No enpä tiedä, vähän on mielestäni tehty taas kärpäsestä härkänen
Ei tässä nyt kuitenkaan mitään Hansakorttelia tai Kauppatoria olla uudelleen nimeämässä, luotu vain brändi ja alusta keskustan yrityksille, jota kaikki voivat käyttää. Se miten onnistunut nimi tai brändi tähän tarkoitukseen on sitten taas vähän eri asia, ja myöskin asia jossa aika näyttää. Sinänsä on mielestäni tärkeää että Turun kaupallinen keskusta löytäisi oman brändinsä ja identiteettinsä, jolla kilpailla peltomarketteja vastaan ja miksei samalla tehdä Kauppatorista ja sen ympäristöstä turistikohdetta muiden joukkoon; nythän on kuitenkin vähintään lähimmäs Suomen hienoin tori valmistumassa kaupunkiin.
Mielestäni kritiikkikin on jossain määrin ihan ansaittua, sillä tuskin olisi ollut hirveän vaikeaa vääntää samat brändimainokset niin suomeksi, ruotsiksi kuin englanniksikin. Kuitenkin vähän veikkaan että tästä noussut ''kohu'' on samaa luokkaa vuosia sitten olleen brändäysuudistuksen kanssa, kun kaupunki ''uudisti'' vaakunansa yksinkertaistetummaksi ja vaaleansiniseksi. Kova poru ja älämölö asiasta, mutta pian suuremmalta yleisöltä asia unohtuu ja uudistus vakiintuu käyttöön. Toki tässäkin aika näyttää miten hyvin uusi brändäys ottaa ilmaa siipien alle.
Niin ja voihan tätä niinkin katsoa että ilman tätä uudistusta ja ''kohua'', eipä olisi Turun kauppakeskusta ollut näin hyvin valtakunnallisen median otsikoissa ja levityksessä!