Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä temetsuka
#14740
Tuosta voin kylä sanoa, että melko ruma pytinki :| Kyllä olisivat hienommanki saaneet ja ehkä korkeammanki. No on Suomessa tällä hetkellä hienompiaki projekteja menossa, että eipä mitään :lol:
tekijänä Ozie
#14991
Pari infoa mitä onnistuin kaivamaan tuosta.

- Rakennuksen korkeudeksi tulossa noin 54 metriä.
- Muutama kellarikerros, toimistokerroksia ja ylin kerros saunaosastoa. Eli yhteensä 15 kerrosta ja 3 kellarikerrosta.
tekijänä Ozie
#19051
UPnotOUT! kirjoitti:Hei,

Tietääkö joku miten tämä "Pasinneula" etenee? Milloin aletaan poraamaan ja junttamaan..?
Örh...sen verran voin sanoa että suunnittelu "etenee". Olen ite jonkun verran tuossa suunnittelussa mukana ja kyllä töitä tehdään. Voisin ens viikolla katella jossain vaiheessa jos löytyy aikataulua.
tekijänä Ozie
#19161
UPnotOUT! kirjoitti:Hei Ozie,

Osaatko sanoa mitään uutta Origosta? Pistikö naapurin muutosvastarintalaiset projektin kyykkyyn?
Oon aika pihalla näistä rakennusten nimistä, tämä Alma Median käyttöön tuleva rakennus tunnetaan nykyään nimellä Alma Media Building. Onko Origo sama kun Pasinneula, joka on sama kun tämä Alma Media Building vai siis häh? :D
Avatar
tekijänä Janne_H
#19163
Ozie kirjoitti:
UPnotOUT! kirjoitti:Hei Ozie,

Osaatko sanoa mitään uutta Origosta? Pistikö naapurin muutosvastarintalaiset projektin kyykkyyn?
Oon aika pihalla näistä rakennusten nimistä, tämä Alma Median käyttöön tuleva rakennus tunnetaan nykyään nimellä Alma Media Building. Onko Origo sama kun Pasinneula, joka on sama kun tämä Alma Media Building vai siis häh? :D
Kyllä Origo on sama kuin Pasinneulla. Nyt siis taidetaan puhua Alma Media Buildingista. ;)
Kuva
tekijänä Ozie
#19164
Ok, muutin tuon otsikonkin nykyistä vastaavaan nimeen. En oo muistanu rakennusaikataulua katsoa, mutta edelleenkin suunnittelu etenee. Voinen varmaan muutaman päivän päästä sanoa enemmän kun pitää muutenkin tällä viikolla perehtyä asiaan paremmin.
#19184
Loistavaa mikäli pytinki toteutuu luvatussa korkeudessa.
Mielestäni tämän rakennuksen nouseminen juuri tähän paikkaan alleviivaa sitä tarkoitusta, että Keski-Pasilaankin tullaan pistämään kerroksia toisen päälle. Tämä on kuin pienoinen alkusoitto...
Mielenkiintoinen projekti:)
tekijänä Too Late
#19259
Janne_H kirjoitti:Torni tulee melko korkealle kohdalle maastoon kallion päälle, joten iha mukava "aloitusmaamerkki" tästä on tulossa Pasilalle.
Hyvä pointti. Google Earthin mukaan kyseinen kohta on n. 20 mertiä korkeammalla kuin Stadionin torni (n. 10 & 30 m merenpinnasta), eli tuo nousee korkeammalle.
#19390
Kyselin kuulumisia NCC:ltä sanoivat, että asemakaava on parhaillaan käsittelyssä Korkeimmassa Hallinto-oikeudessa. Jos/kun valitus kaatuu, niin sen jälkeen on töitä tarkoitus aloitella. Nyt vielä siis odotellaan oikeusasteen päätöstä.

Ihan jännitää miten käy...jos valitus ei kaadu, niin olen menettänyt uskoni lopullisesti oikeuslaitokseen:(

:smt021
Avatar
tekijänä Urbaani
#19420
UPnotOUT! kirjoitti:Kyselin kuulumisia NCC:ltä sanoivat, että asemakaava on parhaillaan käsittelyssä Korkeimmassa Hallinto-oikeudessa. Jos/kun valitus kaatuu, niin sen jälkeen on töitä tarkoitus aloitella. Nyt vielä siis odotellaan oikeusasteen päätöstä.

Ihan jännitää miten käy...jos valitus ei kaadu, niin olen menettänyt uskoni lopullisesti oikeuslaitokseen:(

:smt021
Kuka tuosta oikein valitti? Joku "Puupasilaseura", vai joku mummo. ei voi muuta sanoa, että hanki elämä jos Korkeimpaan Hallinto-oikeuteen pitää valittaa!
tekijänä Ozie
#19422
UPnotOUT! kirjoitti:Kyselin kuulumisia NCC:ltä sanoivat, että asemakaava on parhaillaan käsittelyssä Korkeimmassa Hallinto-oikeudessa. Jos/kun valitus kaatuu, niin sen jälkeen on töitä tarkoitus aloitella. Nyt vielä siis odotellaan oikeusasteen päätöstä.
Töitä, as in rakennusluvan hakua.