Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä sw
#746
Aloitetaan nyt Tampereen kuvaketju. Tänne toki saa muutkin postata kuvia Tampereesta.

Ohimennen tänään räpsin vähän Scandic hotelli Tampereesta kuvia. Hotellia kunnostetaan ja sen viereen rakennetaan uutta lisäsiipeä, joka minun mielestäni ei kyllä oikein soinnu yhteen vanhan (vaaleamman) osan kanssa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Ja pieni kontrasti oman taloni vieressä. Kuvassa siis ei ole asustamani commieblokki vaan vastaava naapuritalo. Tuo ilmeisesti VR:n tiilitalo on vähän orpona näiden paneelitalojen välissä. Voi pientä...
Kuva

Joskus merkkien sijoitelulla voi saada aikaan hauskoja mielleyhtymiä?
Kuva

Kuvaisin lisääkin, mutta kun on kylmä!!! Missä kesä? :shock:
Viimeksi muokannut sw, 30.03.05 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä Mantsi
#751
:D
tekijänä SdeS
#752
Mielenkiintoisen näköinen tuo uuden osan julkisivu, ei paha.
Olisi voinut olla hiukan vaaleampi, tai.... vaikea sanoa.
Itse ainakin pidän. :)
tekijänä Quu
#757
Ja tällaisia kuvia syntyy kun kameran säädöt ei ole ihan kohdillaan:

Kuva
Avatar
tekijänä sw
#758
Hehee...oli ihan pakko kokeilla tosta sun kuvasta saada jotain rakennusta esiin piilostansa kun rupesi hiirikättä kutittaa ja photari oli sopivasti auki.
Tuli vaan kauhean rakeiseksi kun ei laatu riittänyt.


Kuva
tekijänä Quu
#759
Siellähän oli ihmisiäkin! :P
Avatar
tekijänä sw
#988
Tampellan uutta kerrostaloaluetta, johon tulossa vielä lisää vastaavanlaisia rakennuksia. Myöskin Fenix Sirius-torni on paperilla sijoitettu juuri tälle alueelle. Tosielämä onkin sitten eri asia.

Kuvat ovat kaverini ottamia, kun itse edelleen liian laiska olen...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Toki Ilveksen kuvaamiseen löytyy aina aikaa, vaikkei se reitillä olisikaan ;)
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
tekijänä grendy
#989
Nice pics =).. Tuttuja näkymiä noi Tampella-kuvat kun alueella oon töissä :D.. Ja ilves on aina yhtä jees ;)
tekijänä Toni
#996
Jotenkin nuo nykyiset asuinalueet eivät yhtään iske. Yksittäiset talot ovat kyllä ihan mukavan näköisiä, mutta itse alueet todella ovat kylmiä ja elottomia.
tekijänä SdeS
#997
Kiitti kuvista, hyvältä näyttää. :)
Talot ovat aika korkeita ja muutenkin massiivisia, kuinka paljon tuolla uudella alueella tulee olemaan asukkaita?
Avatar
tekijänä grendy
#998
SdeS kirjoitti:Kiitti kuvista, hyvältä näyttää. :)
Talot ovat aika korkeita ja muutenkin massiivisia, kuinka paljon tuolla uudella alueella tulee olemaan asukkaita?
Asuntoja tulee olemaan n. 1300 ja asukkaita alueella tulee asumaan n.3000 (Source Aamulehti -95 :D).. Asuintalot alkaa oleen valmiina niinkun näkyy, nyt vain odotetaan että toimistotaloja ruvettaisiin rakentamaan (not gonna happen luultavasti pariin vuoteen kysynnän takia).
Kuva

Olin hieman ahkera ja otin kameralla kuvan -95 lehdestä (en sit löytänyt netistä mitään parempi laatusta :/, duunissa olis seinällä hyvä kaava mut antaa sen olla siä :) ) ja merkkasin vielä rakentamattomat talot punaisilla nuolilla ja niiden kerrosmäärillä. Musta nuoli kuvaa duunipaikkaa, alkais nyt rakentaan noita toimistoja niin vois joka päivä ihmetellä edistymistä aitiopaikalta :)
tekijänä SdeS
#1000
Alue tulee valmiina näyttämään kohtalaisen komealta.
Fenix Sirius näyttää sopivan tuohon kohtaan, nousee hyvin massasta
Toivotaan, että kysyntä kasvaisi :)
Avatar
tekijänä grendy
#1011
EDIT: kuvat poistettu netistä...
Viimeksi muokannut grendy, 08.12.10 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tekijänä SdeS
#1012
Mielenkiintoista katseltavaa, hyvien selostuksien kera :)
Nuo kaksoistornit näyttävät yllättävän korkeilta, eikä julkisivukaan niin hirveä ole. Pientä remonttia kaipaisi. :)

http://www.sci.fi/~olvari/tampere/kevat05/image29.jpg
Pidän tuosta alueesta joka kerta enemmän, tyylikkään näköinen.
tekijänä qazwsx
#1014
Tampere on hienon näköinen kaupunki. :D Jatkakaa samaan malliin. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29