Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
tekijänä Quu
Jees, pistäydyin mestoilla. Tässä ultrarealistinen kuvasarja (mitään en uudelleenrajannut).

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Keskustori oli Tammerfestin jäljiltä vähän kaoottinen.

Kuva

Kuva

Kuva
Tuomiokirkkoa remontoidaan ilmeisesti seuraavat pari vuotta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tampellaa?

Kuva

Kuva

Kuva
Paloaseman torni

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Hämeensillalla oli vilkasta sunnuntainakin.
Viimeksi muokannut Quu, 18.07.05 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Jape
Kyllä niitä vaan kannattaa uudelleenrajailla ja käsitellä sen sijaan, että pistää muistikortilta resizeauksen jälkeen suoraan näytille. Muutenkin sillä käsittelyllä vaan saattaa saada ihmeitäkin aikaan, kannattaa hyödyntää digiajan mukanaan tuomat valtavat edut. ;)

Säälle nyt ei yksi kaduntallaaja kauhesti mitään mahda, mutta kuvatessaan kohdetta kannattaa kuitenkin miettiä mistä päin kuvan ottaa. Kauttaaltaan puhkipalanut taivas syö kuvaa aika paljon, joten kuvakulmaa tulisi miettiä.

Mikäli nimenomaan kuvausreissua suunnittelee, niin kannattaa etukäteen miettiä mahdollisia kuvauspaikkoja. Esimerkiksi Näsinneulan tornista olisit varmasti saanut Tampereesta mitä loistavimmat yleisnäkymät. Suuren yleisön mielipidettä en lähde sanomaan, mutta ainakin itseäni puuduttaa katsella normaalin sunnuntaipäivän valossa otettuja katutasokuvia. Paljon mielenkiintoisempia kuvia saat, kun kiinnität huomiota pieniin yksityiskohtiin (jotka sen urbaanin tunnelman luovat, kuten porttigongit, liikennevalopulväät, vaikka roskat), joita rajaat tiukasti. Kahdessa kuvassa - 8 ja 12 - oletkin huomannut mielenkiintoisia yksityiskohtia, mutta rajaus ontuu. Kun huomaa jotain todella mielenkiintoista, kannattaakin miettiä hetki, kuinka sen ilmaisisi parhaiten, ottaa pari kuvaa ja miettiä, kumpi on parempi sen sijaan että vain näpsäisee ja jatkaa matkaa.

Yksittäisiä kuvia on nyt vaikea kommentoida kun tässä kirjaston surkealla koneella ei Ctrl + c/Ctrl + v -toiminto toimi. Toivottavasti tuossa litanjassa kuitenkin oli jotain..
tekijänä Quu
Pelkästään siksi, että minulla on pokkari, en viitsi kauhesti keskittyä mihinkään taiteellisiin otoksiin. Itse tykkään muutenkin ottaa kuvia ihmisen näkökulmasta, eli sellaisina miten töihin, lounaalle, ja töistä pois kävelevät ihmiset ne näkevät. Lähes jokaista kuvaa olen käsitellyt, sillä kamerani ei oikein hallitse värejä missään ulko-olosuhteissa. Uudelleenrajauksia en yksinkertaisesti jaksanut tehdä. Mainittakoon vielä, että ostosreissu tämäkin päällimmäisenä oli. ;)
tekijänä grendy
Jes hienoja kuvia :).. Tampellaa? Kyllä, ja tarkennetaan että Tampereella ei missään nimessä ole Kauppatoria vaan Keskustori :D

Missä muuten toi vihertävä jugend-talo sijaitsee kun ei ihan heti sytytä?
-nimim. tamperelainen ;)
tekijänä Quu
grendy kirjoitti:
Missä muuten toi vihertävä jugend-talo sijaitsee kun ei ihan heti sytytä?
-nimim. tamperelainen ;)
Kuten tuosta yhdestä synkästä kuvasta näkyy, se sijaitsee siinä Tuomiokirkon lähettyvillä.
tekijänä qazwsx
Hieno on. :D
tekijänä H.C.
Hienolta todellakin :), Kiitos vaan kierroksesta! Vaikka ties kuinka monta kertaa olen Tampereella käynyt ei mulla siltikään ole ollut sitä kunnon kuvaa tällaisena kaupunkina kuin näissä kuvissa näkyy, jostain syystä ajaudun aina jonnekkin kaupungin laitaan jotain tuttuja tai sukulaisia tapaamaan :?. Kauniita rakennuksia ja niin edelleen...