnallinen itsetuntoni ei kärsi viesteistä tällä palstalla olivat ne sitten mitä tahansa.
^ Varmasti ihan totta, että olisi parempi jättää kommentoimatta, mutta jotenkin en itsekään malta vaikka en ole edes turkulainen. Käynyt kaupungissa pari kertaa, pitänyt sitä suht pettymyksenä ja olen erittäin harmissaan tapahtuneesta tuhosta. Silti minua on aivan pakko osallistua tähän paikallaan polkevaan keskusteluun, koska minua suunnattomasti ärsyttää Gentlemanin tapa nostaa sama paska pöydälle kerta toisensa jälkeen. Ja onhan ne Gentlemanin viestit välillä aika piikitteleviä ja leimaavia. Braiden viestit kyllä menee pahasti yli, eikä ainakaan niitä törkeimpiä mielestäni pitäisi hyväksyä...
-Gentleman82- kirjoitti:ämjiille: Sen verran voisit pysyä totuudessa tässä hienossa metakeskusteluksi muuttuneessa ketjussa, että en ole Lahtisesta puhunut sanaakaan tai väittänyt hänen olevan jotain mieltä, en edes maininnut koko miestä nimeltä. Laitoin linkin juttuun, jossa hän esiintyi, siinä kaikki....
Vai niin... En tiedä mihin sitten viittasit sillä viestillä, jossa kirjoitit: "Tosiseikkana ei tietysti muutu, että Suomen vanhimman kaupungin kohtalo on silti aika surullinen, vaikka Tampere tekisi mitä. Tavallaan tarve todistaa "muiden osallisuutta" tai "virheitä" osoittaa jo, että omat tunnustetaan hiljaa, muttei ääneen ja oikeutusta haetaan arvioimalla omaa toimintaa vertaamalla sitä muihin. "kun muutkin ajaa ylinopeutta", "toikin varasti"." Ja sattumoisin se viesti tuli juurikin sen Pyryn postauksen jälkeen, johon hän oli kopioinut sen sinun alkujaan postaamasi jutun siitä Lahtisen näkemyksestä. Jos et noilla kommenteilla viitannut juurikin niihin siihen, niin ihmettelen syvästi mihin sitten.

Tää nyt on tällästä vatvomista, joka ei oo enää yhtään miellyttävää keskustelua, joten ehkä parempi omalta osalta lopettaa. Sitähän ei sitten tiedä, malttaako olla kommentoimatta, kun Gentleman (todennäköisesti hyvinkin pian) seuraavan kerran palaa asiaan.
Niin siis tää vatvominen jatkuu tasan niin kauan kun kukaan (moderaattorit) eivät kiellä Gentlemanin kirjoituksia tällä Turku-osiolla. Kerta toisensa jälkeen hänen pakonomainen tarve on dissata Turkua ja sen purettuja asioita. Aivan ku se ei olisi tullut jo kaikille selväksi. Minulla todellakin menee hermo tuollaisen ihmisen kanssa. Se on todella kummallista, että ei ymmärrä lopettaa tota saman asian jauhamista vaikka jo useampi taho on sen hänelle kertonut ja pyytänyt lopettamaan.

Mitenköhän kauan modet jaksaa tän antaa jatkua ??? Eikö modet tajua jo sanoa Gentlemanille että, kiitos nyt riittää, sillä asia ei todellakaan etene minnekkään vaan me jatketaan tätä samaa paskanjauhantaa vielä vuonna 2015.

Pahoittelen kuitenkin asiatonta kielenkäyttöäni, anteeksi.
braide kirjoitti:Niin siis tää vatvominen jatkuu tasan niin kauan kun kukaan (moderaattorit) eivät kiellä Gentlemanin kirjoituksia tällä Turku-osiolla.
Ei millään pahalla, mutta harvoin näkee tuon tasoista tekopyhyyttä. Mee ittees.

Vatvominen ei muuten jatku ellei sitä molemmat osapuolet jatka. Jostain syystä et tunnu edes näkevän, että kiukkuamalla kuin pieni lapsi, osoitat vain, että gentlemannin viestit ilmeisesti osuivat kipeään kohtaan.
braide kirjoitti:ps. Oisko parempi olla hiljaa ja mennä kotiovelle vetää kuokkaa??
Nimettömänä kaikki on helpompaa, mutta uskallatko kertoa nimeäsi? Et varmaankaan? Uhittelu jää uhitteluksi. Surullista.
Moderaattoreille sellainen kysymys? Onko tosiaan niin, että tällä palstalla provosoinnista ja trollaamisesta ei saa varoitusta, jos se naamioitu ns. asialliseksi tekstiksi? Sillä minun tekstiini vastattiin seuraavaksi jollain "grande finaalilla", joka mielestäni ei ollut mitään muuta kuin suoranaista ärsyttämistä. Eli täällä saa varoituksia vaan kun heittää jonkun solvauksen?

Gentlemanilta on jo monta kertaa kysytty, mitä hän hakee, ja nyt mielestäni on aika selvää, että hän vain provosoi ja ärsyttää, koska hänellä itsellään on paha olla. Mielestäni tähän olisi jo aika puuttua. On minusta aika turha piiloutua vaan sen taakse, että täällä voi piilottaa joidenkin ihmisten viestit.

Provosointi ja trollaaminen ovat tietääkseni niitä yleisimmin tunnettuja rikkomuksia ja rikoksia foorumeilla, ja myös asialliseen sävyyn kirjoitetut tekstit ovat niitä, silloin kun niiden ainoa tarkoitus on ärsyttää.

^ OlliMolli, et tainnut huomata, että Braidella lukee Helsinki profiilissa, ja eipä ole tainnut kaveri Turun rajojen sisällä asua muutenkaan, jos oikein olen ymmärtänyt! Ja ei millään pahalla, mutta olikos sulla jotain uutta ketjun aiheeseen?
bitterfly kirjoitti:Moderaattoreille sellainen kysymys? Onko tosiaan niin, että tällä palstalla provosoinnista ja trollaamisesta ei saa varoitusta, jos se naamioitu ns. asialliseksi tekstiksi? Sillä minun tekstiini vastattiin seuraavaksi jollain "grande finaalilla", joka mielestäni ei ollut mitään muuta kuin suoranaista ärsyttämistä. Eli täällä saa varoituksia vaan kun heittää jonkun solvauksen?

Gentlemanilta on jo monta kertaa kysytty, mitä hän hakee, ja nyt mielestäni on aika selvää, että hän vain provosoi ja ärsyttää, koska hänellä itsellään on paha olla. Mielestäni tähän olisi jo aika puuttua. On minusta aika turha piiloutua vaan sen taakse, että täällä voi piilottaa joidenkin ihmisten viestit.

Provosointi ja trollaaminen ovat tietääkseni niitä yleisimmin tunnettuja rikkomuksia ja rikoksia foorumeilla, ja myös asialliseen sävyyn kirjoitetut tekstit ovat niitä, silloin kun niiden ainoa tarkoitus on ärsyttää.

^ OlliMolli, et tainnut huomata, että Braidella lukee Helsinki profiilissa, ja eipä ole tainnut kaveri Turun rajojen sisällä asua muutenkaan, jos oikein olen ymmärtänyt! Ja ei millään pahalla, mutta olikos sulla jotain uutta ketjun aiheeseen?
Tässä nyt ne asiat pähkinänkuoressa.
OlliMolli kirjoitti:Nimettömänä kaikki on helpompaa, mutta uskallatko kertoa nimeäsi? Et varmaankaan? Uhittelu jää uhitteluksi. Surullista.
Itsellä sen verran harvinainen nimi, joten en nyt sitä tähän paljasta. Mikäli nimi olisi vaikkapa Lauri Leppänen tms. voisin sen hyvinkin tähän kirjoittaa. Mikä asiasta tekee surullisen?
ÄmJiille: Kuten muistat, tämä http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... :0:0:0:0:0
oli lehtijuttu johon viittasin.
Se oli tässä http://www.taloforum.fi/viewtopic.php?p=24759#p24759
viestissä

Kommentin
"Tosiseikkana ei tietysti muutu, että Suomen vanhimman kaupungin kohtalo on silti aika surullinen, vaikka Tampere tekisi mitä. Tavallaan tarve todistaa "muiden osallisuutta" tai "virheitä" osoittaa jo, että omat tunnustetaan hiljaa, muttei ääneen ja oikeutusta haetaan arvioimalla omaa toimintaa vertaamalla sitä muihin. "kun muutkin ajaa ylinopeutta", "toikin varasti".

esitin eri viestissä, eli tässä
http://www.taloforum.fi/viewtopic.php?p=24772#p24772

Se oli nimenomaan, kuten totesit, vastaus pyryn kommenttiin http://www.taloforum.fi/viewtopic.php?p=24770#p24770 mutta ei suinkaan liity mitenkään Lahtiseen. Turun Sanomien linkin (jossa siis käsiteltiin Lahtisen kirjaa) toin esille siksi, että sen avulla ne, jotka eivät lue ko. lehteä, voivat saada käsityksen asiasta Turun päälehdessä käytävästä keskustelusta. En ole ottanut kantaa itse artikkeliin tai Lahtisen kirjaankaan. Se olisi myös varsin uskaliasta, sillä en Lahtisen kirjaa ole lukenut tai tiedä mistä sitä edes saa ja itse teoshan on lehtijutun mukaan vasta tekeillä, koska apuraha myönnettiin nimenomaan kirjan viimeistelyyn. Annoin samassa viestissä pari muutakin linkkiä, joiden sisältöä en samassa yhteydessä kommentoinut mitenkään.

Bitterfly: Braide ei ainakaan kovin kauaa ole Helsingissä asunut:
http://www.taloforum.fi/viewtopic.php?p=24440#p24440
braide kirjoitti: Itsellä sen verran harvinainen nimi, joten en nyt sitä tähän paljasta. Mikäli nimi olisi vaikkapa Lauri Leppänen tms. voisin sen hyvinkin tähän kirjoittaa. Mikä asiasta tekee surullisen?
Kuka tahansa voi isotella netissä, mutta harva uskaltaa käydä sanoista tekoihin. Jos nyt pitää vielä rautalangasta vääntää, niin itse kuulut juuri tähän ryhmään, jolla on isot puheet eikä muuta.
OlliMolli kirjoitti:Kuka tahansa voi isotella netissä, mutta harva uskaltaa käydä sanoista tekoihin. Jos nyt pitää vielä rautalangasta vääntää, niin itse kuulut juuri tähän ryhmään, jolla on isot puheet eikä muuta.
Jepjep, mistäs sä mitään tiedät? Mä voin isotella täällä ja mä voin myös tehdä tekoja. On opetettu tavoille, että vedä turpaan ja kysy sitte.
Mielestäni on nykyään vaan turha tapella. Kaikki haastaa vaa oikeuteen ku ei kestä sitä että saa turpaansa.
Joten jospa sinäkin lopettaisit ton ennenku aloitat.

Tuntuu että offtopic senku alkaa kasvaa. OlliMolli sinäkin aivan turhaa työnnät lusikkaa tähän soppaan.
bitterfly kirjoitti:minun tekstiini vastattiin seuraavaksi jollain "grande finaalilla", joka mielestäni ei ollut mitään muuta kuin suoranaista ärsyttämistä. Eli täällä saa varoituksia vaan kun heittää jonkun solvauksen?
Sinun tulkintasi asiasta ei tee postista sen enempää sääntöjen mukaista, kuin vastaistakaan. Säännöt talossa tosin jättävät niin paljon tulkinnan varaa, joten varoituksia ja varoittamatta jättämisiä on tapahtunut.
Gentlemanilta on jo monta kertaa kysytty, mitä hän hakee, ja nyt mielestäni on aika selvää, että hän vain provosoi ja ärsyttää, koska hänellä itsellään on paha olla.
Tämäkin on sinun henkilökohtainen tulkintasi. Gentlemannin oletettu pahaolo - olettamuksen totuudenmukaisuudesta riippumatta - ei ole syy sen enempää moderointiin, kuin varoituksiinkaan.
Tämä perustuu yhä täysin sinun tulkintaasi (huomaatko toistuvan kuvion?) Gentlemannin tarkoitusperistä, mitä taas ei tiedä kuin Gentlemanni itse. Jotta moderointi on perusteltavissa, on syyt siihen noustava gentlemannin tekstin pintarakenteesta, ei pienistä enkeleistä ja demoneista, jotka istuvat meidän olkapäillämme. Mikäli hänen tarkoituksensa on ollut provosoida, hän on sen peitellyt asiallisella tyylillä siinä määrin hyvin, että olisi mielenkiintoisa nähdä millä perusteilla gentlemanni varoituksen asiasta saisi.
^ OlliMolli, et tainnut huomata, että Braidella lukee Helsinki profiilissa, ja eipä ole tainnut kaveri Turun rajojen sisällä asua muutenkaan, jos oikein olen ymmärtänyt!
Olettaisin, että hän Turusta on, mutta se nyt ei sinänsä ole millään tavalla olennaista.
Ja ei millään pahalla, mutta olikos sulla jotain uutta ketjun aiheeseen?
Miten herkullisen ironista, että vastasit minun postiini sanoaksesi tuon.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28