Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

Talon aulassa voit esitellä omia kuvia rakennuksista, kaupungeista ja muista urbaaniin teemaan liittyvistä kohteista. Esittele kotikaupunkisi tai kommentoi muiden kuvia. HUOM! Kuvat ovat tekijänoikeuslain suojaamia, eikä kuvien kopiointi ole sallittua ilman kuvaajan lupaa!
Avatar
tekijänä Jarza
#46821
Tuli napsittua taas muutama kuva pyörälenkin aikana. Eka kuva Nallikarista, loput Toppilansaaresta.



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tekijänä sam
#47048
Muutama räpsy yläviistosta tältä päivältä. Kuvat on otettu likaisten ikkunoiden läpi ja terävöinnit sun muutkin meni vähän persiilleen, mutta ajatushan on tärkein. ;)

Kantakaupungin itäosaa Myllytulli-Vaara-Lyötty -akselilla Tietomaan tornista. Taka-Lyötyssä ja Etelätullissa rakennetaan.
Kuva

Käännös 135 astetta oikeaan kohti Merikosken yläkanavaa. Oikealla uutta Alppilaa ja vasemmalla vilaus Toppilansalmen uudisrakennuksista. Keskellä Tuiran commieblockseja ja Toppilan lämpövoimala.
Kuva

Otos samaan suuntaan 2,5 kilometriä etäämpää Sairaalarinteeltä. Tietomaan torni Toppilan turvepiipun linjalla Intiönmäen betonikuutioiden välissä, etualalla OYS. Bonustehtävänä etsiä pikselipuuron seasta edellisen kuvan Alppila ja Toppilansalmi. :smt028
Kuva
tekijänä jus
#47571
Kiitokset tämän ja vanhemman ketjun kuvista - erityisesti Jarzalle noista Salmenrannasta päin otetuista. Olen muuttamassa ko. alueelle syksyllä täältä Etelä-Suomesta. Sikäli kiinnostaa kovin.
Avatar
tekijänä Jarza
#47640
jus kirjoitti:Olen muuttamassa ko. alueelle syksyllä täältä Etelä-Suomesta. Sikäli kiinnostaa kovin.
Tervetuloa vaan! Etelä-Suomesta tänne olen itsekin muuttanut vajaa pari vuotta sitten.
Avatar
tekijänä Jarza
#48028
Spämmätään lisää kuvia.

Tulvien takia Oulujoessa on viimeaikoina juoksutettu vettä ihan miehekkäästi.
Kuva

Tapahtuma on ollut varsinainen yleisömenestys, oululaiset ovat sankoin joukoin saapuneet paikalle todistamaan tätä hämmästyttävää spektaakkelia. Eilen väkeä oli vielä monin verroin enemmän.
Kuva

Runsaan ohijuoksutuksen vuoksi Ainolan puisto tulvii ikävästi, tämäkin kiinnostaa oululaisia melkoisesti.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
tekijänä Iggy.P
#48155
Aina silloin tällöin täällä pohjoisessa törmää etelä-suomesta tulleisiin ihmisiin jotka valittavat että heihin suhtaudutaan nuivasti. Heidän jatkuvaan äänekkääseen puhumiseensa reagoidaan kuulemma kuin se olisi ylimielisyyttä. En itse taas ymmärrä kuinka he edes voivat olettaa saavansa olla täällä heti kuin kotonaan, koska eihän pohjois-suomen ihmisetkään voi mennä etelään samalla asenteella.
Avatar
tekijänä sam
#49700
^ Kiitos kuvista. Upea tunnelma tuossa viimeisessä!

Oulun yliopiston historiaan olennaisesti kuuluva, arkkitehtiosaston käytössä oleva kivikoulu peruskorjattiin kesän aikana hienoksi (ja katto herkästi puhkipalavaksi). Yliopiston johto haluaisi kuitenkin siivota tilasäästöjen ja ilmeisen kapeasti ymmärretyn poikkitieteellisyyden nimissä viimeisetkin keskustassa sijaitsevat yliopiston toiminnot Linnanmaan suolle. Ekonomismin dollariluupilla maailmaa latistavia liituraitaperkeleitä ei luonnollisestikaan voisi vähempää kiinnostaa kulttuurihistoria, nykyisten tilojen tarkoituksenmukaisuus tai opiskelijoiden kaupunkikeskustaa elävöittävä vaikutus, mutta silti aiheesta on jaksettu väsätä nettiadressi. Käykäähän tukemassa taistelua tuulimyllyjä vastaan.

Kuva

...sitten vielä pari sekalaista sekavaa syyskuvaa. Pakkahuoneenkatu. Arkkariosaston kortteli vasemmalla.
Kuva

Toppilasta Rehuraision siilon (RIP) katolta kohti Intiön commieblockseja.
Kuva

Linnansaari ja Kemiran piiput.
Kuva

Raatin stadikka.
Kuva

Vesi virtaa kohti merta.
Kuva

Lopuksi vielä Dear Old Merikoskenkatu.
Kuva
Avatar
tekijänä Iggy.P
#53580
Hyviä kuvia! :smt023

Minulla tuli seitsemän vuotta Oulussa asumista täyteen alkutalvesta. Ja täytyy sanoa että olen oppinut pitämään kaupungista vuosi vuodelta enemmän. Aluksi fiilikset kaupungista olivat kovin ristiriitaiset, mutta ovat siitä sitten selkiytyneet. Nykyään voin jo ehdottomasti sanoa että tykkään kaupungista.

Tähän asti olemme saaneet tottua siihen että Oulu menestyy taloudellisesti ja kaikki tilastot ovat muutenkin olleet imartelevia. Nyt edessä on suuri rakennemuutos ja myös muita haasteita. Se voi johtaa kehityksen joko hyvään tai huonoon tai mihin tahansa. Edessä on mielenkiintoisia aikoja.
Avatar
tekijänä Jarza
#53791
Lisää kuvia, illan teemana talvi ja vesi (sekä Merijalinranta ja Toivoniemi taas kerran :smt028 ). Kuvat otettu lähinnä Pikisaaresta ja Kuusisaaresta.



Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15