Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä SdeS
#2604
Renderöintejä odotellaan.
10 kerrosta, ehkä 36-metrinen. Ei luulisi, että talon korkeudesta ainakaan valitetaan. Saa nähdä :)
Moolio kirjoitti:Minä olen osittain samaa mieltä. Tapiolassa ollessani minulla ei ole juuri tarvetta lähteä Stadin keskustaan seikkailemaan, vaan kyllä ne asiointi Tapiolassa hoituu ja palveluita riittää.
Sama juttu pätee ainakin osittain myös Itä-Helsinkiin. Ei tule keskustassa käytä kovinkaan usein, koska Itäkeskuksesta ja Columbuksesta löytyy lähes kaikki mitä tarvitsee.
Noista klubeista en sitten tiedäkään, kun en vielä täysi-ikäinen ole :)
Itiksessä muistaakseni joku East Clubi, varmaan laatumesta :D
Avatar
tekijänä OlliMolli
#2607
SdeS kirjoitti:Renderöintejä odotellaan.
10 kerrosta, ehkä 36-metrinen. Ei luulisi, että talon korkeudesta ainakaan valitetaan. Saa nähdä :)
Moolio kirjoitti:Minä olen osittain samaa mieltä. Tapiolassa ollessani minulla ei ole juuri tarvetta lähteä Stadin keskustaan seikkailemaan, vaan kyllä ne asiointi Tapiolassa hoituu ja palveluita riittää.
Sama juttu pätee ainakin osittain myös Itä-Helsinkiin. Ei tule keskustassa käytä kovinkaan usein, koska Itäkeskuksesta ja Columbuksesta löytyy lähes kaikki mitä tarvitsee.
Noista klubeista en sitten tiedäkään, kun en vielä täysi-ikäinen ole :)
Itiksessä muistaakseni joku East Clubi, varmaan laatumesta :D
Itäkeskus on kyllä aika turha paikka. Onhan se iso ja osittain ihan hienokin, mutta kyllä se itä-Helsingiltä vähän haiskahtaa. Columbus taas on ihan tyylikäs, mutta teinien pilaama, eikä kovin palvelurikas jos minulta kysytään.

Anteeksi off-topic, tätähän tämä melkein koko ketju on ollut. :oops:
tekijänä SdeS
#2608
Moolio kirjoitti:
SdeS kirjoitti:Renderöintejä odotellaan.
10 kerrosta, ehkä 36-metrinen. Ei luulisi, että talon korkeudesta ainakaan valitetaan. Saa nähdä :)
Moolio kirjoitti:Minä olen osittain samaa mieltä. Tapiolassa ollessani minulla ei ole juuri tarvetta lähteä Stadin keskustaan seikkailemaan, vaan kyllä ne asiointi Tapiolassa hoituu ja palveluita riittää.
Sama juttu pätee ainakin osittain myös Itä-Helsinkiin. Ei tule keskustassa käytä kovinkaan usein, koska Itäkeskuksesta ja Columbuksesta löytyy lähes kaikki mitä tarvitsee.
Noista klubeista en sitten tiedäkään, kun en vielä täysi-ikäinen ole :)
Itiksessä muistaakseni joku East Clubi, varmaan laatumesta :D
Itäkeskus on kyllä aika turha paikka. Onhan se iso ja osittain ihan hienokin, mutta kyllä se itä-Helsingiltä vähän haiskahtaa. Columbus taas on ihan tyylikäs, mutta teinien pilaama, eikä kovin palvelurikas jos minulta kysytään.

Anteeksi off-topic, tätähän tämä melkein koko ketju on ollut. :oops:
Jatketaan offtopicia vielä vähän

Kyllä sieltä itiksestä kauppoja löytyy ihan tarpeeksi, vaikka ei niin kaunis olekaan :)
Columbus on lähiostari, lähinnä ruokakaupoissa tulee käytyä. Laajennus on kyllä rakenteilla, muutama pieni liike ja citymarket.
tekijänä Jape
#2613
En minä kovin mielelläni täällä idässä asioi, vaikka palveluja löytyykin. Itiksessä toki on liikkeitä aivan jumalattomasti, mutta siellä rupeaa usein särkemään päätä ja väsyttää kun pitää vaellella siellä loputtomissa neonvalojen tunkkaisessa maailmassa. Mielummin asioin keskustassa, se on kaupunki, ei mikään supermegayybermarketmaailma, jossa voi kävellä kymmenen metriä näkemättä kuin yhtä tuotetta. :P
Avatar
tekijänä OlliMolli
#2618
Jape kirjoitti:En minä kovin mielelläni täällä idässä asioi, vaikka palveluja löytyykin. Itiksessä toki on liikkeitä aivan jumalattomasti, mutta siellä rupeaa usein särkemään päätä ja väsyttää kun pitää vaellella siellä loputtomissa neonvalojen tunkkaisessa maailmassa. Mielummin asioin keskustassa, se on kaupunki, ei mikään supermegayybermarketmaailma, jossa voi kävellä kymmenen metriä näkemättä kuin yhtä tuotetta. :P
Sama juttu. Itäkeskus voisi olla ihan ookoo kauppakeskus, mikäli Tallinnanaukio rempattaisiin kunnolla, ja paikalliset alkoholistit putsattaisiin sieltä jonnekin, missä minun ei niitä tarvitsisi katsella. Mieluiten minä kuitenkin kävelen pitkin Aleksia tai Mannerheimintietä ja ihailen niitä yksittäisiä kauniita rakennuksia, joita sieltä löytyy. En todellakaan pidä Aleksanterinkatua minään kauneimpana Helsingissä, mutta ainakin siinä on jo vähän ison kaupungin tuntua ja elämää. Itäkeskus saattaa olla iso, mutta ei tyylikäs eikä oikeassa paikassa. Koko seutu tarvitsi todella kalliin kasvonkohotuksen ennen kuin rupeisin Itäkeskusta näyttämään kenellekään turistille. Kyllä Stockmannissa ja jopa Forumissa on jotain paljon kosmopoliittisempaa kuin jättimäisessä lähiöostarissa.
tekijänä Ozie
#15734
Laitetaas tänne ettei turhaa avata uutta topicia kun ei asia kovin pitkällä vielä oo.

Eli kauppalehti 13.12.2007
SRV haluaa tornitaloja Tapiolaan

Torstai 13.12.2007 klo 17:55 (päivitetty to 17:58)

SRV suunnittelee neljää 27-28-kerroksista tornitaloa tulevan Keilaniemen metroaseman päälle Tapiolaan.

Ilpo Kokkilan pääosin omistama rakennuskonserni SRV on jättänyt tornitalohankkeesta suunnitteluvarausanomuksen. Espoon kaupunginhallitus käsittelee anomusta 18. joulukuuta.

Tornitalot liittyisivät Tapiolan Karhusaarentien päälle rakennettavaan asuinalueeseen, joka sijaitsee Karhusaarentien ja Keilaniementien välisellä alueella tulevan Keilaniemen metroaseman päällä.

Karhusaarentie on tarkoitus kattaa puistokannella. Kannen päälle tulisi asuintalojen lisäksi runsaasti viheraluetta. Asuntorakennusoikeutta alueella olisi noin 50 000 kerrosneliömetriä. Neljään 27-28 -kerroksiseen taloon tulisi yhteensä noin 370 asuntoa.

Asunnot olisivat sekä omistusasuntoja että kovan rahan vuokra-asuntoja. Asuintalojen alle on suunniteltu pysäköintilaitos.

- Tarkoituksena on lisätä Tapiolan alueen asuntotarjontaa, sekä samalla mahdollistaa Tapiolan keskuksen pysyminen elinvoimaisena ja haluttuna kaupan ja palvelujen alueena, sanoo varatoimitusjohtaja Timo Nieminen SRV Yhtiöt Oyj:stä.

- Espoon kaupungin kannalta hankkeen avulla voidaan hyödyntää tulevan metron mahdollisuuksia. Espoosta on lisäksi puuttunut alue, jolle voitaisiin rakentaa uusia, korkeatasoisia merinäköala-asuntoja, sanoo Espoon teknisen toimen johtaja Olavi Louko.

- Asuinrakennusten sivutuotteina saataisiin Kehä I upotettua kannen alle ja esteetön kulku Itärannasta Keilalahden rantaan, Louko toteaa.

Rakentamisaikataulu nivoutuu yhteen Keilaniemen metroaseman rakentamisen kanssa. Aikatauluun vaikuttaa myös tunnelointiratkaisu, joka riippuu esimerkiksi tieviranomaisten lupakäsittelystä. Rakentaminen voisi alkaa vuonna 2010, jolloin se valmistuisi samaan aikaan metroaseman kanssa vuonna 2012.

Kuva
Laitetaan viel linkki alkuperäseen
http://www.kauppalehti.fi/4/_/uutiset/e ... p?oid=8453
Viimeksi muokannut Ozie, 13.12.07 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tekijänä Taco
#15735
Prima! Mitä renderöinnistä saa selvää, niin näyttäisi tulevan torneja, joissa on isot parvekkeet "puutarhat". Sopii Tapiolan imagoon. Epäilisin, että 4 tornia päästetään läpi. Toivotaan että ainakin yksi pääsisi.
Viimeksi muokannut Taco, 13.12.07 19:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
tekijänä satama
#15738
Aivan mielettömän fiinit pytingit.


Mistä vetoa, että noille käy Cirrukset. :)
Avatar
tekijänä RV
#15739
K9, Fortum, Fortum II, 4 melkein 30-kerroksista tornia, Kone... Keilaniemestähän tulee vuoteen 2020 mennessä upea tornirykelmä! Mahtaa Nokian rakennus jäädä pieneksi noiden rinnalla, vaikka onhan se aika tyylikäs.
Avatar
tekijänä Taco
#15743
Kyllähän Nokia kerroslukuja nostaa. Maailman suurin kun alallaan on.

Tein nopean renderöinnin. Länsiväylältä katsottaessa.
Kuva

En ole yhtään varma miten nuo sijoittuvat sitten. Tein summittaisen arvion koosta Fortum 70m ja K9 106m eli tornit noin 115-120m eli noin 2xFortum.
Avatar
tekijänä RV
#15744
Fortum on 87 m korkea
tekijänä Vesku
#15745
satama kirjoitti:Aivan mielettömän fiinit pytingit.


Mistä vetoa, että noille käy Cirrukset. :)
Aivan varmasti käy. Olisi aivan liian hienoa, jos tuonne saataisiin oikeasti korkeatasoisia ja hyvännäköisiä tornitaloja.
Avatar
tekijänä Taco
#15748
RV kirjoitti:Fortum on 87 m korkea
10 mädriä sinne tai tänne. Mitäs mieltä ootte kuvasta?
Avatar
tekijänä Klazu
#15749
Aivan karmeeta, jos päätyvät rakentamaan neljä Cirrusta. Alkaa sipoolaisten puheet metroasemien yleiskuvaa "slummiuttavasta" vaikutuksesta totetua. :roll:

Saas nähä miten suomalainen päätöksenteko jälleen mahtaa kulkea. Luvataan 10 hyvää ja kaunista ja päättäjille esitellään hienoja rendelöintejä. Kun saadaan päätös läpi, tingitään laadusta ja ulkonäöstä ja tuloksena kauheita tuotoksia. Näin on käynyt ennenkin. :?

Ihmettelen myös hieman, mistä näitä kovanrahan asuntojen ostajia aina vain luullaan löytyvän? Tavallinen kansa alkaa olla jo niin velkaista ja hinnat ovat pilvissä. Ja Suomessa kaikki rikkaat ihmiset mahtuisivat yhteen tuollaiseen taloon. :|
Viimeksi muokannut Klazu, 13.12.07 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45