- 18.01.21 14:03
#101510
Loppu todella on melko syvää savikkoa, mutta ei Helsinkiläisittäin mitenkään poikkeuksellisen huonoa rakennusmaata. Koko Pohjoinen Kalasatama on ihan samaa vanhaa merenpohjaa kuin Malmikin, samoin kuin Malmin rakentamisen vaihtoehdoksi usein esitetyt Viikin pellotkin.
Jos sillä "suolla" on pysynyt lentokenttä käyttökelpoisen tasaisena, niin kyllä sinne talot ja kadutkin saa rakennettua.
Eeros kirjoitti: ↑18.01.21 13:44 Tervejärkisyyden ja tolkun -vastaisen, tylsien, geneeristen ja luonteettomien laatikkotalojen SUOLLE rakentamisen koulukuntaa?Tällä hetkellä käsiteltävänä olevat ensimmäiset asemakaava-alueet eli Nallenrinne ja Lentoasemankorttelit ovat ihan priimaluokan kovaa rakennusmaata, joko kalliota tai moreenia. Ensimmäisessä vaiheessa isommat pohjarakennuskustannukset taitavat syntyä louhinnasta, ei paalutuksesta.
Loppu todella on melko syvää savikkoa, mutta ei Helsinkiläisittäin mitenkään poikkeuksellisen huonoa rakennusmaata. Koko Pohjoinen Kalasatama on ihan samaa vanhaa merenpohjaa kuin Malmikin, samoin kuin Malmin rakentamisen vaihtoehdoksi usein esitetyt Viikin pellotkin.
Jos sillä "suolla" on pysynyt lentokenttä käyttökelpoisen tasaisena, niin kyllä sinne talot ja kadutkin saa rakennettua.