Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Mantsi
#1017
Oberleutnant kirjoitti:Jotenkin nuo nykyiset asuinalueet eivät yhtään iske. Yksittäiset talot ovat kyllä ihan mukavan näköisiä, mutta itse alueet todella ovat kylmiä ja elottomia.
Tuohon mielipiteeseen ei voi muuta kuin samaistua... :(
tekijänä Quu
#1632
Vaadin lisää kuvia! :smt003
tekijänä qazwsx
#1969
URBAANIA!!!

Mun mielestä toi hervannan lähiö muistuttaa jotenkin venäläisiä suurkaupunkien lähiöitä.
Avatar
tekijänä H.C.
#1971
Olkoon porukka mitä mieltä vaan "commieblockeista", mun mielestä ne kuitenkin näyttää mukavilta rempattuina. Muistuttaa joissain kuvissa sekä rempatut asuintalot että modernit toimistorakennukset huomioiden vähän Martinlaaksoa, tosin urbaanimpi ja korkeampi eikä niin metsän peitossa.
...etenkin tässä on sitä samaa pihoissa ja väreissä:
http://www.sci.fi/~olvari/tampere/herwo ... %20080.jpg

Viihtyisän näköinen paikka 8)
tekijänä Devi
#1975
:cry: sniff... vanhat kotiseutuni rakkaat... :lol:
Ei maar, kattavaa fotosettiä Treelta Dankke schöön!

Tuo Tampellan alue oltaisiin voitu rakentaa kyllä laadukkaaminkin, nuohan on aikas normi-elementtitaloja mitä tuonne on pykätty. (Osa selkeesti saman elementtitehtaan tuotoksia mitä löytyy mm Vuosaaresta ja Leppävaarasta) Vähän koristeellisempaa tai loistokkaampaa oisin itse kaivannut tuolle paraatipaikalle, mutta onhan tuo ihan ok noinkin.

Nuo hivenen enemmän muotoillut asuintalot tuolla aiemmin on hienoja, ja aika järisyttävää huomata miten pienellä vaivalla saa taloista persoonallisia kun muu rakennusmassa on aika mitäänsanomatonta. Ei tarvi kun vähän päätykolmiota ja erkkeriä niin heti erottuu :)

Finlaysonin alue on hieno ja tunnelmallinen, kapeine kujineen ja tehdasalueen sokkeloineen. Hyvä että suuri osa siitä on säästetty ja entisöity.

Hervannasta puolestaan vaikea sanoa mitään erityistä, Mikontalon vieressä on muutama mielestäni hienompi talo, sellaisia mutterinmuotoisia pötkylöitä. Eivät ihan näy noissa kuvissa. Mikontalo itsessään nyt on legenda ja Herwood kuvasarjaa ei ilman sitä voi toteuttaakaan :D

Eniveis, kiintoisa kuvasarja.
tekijänä Jape
#1977
Kiitti, näytti kuitenkin too Herwood vähän vähemmän massiiviselta, mitä odotin muutaman aikaisemmin näkemäni kuvan perusteella.
P. Catani kirjoitti:Olkoon porukka mitä mieltä vaan "commieblockeista", mun mielestä ne kuitenkin näyttää mukavilta rempattuina.
Olen osittain samaa mieltä. Oma "inhoni" commieblockilähiöitä kohtaan johtuu enemmänkin niiden syrjäisestä sijainnista, kuolleisuudesta. Isoäitini asuu Vantaan Kaivokselassa, joka koostuu lähinnä puiden varjoon jääneistä kolmikerroksisista 60-luvun nauhaikkunataloista, ja jostain syystä minua - etenkin talvisin - rupeaa suorastaan ahdistamaan siellä, paikka on vain niin kuollut, mummoutunut, hiljainen, hämärä. Muutama korkeampi rempattu commieblock jossain ihmisten ilmoilla ei mielestäni maailmaa kaada.

Tässä ehkä viihtyisimmät näkemäni commieblockit (Varsovasta), eräs polski foorumisti postasi nämä:

Kuva
Avatar
tekijänä H.C.
#1978
Yhdyn mielipiteeseesi, en varmasti viiihtyisi täällä ellei yhteydet olisi niin perhanan hyvät. Kaivokselasta puheen olleen sinne saattaa nousta 13-kerroksinen torni :D : http://www.vantaa.fi/binary.asp?path=1; ... &version=1 - kaavoitus on käynnissä, tosin parin matalammankin talon vaihtoehto on pöydällä.
tekijänä Jape
#2472
Inho-realistinen kuvaus mielettömästä lumimyrskystä Tampereen juna-asemalla:
Kuva
Enemmille kuville ei ollut aikaa kun jatkoimme junalla pohjoiseen ja juna seisoi tovin tuossa asemalla.
Avatar
tekijänä grendy
#2475
Nouuu! Ei talvikuvia vielä! :D
Avatar
tekijänä Sky-Will
#3592
Otin torstaina 29.12.2005 jotain kuvia kun kävin tampereella. Kuvien taso ja muokkaustaidot ei päätä huimaa.. koska myönnän että muokkasin kuvia ensimmäistä kertaa eläessäni toissapäivänä. :) Ja kamera on vielä niin uusi etten ole ehtinyt vielä kunnolla opetella kaikkia toimintoja, joten olen kuvannut pääasiassa sillä automaatti kuvauksella. Ja kotona palattuani tampereelta huomasin että kamerani linssi oli jo ehtinyt likaantua :D Mutta kokeilemalla sitä oppii ;)

Ensimmäisessä kuvassa kohoaa Sokos Hotel Ilves:
Kuva

Tampereen Raatihuone:
Kuva


Seuraava on mielestäni Tampereen hienoimpia rakennuksia:
Kuva

Sitten Q:n muokkaama kuva, minkä huomaa jäljestäkin ;)
Kuva

Ja lopuksi Aleksanterin kirkko:
Kuva
Avatar
tekijänä grendy
#3593
Lisää vaan kuvia ;).. Ilvekseen rakennetaan kuulemma maisemahissi.. eli ilmeisesti kuvan perusteella tohon sivuun missä on jotain raksajuttuja :D.. Ei tarkempaa tietoo, töissä vaan joku puhu asiasta :)
Avatar
tekijänä satama
#3594
Tuossa "aikasemmin" oli pistetty kuva uudesta asuinalueesta,
Kuva
joka muistutaa aikalailla Lahtea. Nämä talot ovat tosin tehty jo 90-luvun alkupuolella (siihen aikaan kun nuo tiilipintaa matkivat elementit olivat muodissa).

Kuva

Täytyy kyllä todeta, ettei suomalainen arkkitehtuuri ole juuri kehittynyt. Samasta katalogista taidetaan vieläkin suuri osa talojen osista valita -- huomaa samanlaiset terassit.

Nii, että tällaista tällä kertaa...

joo ja pistäkää tulee vaa lisää noita kuvia Tampereesta, ainoastaan hyvää olen kuullut tuosta kaupungista...
Avatar
tekijänä OlliMolli
#3600
No tulihan niitä kuvia Villeltä. Olit näköjään osannut valita oikean paikankin Tampereelta. Ihan mukavia kuvia. Ilves hotellista ottamasi kuva oli minusta hieman turha; siinä oli aika tavanomainen kuvakulma, hailakat värit, sinertävän valkotasapaino ja vielä puhkipalanut taivaskin. Siihen kirkkokuvaan olisin kaivannut lisää tilaa kirkon alapuolelle ja pystykuvan.

http://img414.imageshack.us/img414/229/swtredit8pp.jpg
Tämä oli suosikkini. Hyvä kompositio ja hyvä terävyys. Olisin hieman värikylläisyyttä lisännyt vielä.
Avatar
tekijänä Sky-Will
#3602
Kuva

Kuva

Ja kritiikkä saa laittaa koska ilman viisaita neuvoja ei voi tulla hyväksi kuvaajaksi :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29